  • 1. Data: 2012-03-26 14:17:13
    Temat: Ile było warte...
    Od: maruda <m...@n...com>

    1zł może nie w 1984, bo w 2001r, ale może warto sobie przypomnieć i
    conieco porównać.
    Zastanawiam się co nam tak nabiło tę inflację, bo raczej nie produkty
    spożywcze.

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam Ten Maruda

  • 2. Data: 2012-03-26 15:33:27
    Temat: Re: Ile było warte...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "maruda" jkpmo9$7ku$...@i...gazeta.pl

    > 1zł może nie w 1984, bo w 2001r, ale może warto sobie przypomnieć i conieco
    porównać. Zastanawiam się co nam tak nabiło tę
    > inflację, bo raczej nie produkty spożywcze.

    Dla mnie w 2001 roku wszyto było droższe niż teraz -- poza paliwem
    samochodowym (to było chyba 10 razy tańsze niż jest teraz) i mieszkaniami
    (te były ze 2.5 raza tańsze) czy innymi wyjątkami. Nowe samochody chyba
    były tańsze ze 2 razy niż są teraz. Koszule potaniały szokująco, reszta
    bielizny -- też. W ogóle ubrania są teraz tańsze niż były 11 lat temu.

    Nawet mleko taniało w ostatnich 5 latach. Od paru miesięcy jakby drożeje,
    ale nie jest źle. Dla mnie tanieje, bo piję teraz chude.

    W roku 2000 wydawałem dziennie jeden tysiąc złotych -- przynajmniej wtedy,
    gdy liczyłem, a był to reprezentatywny okres. IMO dookoła mnie ludzie też
    wydawali więcej niż teraz, choć samochodów przybyło w latach niedawnych.

    -=-

    W Auchan bułka kosztuje chyba 16 groszy, w innym sklepie taka sama może
    kosztować 90 groszy -- trudno mówić o stałych cenach. To samo mleko może
    kosztować 1.9 czy równie dobrze 2.99... A są różne mleka, różne bułki,
    różne chleby... Mięso w jednej galerii jest 3 razy droższe od mięsa
    w innej galerii -- tam bez konserwantów, tu z masą konserwantów...

    Nawet cena paliwa w różnych częściach Białegostoku może wahać się
    o ponad 1% tego samego dnia. Różnice cen pomiędzy różnymi regionami
    kraju są oczywiście zapewne większe.

    -=-

    Ogólnie paliwo samochodowe jest teraz zajebiście
    (słowo zaczerpnięte ze słownika PWN) drogie...

    Do tego brak odliczania VAToliny... No i ta VATolina droższa...
    Ale że ja teraz prawie nie jeżdżę -- na paliwo wydaję raczej mało...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 3. Data: 2012-03-26 18:24:59
    Od: "Marcepan" <b...@t...maila>

    > 1zł może nie w 1984, bo w 2001r, ale może warto sobie przypomnieć i
    > conieco porównać.

    Złotówka w 2001 warta była dokładnie 100 groszy. W 1984 nie pamiętam ale
    jakoś podobnie.

  • 4. Data: 2012-03-27 07:56:05
    Temat: Re: Ile było warte... (sprostowanie)
    Od: maruda <m...@n...com>

    W dniu 2012-03-26 14:17, maruda pisze:
    > 1zł może nie w 1984, bo w 2001r, ale może warto sobie przypomnieć i
    > conieco porównać.
    > Zastanawiam się co nam tak nabiło tę inflację, bo raczej nie produkty
    > spożywcze.

    No tak... nie tylko Maruda, ale stary sklerotyk ze mnie. Dziwiłem się,
    czemu te "Re:" takie nie-na-temat. Zapomniałem wkleić, co należało. Już
    się poprawiam:

    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e8c74d5432ba7b62
    .html

    Jest to paragon z Auchana z 2001r. Stoi tam m.in.
    tani półliter: = 17.50-18:50
    mleko uhate 2% = 1.87
    masło extra 200g = 1.54 (no tak, tu podrożało zdrowo. Dziwne w
    kontekście mleka. Z czego oni to mleko robią?)
    banany = 1.30/kg
    chleb 0.6kg = 1.39

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam Ten Maruda

  • 5. Data: 2012-03-27 11:03:57
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Tue, 27 Mar 2012 07:56:05 +0200, maruda <m...@n...com> wrote:

    >masło extra 200g = 1.54 (no tak, tu podrożało zdrowo. Dziwne w
    >kontekście mleka. Z czego oni to mleko robią?)
    >banany = 1.30/kg

    banany też mocno tknięte inflacją (albo polityką UE wspierania dawnych
    kolonii niektórych państw członkowskich...)

  • 6. Data: 2012-03-27 23:01:47
    Od: jg <f...@f...pl>

    Dnia Tue, 27 Mar 2012 07:56:05 +0200, maruda napisał(a):

    > banany = 1.30/kg
    > chleb 0.6kg = 1.39

    imho z paragonu nie wynika po ile byl 1 kg bananow.

    --
    jg

  • 7. Data: 2012-03-27 23:41:53
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "jg" fex6h4nk90z6$....@4...net

    > imho z paragonu nie wynika po ile byl 1 kg bananow.

    Paragon z 17 kwietnia 2011 roku:

    mleko UHT 1.5% 12*1,71
    mleko UHT 3.2% 12*1,82
    .
    .
    wiertła beton.8sz 1*3,99

    Teraz takie mleko chyba kosztuje ze 2,30 za litr.
    Inflacja... Hm... To już niemal hiperinflacja!!! A jeśli
    kupisz w drogim sklepie -- może zapłacisz za to mleko nawet 3 złote!!!

    -=-

    Dobrze, że znalazłem ten paragon -- bo jest na nim
    waga łazienkowa, która mi zepsuła się. Spróbuję zatem
    zgłosić zepsucie do sklepu...

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'