  • 1. Data: 2005-03-01 20:07:03
    Temat: Książeczka mieszkaniowa - poradźcie
    Od: "LadyBug" <b...@N...gazeta.pl>

    Witam,

    mamy problem z realizacją książeczki mieszkaniowej i mam nadzieję, że coś
    poradzicie. Może najpierw jak sprawa wygląda:
    Zakupiliśmy z narzeczonym mieszkanie spółdzielcze własnościowe - oczywiście
    w części na kredyt pod hipotekę. Ze względu na dochody kredyt musieliśmy
    wziąść razem - w efekci jesteśmy współwłaścicielami mieszkania (po 50%).
    I tu pojawia się problem.
    Pani w okienku PKO BP na Sienkiewicza poinformowała nas, że wystarczy w
    ciągu 90 dni po zakupie donieść akt małżeństwa i realizują książeczke wraz z
    premią (wcześniej przyszła teściowa zrobiła cesję na narzeczonego).
    Natomiast w dniu dzisiejszym na infolini BP konsultantka stwierdziła, że w
    dniu zakupu już (!) powinniśmy być małżeństwem (nie da rady - miesiąc w
    USC), albo mieszkanie powinno być tylko na narzeczonego (wykluczone z wzg.
    na kredyt).

    Przegooglałam wszystkie wątki na grupach, sprawdziłam info na
    http://www.softax.com.pl/prywatne/marcink/mieszkanie
    /mieszkanie_premia_gwar
    i znalazłam może światełko nadzieji
    "...Sprawę skomplikował wyrok Trybunału Konstytucyjnego (z dnia 29 czerwca
    2001 r.) orzekający niezgodność z konstytucją przepisu ustawy o
    spółdzielczości, który zabraniał wspólnego członkowstwa w spółdzielni osobom
    nie będącym małżeństwem. Konsekwencją tego wyroku okazało się uznanie, że
    premia przy zakupie części ułamkowej się należy - ale tylko dla mieszkań
    spółdzielczych..."

    Poradźcie jak z tego wybrnąć bo na książeczce jest 6 zeta a z premią prawie
    21 tys. - dla nas to niebagatelne zasilenie spłaty kredytu a w efekcie
    obniżenie oprocentowania.

    Czekam na sugestie i ratunek.
    Z góry dziękuję i pozdrawiam
    Małgośka

  • 2. Data: 2005-03-01 21:17:05
    Temat: Re: Książeczka mieszkaniowa - poradźcie
    Od: "Lopez" <l...@p...onet.pl>

    LadyBug wrote:

    > Poradźcie jak z tego wybrnąć bo na książeczce jest 6 zeta a z premią
    > prawie 21 tys. - dla nas to niebagatelne zasilenie spłaty kredytu a w
    > efekcie obniżenie oprocentowania.

    Przerabialem to samo, na szczescie nie z tak wielka kwota. Niestety, ustawa
    jest bezlistosna i jedyne co mogloby Ci pomoc to zaskarzenie jej do TK. W
    kazdym badz razie na dzien dzisiejszy przepadlo. Trzeba bylo wizac cywilny
    przed zakupem mieszkania, ale jak to sie mowi - madry Polak po szkodzie,
    mowie to tez do siebie. Przykro mi.

    Pzdrwm.

    --
    Lopez de Bytom en Silesia