  • 1. Data: 2005-02-02 11:09:10
    Temat: Kurs waluty - dewizy vs pieniadz i splata kredytu w EUR
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Na przyklad na stronie kredytbanku:
    http://www.kredytbank.pl/klienci_indywidualni/serwis
    y_informacyjne/kursy_walut_kbsa/

    Sa kursy walut podane w 2 wersjach - jedne dla dewiz, inne dla pieniadza.

    I teraz o co chodzi?
    Pani z infolinii placze sie w zeznaniach, najpierw mi powidziala ze
    jezeli bede chcial splacic kredyt denominowany w euro, to zaplace po
    kursie 'dewizowym', ale za chwile na to samo pytanie powiedziala ze tym
    'pienieznym'.

    Sprawa jest taka:
    Mam do splacenia (chce nadplacic caly kapital) kredyt denominowany w euro.
    Mam tez na koncie w tym samym banku zlotowki (w ilosci potrzebnej do
    splaty).

    I teraz chcial bym splacic ten kredyt jak najkorzystniej.

    Pierwszy pomysl, to bylo zabrac z banki zlotowki, zamienic w kantorze na
    euro i splacic tymi euro kredyt.

    W banku powiedzili ze to nie mozliwe, bo nie moga przyjac bezposrednio
    euro, zeby nimi splacic kredyt, bo to jest kredyt denominowany... ( i
    mogli by przyjac euro, zamienic po kursie pieniaznym na zlotkowki, te
    zlotowki znowu po kursie pienieznym na euro i dopiero tym splacic
    kapital kredytu).
    Czy to jest ok?

    Biorac kredyt w EUR dostalem pieniadze w PLN przeliczone po kursie kupno
    EUR (pieniadz). A wiec kwota byla taka sama jak gdybym dostal kwote
    kredytu w EUR i od razu dokonal wymiany waluty w banku EUR na PLN.

    Dziwi mnie troche ze nie moge do banku zaniesc EUR, czy to jest ok?

    Drugie 'dziwne' jest to, dlaczego splacic kredyt mam po kursie
    'pieniadza' a nie 'dewiz'. Z tego co mi sie wydaje nie kupuje u nich
    pieniadza, a jedynie zmieniam walute pieniadzy ktore juz tam sobie w
    banku leza, powinienem wiec zaplcic chyba po kursie dla dewiz.

    Dziwi mnie tez dlaczego po wzieciu kredytu na moje konto przelano kwote
    liczona po kursie pienieznym, a nie dewizowym?

  • 2. Data: 2005-02-02 13:06:15
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Tomasz Pyra napisał(a):
> [...]
    > jezeli bede chcial splacic kredyt denominowany w euro, to zaplace po
    > kursie 'dewizowym', ale za chwile na to samo pytanie powiedziala ze tym

    Alarm odwolany :) wystarczylo zadzwonic do innej pani.

    Kredyt dostalem po kursie dewiz, splacam go po kursie dewiz i nadplata
    kapitalu tez bedzie przeliczona po kursie dewiz.
    Wiec wszystko ok.