eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiLG Habitat - czy to jest normalne w kredytach hipotecznych? › LG Habitat - czy to jest normalne w kredytach hipotecznych?
    From: nosty <n...@a...net.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: LG Habitat - czy to jest normalne w kredytach hipotecznych?
    Date: Sun, 16 Mar 2003 13:05:20 +0100

    Planuje podpisanie umowy kredytu hipotecznego (zakup mieszkania na
    rynku wtornym) w powyzszym banku a ze robie to pierwszy raz w zyciu
    niepokoi mnie kilka punktow umowy i chcialem zapytac ludzi z
    doswiadczeniem w temacie czy to normalne praktyki w innych bankach:
    (Aha kredyt biore w CHF z ratami rownymi na 20 lat)

    1) "Kredyt oprocentowany jest wg zmiennej stopy procentowej. _W dniu
    zawarcia_ umowy kredytowej oprocentowanie wynosi 4,5% w stosunku
    rocznym a stopa bazowa 0,80% w stosunku rocznym". Ale dalej stoi ze
    stopa bazowa moze ulec zmianie jesli np zmieni sie stopa podstawowa
    CHF wyznaczana przez Bank Szwajcarski albo stopa oprocentowania lokat
    na rynku miedzybankowym. I o zmianie tej stopy bank decyduje
    jednostronnie Zarzadzeniem Przesa Zarzadu LG.

    2) "Wysokosc stopy oprocentowania zadluzenia przeterminowanego okresla
    Prezes Zarzadu Banku w formie Zarzadzenia." To juz jest moim zdaniem
    zupelnie podpisywanie "w ciemno". W tej chwili wysokosc tych odsetek
    "karnych" to 20% ale jutro moze byc 120%. Czy to norma?

    3) W czasie trwania umowy mam umozliwic na zyczenie pracownikom banku
    ogledziny lokalu ktory nabywam - czyli musze wpuscic pracownika banku
    zeby sobie poogladal moja lazienke np :)

    4) Musze miec zgode LG na pismie na zaciagniecie lub zyrowanie
    dowolnego innego kredytu.

    5) Musze informowac bank co roku o wysokosci osiagnietych dochodow.

    6) "Bank moze wypowiedziec umowe kredytowa w calosci lub w czesci w
    przypadku _zagrozenia_ terminowej splaty kredytu z powodu zlego stanu
    majatkowego Kredytobiorcy".
    Co to znaczy "zagrozenia"??? Przeciez bank moze w dowolnej chwili
    uznac ze istnieje takie zagrozenie i wypowiedziec mi umowe mimo ze
    bede splacal raty terminowo!

    Czy opisane wyzej cytaty z umowy to norma w innych bankach?

    dzieki za pilna pomoc
    --
    nosty