  • 1. Data: 2002-02-25 12:23:14
    Temat: Liczba kontrolna
    Od: "Marcin Mielcarek" <m...@p...onet.pl>

    Witam

    Mam moze troche naiwne pytanie do fachowcow.
    Czy na blankietach wplaty na konto, trzeba podawac
    takze nr. kontrolny? (mam podany nr. rachunku bez tych cyfr)

    Pani w okienku nie chciala mi tego przyjac....

    Pozdrawiam fajna grupe
    Marcin

  • 2. Data: 2002-02-25 13:09:33
    Temat: Re: Liczba kontrolna
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin Mielcarek"
    <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Czy na blankietach wplaty na konto, trzeba
    podawac
    > takze nr. kontrolny? (mam podany nr. rachunku
    bez tych cyfr)

    Sa banki które taki format przyjmują już bez
    problemu ale są i takie którym pełny numer
    ibanowski (a wlaściwie nrb) z liczbą kontrolną
    przez gardło nie przejdzie. W 100% obowiązywac to
    będzie od 1.01.2003 r

    > Pani w okienku nie chciala mi tego przyjac....

    No właśnie, wtedy trzeba sobie LK odpuściść lub
    jeszcze raz powtórzyć przed LK numer banku (tak
    robi np. Lukas, przećwiczyłem na przykładzie
    ekonta z mbanku)

    Sark

  • 3. Data: 2002-02-25 13:09:37
    Od: "Marcin Mielcarek" <m...@p...onet.pl>

    "Marcin Mielcarek" <m...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > takze nr. kontrolny? (mam podany nr. rachunku bez tych cyfr)
    >
    > Pani w okienku nie chciala mi tego przyjac....

    Juz wiem, co bylo zle, otoz numerki w starym stylu (z kreskami)
    nie potrzebuja tej cyfry kontrolnej, natomiast jesli korzysta
    sie z nowego zapisu nr. konta bankowego (bez kresek) to te cyfry
    kontrolne sa potrzebne, czy dobrze to rozumiem?

    Pozdrawiam
    Marcin

  • 4. Data: 2002-02-25 19:03:15
    Od: "calcium300mg" <c...@p...onet.pl>

> [...]
    > sie z nowego zapisu nr. konta bankowego (bez kresek) to te cyfry
    > kontrolne sa potrzebne, czy dobrze to rozumiem?

    Bardzo dobrze :)
    Ja tylko nie rozumiem, dlaczego teraz klienci muszą pamiętać o swoich dwóch
    numerach rachunków... Albo nie obsługują nowych, albo nie obsługują już
    starych... A zdaje się powinni obsługiwać oba te systemy do końca 2003 roku.

  • 5. Data: 2002-02-25 22:01:38
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Osobnik posiadający mail'a w...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > No właśnie, wtedy trzeba sobie LK odpuściść lub
    > jeszcze raz powtórzyć przed LK numer banku (tak
    > robi np. Lukas, przećwiczyłem na przykładzie
    > ekonta z mbanku)

    Hmmm... ja mam w Lukasie zdefiniowane przelewy do BZWBK i mBanku i wszędzie
    są cyfry kontrolne, a numer banku nie jest powtarzany na początku numeru.
    Przelewy przechodzą OK.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    Argumentowi "Bo nie!" przeciwstawiam
    kontrargument "Bo tak!". Tomasz 'tsca' Sienicki

  • 6. Data: 2002-02-25 22:45:45
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Budzik" <b...@p...onet.pl>
    napisał w wiadomości
    > Hmmm... ja mam w Lukasie zdefiniowane przelewy
    do BZWBK i mBanku i wszędzie
    > są cyfry kontrolne, a numer banku nie jest
    powtarzany na początku numeru.
    > Przelewy przechodzą OK.

    Widzisz , ja to widziałem na wlasne oczy.
    Zakładając rachunek w oddziale siedziałem przy
    lulince, i do ekonta chcciałem zdefiniowac od razu
    pierwszy przelew włąśnie do ekonta w mbanku.
    Podsunąłem jej karteczkę z pełnym numerem i juz
    chciałem pytac jak sobie radzą z LK kiedy
    zobaczyłem na monitorze efekt wcześniej opisany.
    Wyglądało na to że sam system przekształcił w ten
    sposób numer ibanowski... w sumie sprytne :-)

    Sark

  • 7. Data: 2002-02-26 13:04:53
    Temat: Odp: Liczba kontrolna
    Od: "PIO" <v...@p...onet.pl>

    Najgłupsze w tym wszystkim jest to że nawet banki ze starymi numerami kont
    od początku 2002 powinny obsługiwac przelewy na nowe numery NRB.