  • 1. Data: 2005-03-01 20:22:02
    Temat: mbank: ZŁ -> Euro
    Od: "Mr.Jack" <m...@c...pl>

    Witam. Potrzebuje wymienic zł na euro na gotówke- konkretniej wybrac tych
    eurakow ~3300. W jaki sposob najszybciej i najtaniej to zrobic, maja
    pieniadze na eKoncie w mBanku?

    --
    Jacek "Mr.Jack" Sawicki
    http://www.motocykl.org

  • 2. Data: 2005-03-02 08:24:11
    Temat: Re: mbank: ZŁ -> Euro
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Użytkownik "Mr.Jack"
    > Witam. Potrzebuje wymienic zł na euro na gotówke- konkretniej wybrac
    > tych
    > eurakow ~3300. W jaki sposob najszybciej i najtaniej to zrobic, maja
    > pieniadze na eKoncie w mBanku?

    wyjac forse i isc do kantoru po EURO
    znajomy wyjal z bankomatu w Anglii GBP z mBanku i policzyli mu po 6,30
    a wyplata kartą VE DB daje kurs 5,85 wiec widac ze to nie jest karta
    do wyplat w walucie obcej
    *** blad ***

  • 3. Data: 2005-03-02 09:14:52
    Od: "Mr.Jack" <m...@c...pl>

    blad wrote:
> [...]
    > znajomy wyjal z bankomatu w Anglii GBP z mBanku i policzyli mu po 6,30
    > a wyplata kartą VE DB daje kurs 5,85 wiec widac ze to nie jest karta

    ale ja przeciez nie wyjme euro z mbanku :) poza tym, zeby wyjac 13-14 tys z
    mbanku, to bede musial 3 dni latac po bankomatach, bo przeciez limity sa
    dzienne i jednorazowe. Nie orientuje sie ktos, czy w Centrum Finansowym
    mozna podjac wieksza gotowke? Tylko pozniej bym sie z taka kasa isc po
    ulicy.

    I dlaczego kantor? W bankach jest drozej?

  • 4. Data: 2005-03-02 09:23:15
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Użytkownik "Mr.Jack"

> [...]
    > 13-14 tys z
    > mbanku, to bede musial 3 dni latac po bankomatach, bo przeciez

    jak bys sie uparł to na lotnisku jest bankomat BPH wyplacajacy EURO
    :-)
    a twoich limitow nie znam, zreszta mozna wybierac zl przez pare dni
    jak nie masz rachunku w normalnym banku to ci nie zostaje nic innego
    jak kantor
    *** blad ***

  • 5. Data: 2005-03-02 09:34:23
    Od: Dudus <t...@w...plUSUN>

    Dnia 2005-03-02 10:14, Użytkownik Mr.Jack napisał:
> [...]
    > dzienne i jednorazowe. Nie orientuje sie ktos, czy w Centrum Finansowym
    > mozna podjac wieksza gotowke? Tylko pozniej bym sie z taka kasa isc po

    Konto w mbanku zamknalem jakis czas temu, ale z tego co pamietam i jak
    mam teraz w mutli to limity mozna samemu zmieniac. Wiec nie widze
    problemu, a i wersja z wybraniem EURO z bankomatu tez jest calkiem
    dobra, tylko sprawdz sobie kursy czy Ci sie to oplacac bedzie..

  • 6. Data: 2005-03-02 10:21:10
    Od: "Mr.Jack" <m...@c...pl>

    Dudus wrote:

> [...]
    > problemu, a i wersja z wybraniem EURO z bankomatu tez jest calkiem
    > dobra, tylko sprawdz sobie kursy czy Ci sie to oplacac bedzie..

    Owszem, moge sobie zmieniac limity, ale nie do wiecej jak 5000 dziennie...
    Wiec minimum 3 dni bym musial kase wybierac, latajac po roznych bankomatach,
    bo tez nie dobrze calosc wybierac w jednym.

    Poza tym wlasnie sie porzadnie wkurzylem. Dzwonie do mbanku z pytaniem jaka
    prowizje zaplace przy wybraniu kasy w oddziale innego banku. Pani mowi, ze 5
    zl + prowizja tamtego banku. Dzwonie do PKO BP. Pytam sie o to samo - pani
    mowi, ze nie wie, bo ta prowizje ustalaja banki miedzy soba i to w tabelach
    oplat i prowizji mbanku powinno to byc napisane... Sugeruje przez to, ze PKO
    BP nie pobiera dodatkowej prowizji, a tylko sie rozlicza z tych 5 zl z
    mbankiem. Dzwonie po raz drugi do mbanku, pani powtarza to co powiedziala ta
    pierwsza: 5 zl + prowizja drugiego banku. Zaraz mnie szlag trafi - jak to w
    koncu jest?
    Polecono mi udac sie do oddzialu jakiegos banku i wyplacic kase poprzez
    karte i terminal POS. Czy ktos mi moze podac przyblizona prowizjie przy
    wyplacie 13 000 zl?

  • 7. Data: 2005-03-02 10:22:08
    Od: "Netgate" <n...@A...gazeta.pl>

    Banki mają większe widełki kursów walut niż kantory, dlatego lepiej kupować
    w kantorach.
    Jeżeli w kantorze to omijaj z daleka takie najbardziej oczywiste miejsca jak
    lotniska i przejścia graniczne - zawsze najmniej korzystne kursy.
    Zwiększ sobie limit w mBanku (max. do wysokości środków na koncie) i jedynym
    ograniczeniem będzie możliwość jednorazowej wypłaty gotówki przez bankomat
    (zazwyczaj może jednorazowo wypłacić 2500 - za mały otwór na grubszy plik
    pieniędzy), ale wtedy powstarzasz operację raz za razem, dotąd aż dostaniesz
    całą żądaną kwotę. Potem na nóżkach do kantoru.

    Tak na marginesie - na miejscu nie możesz płacić kartą? A... pewnie jedziesz
    sprowadzić samochód :-)

    Netgater

    Użytkownik "Mr.Jack" <m...@c...pl> napisał

  • 8. Data: 2005-03-02 10:26:04
    Od: "Netgate" <n...@A...gazeta.pl>

> [...]

    > Polecono mi udac sie do oddzialu jakiegos banku i wyplacic kase poprzez
    > karte i terminal POS. Czy ktos mi moze podac przyblizona prowizjie przy

    a nie masz dwóch kart: na ekonto i emaxa? Ja - razem z żoną mam łącznie 4
    karty na te dwa konta. I nie mam problemu. Kiedyś miałem jeszcze konto w
    Milennium i jak potrzebowałem większą kasę, to robiłem sobie przelew z
    mbanku i szedłem do milennium po wypłatę. Najtańsze wyjście.

    Netgater

  • 9. Data: 2005-03-02 12:21:15
    Od: Radoslaw P. <r...@a...net.pl>

    Wed, 2 Mar 2005 11:26:04 +0100, w <d044bt$r1e$1@news.onet.pl>, "Netgate"
    <n...@A...gazeta.pl> napisał(-a):

    > a nie masz dwóch kart: na ekonto i emaxa?

    Od kiedy mBank pobiera 36zł za kartę do emaxa, to już chyba kartę mają ci co
    nie czytają wyciągów ;))

  • 10. Data: 2005-03-02 12:32:14
    Od: "Onzo" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Netgate" <n...@A...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Banki mają większe widełki kursów walut niż kantory, dlatego lepiej
    kupować
    > w kantorach.

    Chyba, że płacisz kartą. Przy wyjeździe często okazuje się, że wymiana kasy
    w kantorze w Polsce jest dużo droższa niż płatność kartąna miejscu.
    Sprawdzone.

    Pozdr
    Onzo