  • 1. Data: 2003-07-21 15:43:32
    Temat: Kursy kart za granica: debetowe czy kredytowe?
    Od: MiKo <m...@n...wp.pl>

    Witam,
    czy za granica bardziej oplaca sie uzywac kart debetowych czy
    kredytowych? Czy ich kurs jest taki sam (np. karty mBanku) i w sumie
    wchodzi na to samo?
    Nie chodzi mi tu o grace period przy KK, ale o roznice w obciazeniu
    "zlotowkowym" (akurat w mBanku VE jest chyba rozliczana przez $ a VC
    przez EUR, ale chodzi o ogolna zasade).
    Jak zauwazylem do tej pory dyskusje o platnosciach kartami za granica
    dotycza raczej kart debetowych.

    Miko

  • 2. Data: 2003-07-21 16:00:44
    Temat: Re: Kursy kart za granica: debetowe czy kredytowe?
    Od: " KOBIETA" <w...@N...gazeta.pl>

    MiKo <m...@n...wp.pl> napisał(a):

    > Witam,
    > czy za granica bardziej oplaca sie uzywac kart debetowych czy
    > kredytowych? Czy ich kurs jest taki sam (np. karty mBanku) i w sumie
    > wchodzi na to samo?

    Karta debetowa Visa Electron mBanku (jak i debetowa, wypukła Visa Gold) jest
    rozliczana w $, karty kredytowe mBanku - wszystkie - także Visa Electron, są
    rozliczane w EUR. Zatem w krajach strefy euro polecam kredytowe - jesli
    mówimy o mBanku.

    > Jak zauwazylem do tej pory dyskusje o platnosciach kartami za granica
    > dotycza raczej kart debetowych.

    Nie zgadzam się.

    Poszukaj tutaj ciekawych info:
    http://www.kartyonline.net/art_2.html - Płacenie ze granicą kartami