  • 1. Data: 2015-09-10 02:04:59
    Temat: Kwota wolna od podatku
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    http://zus.pox.pl/pit/kwota-wolna-od-podatku-w-przys
    zlym-roku-nie-drgnie-nawet-o-zlotowke.htm

    Rząd przyjął nową ustawę budżetową. Kwota wolna od podatku, już dziewiąty rok z
    rzędu,
    pozostanie na niezmienionym poziomie. Zarobki poniżej minimum egzystencjalnego
    wciąż
    będą opodatkowane.

    [nie wiem, skąd tyle jadu... przecież państwo musi mieć
    pieniądze na pomoc najuboższym -- musi więc ściągać podatki]

    Co ciekawe, posłowie którzy sprzeciwili się podwyższeniu kwoty wolnej od podatku,
    sami
    korzystają z kwoty wolnej w wysokości 10-krotnie wyższej niż w przypadku zwykłych
    obywateli.
    Dochody posła zwolnione są bowiem z opodatkowania aż do kwoty30,5 tys. zł (o
    szczegółach
    pisaliśmy tutaj).

    [nie widzę w tym nic dziwnego -- miłość bliźniego zaczynać należy od kochania siebie
    samego]

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 2. Data: 2015-09-10 10:29:34
    Temat: Re: Kwota wolna od podatku
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >[nie wiem, skąd tyle jadu... przecież państwo musi mieć
    >pieniądze na pomoc najuboższym -- musi więc ściągać podatki]

    Ten rzad jest na wylocie.
    Ale nowy ... raczej nie zdazy zmienic ustawy na przyszly rok.

    Ale konkurencja zapowiedziala takie dotacje, ze podatki musza byc :-)

    >Co ciekawe, posłowie którzy sprzeciwili się podwyższeniu kwoty wolnej
    >od podatku, sami

    Poslowie ? Na razie to projekt rzadowy

    >korzystają z kwoty wolnej w wysokości 10-krotnie wyższej niż w
    >przypadku zwykłych obywateli.

    A jaka to roznica czy dostana 10 tys pensji/diety z ktorej 2000 sa
    wolne od podatku, czy dostana
    10400 niezwolnionej ?

    No dobra, 9892 zl pensji brzmi dla wyborcy lepiej niz 10 tys ...

    >[nie widzę w tym nic dziwnego -- miłość bliźniego zaczynać należy od
    >kochania siebie samego]

    No wiesz, tylko 2000 sobie zwolnili. A reszta wpycha ich w 32% stawke
    (tzn nadwyzka ... trzeba by sie doczytac jak to zwolnienie dziala - bo
    nadwyzka od diety podstawowej juz znikoma).

    Jakby tak poslowie musieli przeczytac ustawe o PIT i np pomagac
    obywatelom w wypelnieniu ich pitow - o to bylby lepszy zysk.

    J.

  • 3. Data: 2015-09-10 14:19:24
    Od: z <...@...pl>

    > http://zus.pox.pl/pit/kwota-wolna-od-podatku-w-przys
    zlym-roku-nie-drgnie-nawet-o-zlotowke.htm

    > Rząd przyjął nową ustawę budżetową. Kwota wolna od podatku, już
    > dziewiąty rok z rzędu,

    Wszyscy wiemy że kwota powinna być wyższa bo nie tylko drastycznie
    odbiega od innych państw ale nie goni PKB (a co i ja sobie pkb mordę
    powycieram bo mi pasi ;-) )
    Drastyczne jej podniesienie też nie będzie dobre ale do jasnej cho...
    trzeba mieć jaja żeby to ruszyć a jak wiadomo... :-)

    Mam pisać slogany o uproszczeniu, obniżeniu, lepszym egzekwowaniu,
    podatku od spekulacji i obrotowym od marketów???

    Ech szkoda gadać :-(

  • 4. Data: 2015-09-10 16:03:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...

    zlym-roku-nie-drgnie-nawet-o-zlotowke.htm

    >Wszyscy wiemy że kwota powinna być wyższa bo nie tylko drastycznie
    >odbiega od innych państw ale nie goni PKB (a co i ja sobie pkb mordę
    >powycieram bo mi pasi ;-) )

    Ale kto powiedzial ze gonic inne panstwa i PKB ?

    Kwestia modelu - czy podatek powinni placic wszyscy po rowno, czy
    tylko zarabiajacy ponad srednia ...

    >Drastyczne jej podniesienie też nie będzie dobre ale do jasnej cho...
    >trzeba mieć jaja żeby to ruszyć a jak wiadomo... :-)

    Oprocz jaj trzeba jeszcze zapewnic funkcjonowanie kraju.
    To sa jakies tam pieniadze, ktorych zabraknie na inne cele.

    Mozna nie dac emerytom, pielegniarkom, urzednikom, albo skorzystac ze
    wzrostu PKB i pozyczyc ... a mozna nic nie zmieniac :-)

    J.

  • 5. Data: 2015-09-10 18:31:34
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "z" 55f17550$0$27508$6...@n...neostrada.pl

    > Drastyczne jej podniesienie też nie będzie dobre ale do jasnej cho... trzeba mieć
    jaja żeby to ruszyć a jak wiadomo... :-)

    Jak wiadomo -- chłop z jajami (wprawdzie na ramieniu,
    ale jednak!) odszedł [od koryta] w siną dal...

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 6. Data: 2015-09-10 20:59:19
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2015-09-10 o 16:03, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Mozna nie dac emerytom, pielegniarkom, urzednikom, albo skorzystac ze
    > wzrostu PKB i pozyczyc ... a mozna nic nie zmieniac :-)

    Dobry jesteś w tej demagogicznje gadce. Podziwiać :-)

    Niestety wielu w takie gadki wierzy.

  • 7. Data: 2015-09-11 01:18:12
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "z" 55f1d30b$0$27529$6...@n...neostrada.pl

    A rencistom, JF? -- można nie dać? ;)

    > Dobry jesteś w tej demagogicznje gadce. Podziwiać :-)

    Albo olewać. :)

    > Niestety wielu w takie gadki wierzy.

    Raczej niewielu -- ludzie nie są głupi. [jedynie udają głupich]

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

    Postscriptum: https://www.youtube.com/watch?v=JYbRl-OpILI

  • 8. Data: 2015-09-11 08:26:26
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    W dniu czwartek, 10 września 2015 10:29:40 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > Ale nowy ... raczej nie zdazy zmienic ustawy na przyszly rok.

    ale podatki moga byc rozne.
    mozna np. wprowadzic liniowy 25% ale znaczaco zwiekszych kwote wolne od podatku ;)

  • 9. Data: 2015-09-11 08:29:25
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    W dniu czwartek, 10 września 2015 16:03:59 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > Kwestia modelu - czy podatek powinni placic wszyscy po rowno, czy
    > tylko zarabiajacy ponad srednia ...
    na pewno nie powinni placic Ci z dochodem na granicy minimum potrzebengo do
    egzystencji, moze to byc nawet kosztem obciecia programow pomocowych (bo co to za
    akcja, ze panstwo zabiera kase w podatku a potem oddaje przez pomoc spoleczna??).
    skladki zus tez moglyby byc nie pobierane od najnizszych dochodow (i to ta sama
    zasada dotyczylaby firm)

  • 10. Data: 2015-09-11 08:36:11
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 11.09.2015 o 08:29, Krzysiek pisze:
    > na pewno nie powinni placic Ci

    Dlaczego nie powinni mu płacić?

    --
    Alf/red/