  • 1. Data: 2002-12-18 22:46:05
    Temat: Lukas - bezpieczeństwo
    Od: "chillin" <c...@o...pl>

    Witam.

    Z ciekawosci sprawdzilem, czy mozna jednoczesnie na 2 komputerach zalogowac
    sie na e-konto pro w Lukasie. I jak myslicie? Mnie sie udalo i moglem robic
    operacje na dwoch komputerach.
    Lekko zdziwiony dzownie do Lukas Linii i pytam czy to jest mozliwe. Nie
    mowie, ze sie zalogowalem, ale pytam czy w ogole system na to pozwala.
    Odpowiedz: "alez nie, prosze pana, nasz system bezpiecznstwa na to nie
    pozwala".

    I wiecie co, cos zaczynam sie martwic o bezpieczenstwo mojej kasy w tym
    banku.

    A jakie wy macie doswiadczenia. Czy skradł Wam ktos kase z Waszego konta???

    mn

  • 2. Data: 2002-12-18 23:13:46
    Temat: Re: Lukas - bezpieczeństwo
    Od: "Joker" <_...@p...onet.pl>

    Użytkownik "chillin" <c...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > banku.
    > A jakie wy macie doswiadczenia. Czy skradł Wam ktos kase z Waszego

    Witam
    Z obu komputerów zalogowałeś się jako legalny użytkownik, podając
    poprawnie wszystkie hasła i kody. To nie jest włamanie !
    Joker

  • 3. Data: 2002-12-19 00:22:24
    Od: "wkg" <w...@p...onet.pl>

    No i nieslusznie.

    Lukas jest bardzo dobrym bankiem do bezplatnych wyplat z bankomatow BZWBK.

    O ile mi wiadomo nie jest bankiem notowanym na gieldzie - czyli nie mam na
    biezaco infrmacji o jego standingu, zawieranych transakcjach,
    zobowiazaniach, wyniku itd... itd...

    Dodatkowo oferuje mniejsze oprocentowanie depozytow a wieksze kredytow niz
    bezplatny mBank. Wiec po co tam trzymac kase, o ktora sie potem trzeba
    martwic ?

    Ja zauwazylem inny niepokojacy objaw: Loguje sie do Lukasa, robie co trzeba,
    potem bez wylogowania odpalam inna stronke www. Zapominam o sprawie i
    odchodze od komputera. Nastepnie znow wchodze do Lukasa i ..... nie musze
    sie logowac, mam dostepne wszystkie opcje :))))) Na firmowym sprzecie, na
    ktorym zreszta Lukasa mam w "Faworites" strach odejsc od komputera.

    Ale powtarzam - jako bank do tanich wyplat drobnych kwot nadaje sie
    wysmienicie, kasy zas tam chyba nikt i tak nie trzyma.

    pzdr
    wkg

  • 4. Data: 2002-12-19 00:31:21
    Od: "chillin" <c...@o...pl>

    ok - ja nie mowie, ze to wlamanie. chodzi mi tylko o zapewnienia ze strony
    lukasa, ze tak sie absolutnie nie da, ze jest to niemozliwe.

    zapewniaja, ze cos jest niemozliwe, a mnie sie udalo. a przeciez chodzi o
    polityke bezpieczenstwa. to ja sie zastanawiam, czy jak mi mowia, ze
    logowanie jest bezpieczne etc, to czy jest to prawda. that's it.

    czy sa inni, ktorzy maja watpliwosci co do bezpiecznstwa? a moze ktos wam
    juz podjął kasę z konta? jestem ciekaw.

    chillin

  • 5. Data: 2002-12-19 06:58:47
    Od: "Janet" <j...@v...gate.pl>

    "chillin" <c...@o...pl> wrote in message news:atr43m$57k$1@news.onet.pl...
> [...]
    > logowanie jest bezpieczne etc, to czy jest to prawda. that's it.
    >
    > czy sa inni, ktorzy maja watpliwosci co do bezpiecznstwa? a moze ktos wam

    Jezeli masz zastrzezenia to wyskrob pismo do Lucasa i opisz sytuacje. Napisz
    ze mija sie to z tym co maja w swojej ofercie i zarzadaj odpowiedzi na
    pismie. Zobaczysz co odpisza ?! Pewnie jest to jakies bug ale jeszcze zaden
    z testerow tego nie zglosil albo pracuja nad tym wlasnie.

    Co do banku to nie bede sie wypowiadac bo wyznaje zasade 'Duzy moze wiecej'
    a Lukas jest dla mnie cienki.

    CU Janet

  • 6. Data: 2002-12-19 07:31:16
    Od: "Kazimierz" <k...@g...pl>

> [...]
    zalogowac
    > sie na e-konto pro w Lukasie. I jak myslicie? Mnie sie udalo i moglem

    Mialem cos lepszego w mBanku. Zalogowalem sie rownoczesnie na dwa konta w
    mBanku (rozni wlasciciele) i cos sie pomieszalo. W oknie z kontem moich
    rodzicow dzialaly hasla jednorazowe moje wlasne, a ich nie.
    Ciekawe czy to byla kwestia jednego komputera czy jednego IP, bo jakby to
    drugie to w kawiarenkach internetowych lepiej nie korzystac.
    --

    Kazimierz
    GG 1213856

  • 7. Data: 2002-12-19 07:33:58
    Od: "Kazimierz" <k...@g...pl>

    Użytkownik "wkg" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sie logowac, mam dostepne wszystkie opcje :))))) Na firmowym sprzecie, na
    > ktorym zreszta Lukasa mam w "Faworites" strach odejsc od komputera.

    Probowales dokonac jakiejs operacji? Bo w mBanku jak przejde na inna strone
    bez wylogowania to po kliknieciu "wstecz" co prawda wraca na strone
    transakcyjna mBanku, ale przy probie zrobienia czegokolwiek pojawil sie
    komunikat o blednym lub niewaznym kluczu sesji.

    --

    Kazimierz
    GG 1213856

  • 8. Data: 2002-12-19 08:32:18
    Od: w...@p...onet.pl

> [...]
    > transakcyjna mBanku, ale przy probie zrobienia czegokolwiek pojawil sie
    > komunikat o blednym lub niewaznym kluczu sesji.

    Nie zrozumielismy sie.

    Wchodze do Lukasa, robie operacje, wychodze nie przez wylogowanie ale przez
    wybranie innej strony www, np mBanku, robie przelew w mBanku, potem sprawdzam
    kursy walut na bankierze, potem jeszcze raz wchodze do Lukasa, wpuszcza mnie
    bez hasla i tam robie co chce.

    pzdr
    wkg

  • 9. Data: 2002-12-19 08:54:39
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:574f.0000069c.3e018412@newsgate.onet.pl, Użytkownik wrote:

> [...]
    > potem sprawdzam kursy walut na bankierze, potem jeszcze raz wchodze
    > do Lukasa, wpuszcza mnie bez hasla i tam robie co chce.

    Bo sesja nie wygasła i nie wylogowałeś się. Po 10 minutach już by Ci się nie
    udało. Ale lepiej się wylogować, jeśli kończysz pracę.

    --
    Robert

  • 10. Data: 2002-12-19 09:16:20
    Od: w...@p...onet.pl

    > Bo sesja nie wygasła i nie wylogowałeś się. Po 10 minutach już by Ci się nie
    > udało. Ale lepiej się wylogować, jeśli kończysz pracę.

    Oczywiście, tak robie, zreszta i tak nie trzymam tam kasy.

    Niemniej jednak mBank i Fortis dziala poprawnie i prosi mnie o haslo. A bug to
    bug.

    pzdr
    wkg