  • 1. Data: 2002-07-08 14:02:24
    Temat: Lukas bez podatku
    Od: <m...@p...onet.pl>

    LUKAS BANK
    Czy opłaca się trzymać kasę na lokatach 14 dniowych z saldem około 220 PLN?
    Według mnie, oprocentowanie mam obecnie na 5,7 % i nie płacę w ten sposób
    belkowego. Odsetki mam na koncie co 14 dni. Trzymanie całej kasy na e-koncie
    PRO na 7 % daje w efekcie po pobraniu belkowego 6,5 %. To jest chyba drobna
    różnica. A.. odsetki mam raz na kwartał. A tu można tak ustawić sobie lokaty,
    aby mieć odsetki każdego dnia. Jedyna wada - trzeba się napracować w klikaniu
    przy zakładaniu.

  • 2. Data: 2002-07-08 17:33:45
    Temat: Re: Lukas bez podatku
    Od: "Juulius" <k...@o...pl>

    Niestety, lukas zawsze pobieral belkowe z lokat i z roru nawet jesli
    odsetki nie przekroczyly 49 gr. Na pytanie dlaczego nie zaokraglaja
    odpowiadali ze owszem ale zbiorowo sposrod wszystkich klientow, tak wiec
    takie majstrowanie przy lokatach mijalo sie z celem.
    Chociaz ostatnio przy kapitalizacji kwartalnej zaokraglili podstawe
    opodatkowania do pelnych zl, a odsetki do 10gr. Nie wiem jeszcze czy
    zastosuja to tez do lokat

  • 3. Data: 2002-07-08 17:55:06
    Od: <m...@p...onet.pl>

    Właśnie w ostatnich tygodniach poprawili naliczanie podatku od odsetek. Jeżeli
    dobrze liczą dla RORów, to i dla lokat. W historii operacji nie ma żadnej
    informacji o naliczonym podatku. Korzystam właśnie z lokat 7 i 14 dniowych. Nie
    zamrażam kasy na długo, tylko na parę dni, i mam nieobelkowane odsetki. Czy to
    jset korzystne rozwiązanie? Czy lepiej trzymać w ten sposób kasę niż na wyżej
    oprocentowanych kontach?

  • 4. Data: 2002-07-08 19:42:48
    Od: "Marcin" <t...@w...pl>

    Witam

    > Właśnie w ostatnich tygodniach poprawili naliczanie podatku od odsetek.
    Jeżeli
    > dobrze liczą dla RORów, to i dla lokat. W historii operacji nie ma żadnej
    > informacji o naliczonym podatku.

    Przegladam historie konta i rzeczywiscie zaokraglaja podstawe przed
    opodatkowaniem.

> [...]
    Czy to
    > jset korzystne rozwiązanie? Czy lepiej trzymać w ten sposób kasę niż na

    Wedlug mnie bardziej sie oplaca trzymac na lokatach 90 dniowych newet
    obelkowanych niz na 7 czy 14 dniowych ele nie obelkowanych.

    Marcin