  • 11. Data: 2007-12-12 19:45:30
    Temat: Re: Kserowanie KK przy podpisywaniu umowy z telekomem
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 12 Gru, 18:17, "MK" <m...@i...pl> wrote:
    > "krzysztofsf" <k...@w...pl> wrote in message

    x.googlegroups.com...

    > Faksem? ;)

    Poleconym. Z adnotacja, ze chciales miec pewnosc, zeby bylo dobrze .
    W kopercie z dlugim blond wlosem oplecionym dookola karty ;)

  • 12. Data: 2007-12-12 21:11:52
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Marcin" <k...@k...de> writes:

    > Przy podpisywaniu umowy z telefonia komorkowa najwygodniej
    > jest sie posluzyc KK bo nie trzeba biegac po zadne zaswiadczenia.
    > Ale wtedy KK zostanie skserowana. Czy to niesie jakies
    > niebezpieczenstwo? Niby wszystkie dane z karty podaje sie
    > i tak w kazdym sklepie, ale czy bank nie moze powiedziec,
    > ze to nie bylo zachowanie nalezytej starannosci?
    > W koncu na kserze karty jest kod CVV a na tej samej
    > kartce jest takze kopia dowodu.

    Jesli na kopii bedzie CVV2, to owszem, bank moze tak powiedziec.
    Z tym, ze sklepowi nie wolno zapisywac/przechowywac tego kodu,
    jesli nie dotyczy to zdalnej transakcji.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 13. Data: 2007-12-13 00:40:17
    Od: "Piotr" <p...@c...cz>

    > tez mam wydrapany CVV ze wszystkich kart ale to nie oznacza ze go nie
    > znam.

    A jaki jest tego sens? To,czy cvv2 jest sprawdzany czy nie zalezy od Twojego
    banku a nie od miejsca gdzie sie placi karta i jaka firma zajmuje sie
    autoryzacja.

    Pozdr.,
    Piotr

  • 14. Data: 2007-12-13 00:41:36
    Od: "Piotr" <p...@c...cz>

> [...]
    > Ale wtedy KK zostanie skserowana. Czy to niesie jakies
    > niebezpieczenstwo? Niby wszystkie dane z karty podaje sie

    Tak - poniewaz zasadniczo taki sklep na 99% nie spelnia wymogow
    zabezpieczenia tych danych.

    Pozdr.,
    Piotr

  • 15. Data: 2007-12-13 16:43:09
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Tue, 11 Dec 2007 20:45:00 +0100, "Marcin" <k...@k...de>
    wrote:

    >jest sie posluzyc KK bo nie trzeba biegac po zadne zaswiadczenia.
    >Ale wtedy KK zostanie skserowana. Czy to niesie jakies
    >niebezpieczenstwo?
    Zależy od tego, jaki bank wydał kartę.

    >i tak w kazdym sklepie, ale czy bank nie moze powiedziec,
    >ze to nie bylo zachowanie nalezytej starannosci?

    Nie, o ile ta karta będziesz płacił.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 16. Data: 2007-12-14 12:37:56
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Tue, 11 Dec 2007 20:45:00 +0100, Marcin napisał(a):

> [...]
    > ze to nie bylo zachowanie nalezytej starannosci?
    > W koncu na kserze karty jest kod CVV a na tej samej

    Wyślij zapytanie do banku w tej sprawie, a potem nam napisz jaką
    otrzymałeś odpowiedź.
    Jestem przekonany, że wg banku kserowanie karty jest niedopuszczalne.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 17. Data: 2007-12-14 16:38:04
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Chris" <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> wrote in message

    > Wyślij zapytanie do banku w tej sprawie, a potem nam napisz jaką
    > otrzymałeś odpowiedź.
    > Jestem przekonany, że wg banku kserowanie karty jest niedopuszczalne.

    A niby dlaczego?

    MK

  • 18. Data: 2007-12-14 19:21:55
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Chris napisał(a):
    > Kiedyś miałem identyczna sytuację. Zadzwoniłem wówczas do banku z
    > pytaniem co robić i odpowiedziano mi, żeby w żadnym wypadku nie pozwalać
    > na jej kserowanie.

    Przeciez numer jest zaslaniany. Zostaje tylko imie i nazwisko. Jaki
    fraud mozna na to zrobic ?

    --
    Mithos

  • 19. Data: 2007-12-14 19:32:49
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Fri, 14 Dec 2007 17:38:04 +0100, MK napisał(a):

    > A niby dlaczego?

    Istotne jest tu stanowisko nie moje, ale banku, zwłaszcza w przypadku
    np. późniejszego fraudu na takiej karcie.

  • 20. Data: 2007-12-14 20:46:20
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Fri, 14 Dec 2007 20:21:55 +0100, Mithos napisał(a):

    > Przeciez numer jest zaslaniany.

    Masz tego pewność? I że zawsze?

    --
    Pozdrowienia,