  • 1. Data: 2010-08-04 22:28:32
    Temat: Lukas Bank - reklamacja skimmingu
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Czy ktos z Was skladal do Lukas Banku reklamacje dotyczaca skimmingu?
    Dzisiaj z konta zniknelo mi kilka tys. zl, wszystko w formie blokad pod
    wyplate z bankomatu. Zareagowalem dosc szybko i zglosilem to do banku.
    Karta zostala zastrzezona, a transakcje, jak sie okazalo, zostaly
    zrealizowane na terenie Ukrainy. Tego samego dnia powiadomilem tez
    policje i zlozylem pisemna reklamacje (faksem).

    Czy ktos juz przechodzil przez ten problem? Ile cos takiego moze byc
    rozpatrywane? Kiedy mam szanse zobaczyc znowu moje pieniadze?

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com ** NICHDL: PMF9-RIPE *
    * Jabber ID: v...@n...pl ** PGP ID: 2578FCAD ** HAM-RADIO: SQ5JIV *

  • 2. Data: 2010-08-05 02:47:19
    Temat: Re: Lukas Bank - reklamacja skimmingu
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Przemyslaw Frasunek wrote:
> [...]
    > policje i zlozylem pisemna reklamacje (faksem).
    >
    > Czy ktos juz przechodzil przez ten problem? Ile cos takiego moze byc

    od miesiaca do kilku miesiecy.

    > Kiedy mam szanse zobaczyc znowu moje pieniadze?

    O ile bank znajdzie więcej klientów, którym skoszono kasę a ich cechą
    wspólną bedzie jakiś bankomat z którego korzystali, to po rozpatrzeniu
    reklamacji czyli 'za jakiś czas".
    O ile będziesz jednym to dowiesz się, że było pilnować pinu i możesz się
    iść bujać.

  • 3. Data: 2010-08-05 07:11:54
    Od: "Grześ " <a...@g...pl>

    Witam. Ja przerabiałem coś odwrotnego w Lukasie. Wypłacałem przed urlopem
    kilkaset zł z bankomatu. Po kilku dniach dzwoni telefon z Lukasa, że w tym
    bankomacie był zainstalowany czytnik złodziejski i że profilaktycznie sugerują
    abym kartę zastrzegł. Nową bezpłatnie dostanę w ciągu iluś tam dni. Bankomat
    należał do BZ WBK. Tak więc Lukas działa sprawnie jeśli coś jest na rzeczy.

  • 4. Data: 2010-08-05 07:16:08
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Dnia 05.08.2010 Grześ <a...@g...pl> napisał/a:
    > Witam. Ja przerabiałem coś odwrotnego w Lukasie. Wypłacałem przed urlopem
    > kilkaset zł z bankomatu. Po kilku dniach dzwoni telefon z Lukasa, że w tym

    Ale w tym przypadku, to raczej ktos inny byl poszkodowany. Na podstawie
    listy transakcji wytypowali inne ryzykowne karty i je zablokowali.

    W moim przypadku, karte najprawdopodobniej zeskanowano mi za granica.
    "Na szczescie", poszkodowany tez jest moj znajomy, z ktorym bylem wtedy
    w delegacji. Z jego konta tez probowano wyplacic pieniadze, ale mBank odrzucil
    wszystkie podejrzane transakcje i zablokowal karte.

    U mnie Lukas zareagowal za pozno. Dopiero dzis rano zadzownili z pytaniem,
    czy autoryzuje te transakcje... Na razie kaza czekac, bo sami nie wiedza,
    ktore z transakcji beda autoryzowane, a ktore blokady znikna same.

  • 5. Data: 2010-08-05 07:36:10
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 04 Aug 2010 22:28:32 +0000, Przemyslaw Frasunek napisał(a):

> [...]

    > Czy ktos juz przechodzil przez ten problem? Ile cos takiego moze byc
    > rozpatrywane? Kiedy mam szanse zobaczyc znowu moje pieniadze?

    Jeżeli padłeś ofiarą skimmingu w jakimś bankomacie, to może spróbuj
    przypomnieć sobie gdzie ostatnio wybierałeś pieniądze, może to da jakiś
    trop policji etc. Fakt, że ostatnio nie było żadnych wieści o jakimś
    większym skanowaniu, więc być może to jakaś mała robota. Pomyśl czy na
    pewno padłeś ofiarą skimmingu a nie np kogoś znajomego albo członka
    rodziny, wiem, wiem ale różnie to niestety bywa ;)
    Co do samej reklamacji, to może być różnie poczytaj archiwum grupy.

    Na przyszłość, tak zwaną "dobrą praktyką", jest posiadanie konta tylko do
    wypłat, na którym będzie sobie leżało w zależności od Twoich potrzeb od
    10 do 200 czy tam 500 czy ile tam potrzeba i wtedy przy zeskanowaniu
    karty, nie będzie przynajmniej takich problemów. Ja osobiście przelewam i
    idę wypłacić i praktycznie na rachunku podpiętym do karty debetowej nigdy
    nic nie ma.

    --
    xbartx

  • 6. Data: 2010-08-05 07:57:22
    Od: "Szymon" <wiad_usuń@o2.pl>

    Użytkownik "xbartx" <b...@h...net> napisał w wiadomości
    > Na przyszłość, tak zwaną "dobrą praktyką", jest posiadanie konta tylko do
    > wypłat, na którym będzie sobie leżało w zależności od Twoich potrzeb

    Dokładnie, szczególnie, iż często konto do karty i tak ma lichy %.
    Aczkolwiek tu kolega był za granicą i rozumiem, że nie chcąc targać gotówki
    "zabezpieczył" sobie środki na karcie na wszelki wypadek. O tyle dobrze, że
    jest szansa na zwrot, co w przypadku kradzieży gotówki praktycznie nie jest
    realne.

  • 7. Data: 2010-08-05 08:25:46
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Za późno przeczytałem Twoje kolejnego posta i kilka spraw się wyjaśniło.
    Jeżeli będziesz miał tylko blokady, to one po prostu, po jakimś czasie
    (zazwyczaj 7 dni) znikną i kasa wróci na konto. Jeżeli jednak nastąpi
    księgowanie, to wtedy będzie proces reklamacyjny i obija się, to wtedy,
    nawet o organizację, która wydała Twoją kartę (zazwyczaj VISA lub MC) i z
    tego co kojarzę, to oni mają nawet 180 dni na rozpatrzenie.

    --
    xbartx

  • 8. Data: 2010-08-07 11:47:35
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl> writes:

> [...]
    >
    > Czy ktos juz przechodzil przez ten problem? Ile cos takiego moze byc
    > rozpatrywane? Kiedy mam szanse zobaczyc znowu moje pieniadze?

    A karta z procesorem czy tez bez niego?
    Roznie to moze byc.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 9. Data: 2010-08-07 14:10:41
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Dnia 07.08.2010 Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> napisał/a:
    > A karta z procesorem czy tez bez niego?

    Tak, z chipem.

    W piatek wszystkie transakcje sie zaksiegowaly na koncie, niestety.
    Lukas poprosil o pisemne oswiadczenie, ze ich nie wykonalem. Poki co,
    nic wiecej sie nie dzieje.

  • 10. Data: 2010-08-08 13:39:08
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    > Tak, z chipem.
    >
    > W piatek wszystkie transakcje sie zaksiegowaly na koncie, niestety.
    > Lukas poprosil o pisemne oswiadczenie, ze ich nie wykonalem. Poki co,
    > nic wiecej sie nie dzieje.

    To powinno dac sie latwo wygrac. Bez procesora nie byloby praktycznie
    zadnych szans, nooo moze jakies przy zbiorowym skimmingu.

    Daj znac gdy odpowiedza na reklamacje, kto wie - moze uznaja od razu bez
    oporow?
    --
    Krzysztof Halasa