  • 1. Data: 2012-03-26 16:16:04
    Temat: Leasing w Pekao Leasing - paranoja :(
    Od: Potocki Passion & Adventure <s...@d...pl>

    Do końca leasingu zostało mi 15 rat (z 48) i znalazłem firmę, która chce
    ten leasing przejąć - spłacać raty leasingowe na takich samych warunkach
    jakie miałem ja. Ewentualnie ponieść koszty cesji, odbioru samochodu,
    itd ... Dodatkowo w ramach odstępnego chce mi zaoferować pewną kwotę.
    Jest to różnica między ceną rynkową pojazdu, a kwotą pozostałą do
    spłacenia w formie rat leasingowych.

    Mnie to urządza, bo nie potrzebuję już kosztów i gotówka się przyda na
    rozwój firmy. Firmę z Lublina to też urządza, bo ma zadbane, pewne auto
    i potrzebuje kosztów.

    Zgłosiłem prośbę do firmy Pekao Leasing, że proszę o cesję na firmę z
    Lublina. Dostałem odpowiedź, że ok, ale firma, która to auto chce dalej
    spłacać, będzie musiała spłacać wyższe raty. Jakie? Ano takie jakie
    wyliczyli za auto w cenie rynkowej, czyli o około 30% więcej. Wychodzi
    na to, że firma leasingowa chce na aucie dwa razy zarobić? Raz na moich
    ratach i drugi raz na nowej firmie?

    Nie rozumiem tego i zastanawiam się dlaczego inna firma nie może
    zwyczajnie skończyć płacić za mnie raty. Czyżby Urzędy Skarbowe miały
    tutaj jakiś udział? Zna się ktoś na tym? do tej pory boksuję się z Pekao
    Leasing, ale nie mam już sił i chyba odpuszczę. Nie wiem czy to w ogóle
    jest do wygrania :(

    --
    Kacper Potocki
    s...@d...pl

  • 2. Data: 2012-03-26 16:47:34
    Temat: Re: Leasing w Pekao Leasing - paranoja :(
    Od: Potocki Passion & Adventure <s...@d...pl>

    W dniu 2012-03-26 16:16, Potocki Passion & Adventure pisze:
> [...]
    > tutaj jakiś udział? Zna się ktoś na tym? do tej pory boksuję się z
    > Pekao Leasing, ale nie mam już sił i chyba odpuszczę. Nie wiem czy to

    Chyba sobie sam odpowiem. Nie jest tak źle jak myślałem. Firma
    leasingowa przygotuje nowej firmie ofertę w cenie rynkowej. Kiedy
    podpisze z nia umowę, wtedy zwróci mi róznicę między ceną rynkową a
    łączną kwotą wszystkich rat (w kwocie netto). Czyli jest szansa, że się
    uda :)

    --
    Kacper Potocki
    s...@d...pl

  • 3. Data: 2012-03-26 17:50:35
    Od: quwert <Q...@Q...PL>

    > Chyba sobie sam odpowiem. Nie jest tak źle jak myślałem. Firma
    > leasingowa przygotuje nowej firmie ofertę .....

    UPS jest bardzo źle

    Pamiętam parę lat temu kupiłem od
    pekao leasing samochód.
    Cztery miesiące zajeło mi skompletowanie dokumentów
    potrzebnych do rejestracji.
    Festiwal niemocy i niekompetencji
    Od tej pory boję się nazwy pekao
    i momentalnie włącza mi się piąty bieg wsteczny ;)

  • 4. Data: 2012-03-26 17:58:58
    Od: Piona <e...@w...pl>

    W dniu 2012-03-26 16:16, Potocki Passion & Adventure pisze:
    > Do końca leasingu zostało mi 15 rat (z 48) i znalazłem firmę, która chce
    > ten leasing przejąć - spłacać raty leasingowe na takich samych warunkach

    A nie lepiej zrobić podnajem?
    piona

  • 5. Data: 2012-03-26 18:30:13
    Od: "Waldek" <m...@n...dam>

    Użytkownik "Piona" <e...@w...pl> napisał w wiadomości

    > A nie lepiej zrobić podnajem?

    Moze i lepiej - napewno wygodniej (biurokratycznie)
    ale o ile sie orientuje musiala by sie na to zgodzic firma lizingowa ;)
    - zreszta jest to pewnie zawarte w umowie.
    Na "ruchach cesyjnych" zawsze ktos jest w plecy
    - oczywiscie poza lizingodawca ;)
    IMO lepiej odczekac swoje [lizanie] i pchnac furke na wolnym rynku,
    no ale skoro sa "wyzsze racje" ....