  • 1. Data: 2012-03-29 10:46:41
    Temat: Lokata ze 100 tys - ile odsetek
    Od: "Ulka" <u...@g...pl>

    Czesc wam
    Ile będe miała odsetek po poł roku jak wplace 100 tys na lokate?
    Bede miała ze 450 zł miesiecznie ? I jaka lokate polecacie
    Dzieki za odpowiedzi

  • 2. Data: 2012-03-29 11:04:50
    Temat: Re: Lokata ze 100 tys - ile odsetek
    Od: SERG <m...@p...fm>

    Ulka pisze:
    > Czesc wam
    > Ile będe miała odsetek po poł roku jak wplace 100 tys na lokate?
    > Bede miała ze 450 zł miesiecznie ? I jaka lokate polecacie
    > Dzieki za odpowiedzi

    Proponuję część tej kwoty zainwestować w kalkulator ;)

  • 3. Data: 2012-03-29 11:44:31
    Od: "Waldek" <m...@n...dam>

    Użytkownik "SERG" <m...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Proponuję część tej kwoty zainwestować w kalkulator ;)

    Twoja propozycja to strata czesci tej kwoty
    - kalkulator sam nie policzy :>

    ==
    Ulka .... przykladowo - Bank daje 6% rocznie, rok ma 12 m-cy
    to ile masz odsetek miesiecznie? ano 0,5 %
    Teraz wytezamy mozg .... czacha juz dymi ?
    1% z kwoty to podzielenie jej przez 100 - umiesz dzielic przez 100 ?
    - najprosciej przesunac przecinek o 2 miejsca w lewo, wynik to 1000 zl
    No, no, ale ty masz polowe z tego czyli 500 zl.
    Niestety, zycie to nie bajka.....
    - musisz sie jeszcze podzielic zyskiem z fiskusem
    czyli od potencjalnych 500zl miesiecznie trzeba odjac 19%
    19% to blisko 20, a 20 to jedna piata. 1/5 z 500 to 100
    ==
    Sama widzisz jakie to proste .... a jaka satysfakcja ;)
    i na kalkulator nie trzeba sie rujnowac :D
    Jednak zeby nie bylo ze jestem nieuzytkiem spolecznym
    to podpowiem, ze zwrot po miesiacu ~450zl da ci lokata na ~6,53%

  • 4. Data: 2012-03-29 12:08:06
    Od: SERG <m...@p...fm>

    Waldek pisze:

    > Twoja propozycja to strata czesci tej kwoty
    > - kalkulator sam nie policzy :>

    Ale inwestycja taka może bardziej zmobilizować Koleżankę do nauki
    obliczania odsetek, wszak zawsze szkoda aby poniesione koszty poszły na
    marne. Po za tym kalkulator może się przydać także w innych
    kalkulacjach, np. ...... w wyliczeniu ilości gram białka w 1l mleka :)

  • 5. Data: 2012-03-29 12:24:59
    Od: "Waldek" <m...@n...dam>

    > Po za tym kalkulator może się przydać także w innych kalkulacjach, np.
    > ...... w wyliczeniu ilości gram białka w 1l mleka :)

    Oj tam, to za proste :)
    na butelce mleka napisali ile jest w 100ml
    a nawet dla leniwych?... ile w 250ml [szklanka]
    - wystarczy wiec zapytac 'gugla' ile mili_litrow jest w litrze ;)

  • 6. Data: 2012-03-29 12:42:57
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 29 Mar 2012 11:04:50 +0200, SERG napisał(a):

    > Proponuję część tej kwoty zainwestować w kalkulator

    Zupełnie niepotrzebnie.
    Windoz ma kalkulator na wyposażeniu podstawowym. Pewnie jakby poszukać w
    mobilu, to też by się znalazł.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://picasaweb.google.com/gtracz64

  • 7. Data: 2012-03-29 13:14:14
    Od: maruda <m...@n...com>

    W dniu 2012-03-29 12:08, SERG pisze:

> [...]
    > marne. Po za tym kalkulator może się przydać także w innych
    > kalkulacjach, np. ...... w wyliczeniu ilości gram białka w 1l mleka :)

    No to ja dorzucę jeszcze trudniejszy sposób :)
    Instalujemy cygwin'a, stąd:
    http://www.cygwin.com/install.html
    Potem (albo w trakcie) do cygwina doinstalowujemy bc (to skrót od słów
    "basic calculator") oraz chere. Chere trzeba "odpalić". Jest
    samoobjaśniający.

    Następnie w jakimś-tam-folderze (to windowsowa nazwa katalogu) odpalamy
    z prawokliku "bash prompt here" i znajdujemy się w innym, racjonalnym i
    przyjaznym świecie. W nim wstukujemy "bc [Entar]".
    Następnie KONIECZNIE wstukujemy:
    scale=8
    (albo 10, albo 12, - zależy na jakiej precyzji komu zależy,
    półgroszówkowcy liczą na scale=4)
    Potem piszemy np:
    100000*0.06/12*(1-0.19) [Enter]
    ... albo, dla treningu:
    2+2 [Enter]

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam Ten Maruda

  • 8. Data: 2012-03-29 14:27:46
    Od: "Waldek" <m...@n...dam>

    Użytkownik "maruda" <m...@n...com> napisał w wiadomości
    > Potem piszemy np:
    > 100000*0.06/12*(1-0.19) [Enter]

    Kurza twarz, mnie w bc wyszlo... 110010101

  • 9. Data: 2012-03-29 14:33:59
    Od: olo <o...@o...ol>

    W dniu 2012-03-29 14:27, Waldek pisze:

    > Użytkownik "maruda" <m...@n...com> napisał w wiadomości
    >
    > Kurza twarz, mnie w bc wyszlo... 110010101

    A mi 405

  • 10. Data: 2012-03-29 15:12:01
    Od: maruda <m...@n...com>

    W dniu 2012-03-29 14:33, olo pisze:

    > A mi 405

    Nie mogłem się powstrzymać...
    Kwaśniewski mówi do Millera:
    - poparcie mi spadło 5%
    - A mi 8

    (rzecz się działa parę dni po 4.12.2003)

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam Ten Maruda