eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiKredyt mieszkaniowy w USD a dochody uzyskiwane poza Polska › Kredyt mieszkaniowy w USD a dochody uzyskiwane poza Polska
    From: "m...@w...pl" <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Kredyt mieszkaniowy w USD a dochody uzyskiwane poza Polska
    Date: 16 Oct 2006 06:45:03 -0700

    Witam Panstwa,

    chcialbym sie dowiedziec jaka jest procedura uzyskiwania kredytu
    mieszkaniowego - czy tez hipotecznego, prosze mnie poprawic jezeli nie
    uzywam wlasciwego slownictwa - jezeli dochody uzyskuje sie poza
    granicami Polski.

    Konkretnie - chcialbym kupic mieszkanie prosto od developera, na razie
    w tym miejscu jest jeszcze dziura w ziemi :-) Problem w tym, ze od paru
    lat nie mieszkam w Polsce, a w USA. Jak najbardziej legalnie zreszta,
    place podatki itp. Zaznaczam ze obywatelstwo Polskie jak najbardziej
    posiadam, jak rowniez Polski adres gdzie jestem zameldowany. Bywam w
    kraju na tyle czesto, postanowilem nabyc mieszkanie.

    Chcialbym zaciagnac kredyt na powiedzmy 250K PLN, w Polskim banku, bo w
    USA po pierwsze jest to za mala kwota zeby sie w to bawic, a po drugie
    hipoteka gdies w Polsce nikogo nie obchodzi.
    Poniewaz zarabiam w dolarach, uznalem ze najlepszym pomyslem bedzie
    wziecie tego kredytu w USD wlasnie - tylko raz trace na przewalutowaniu
    na PLN, zmiany kursu tez mnie nie dotycza, a oprocentowanie
    korzystniejsze niz w PLN. Tak mi sie przynajmniej wydaje po
    przeczyztaniu informacji dostepnych w internecie. Bo rozumiem ze jezeli
    wezme kredyt w USD, i wyskokosc raty mam podana w dolarach, to moge do
    banku przelewac dolary a nie rownowartosc w PLN?

    Czy ktos z Panstwa wie, czy w moim przypadku procedura uzyskania
    takiego kretytu rozni sie czymkolwiek od procedury dla osoby ktora
    zarabia w Polsce, w PLN? Dochody moge udokumentowawc jak najbardziej:
    zarowno poprzez stosowne pismo od pracodawcy, jak i zeznania podatkowe
    za ostatnie lata, do wyciagu z konta oraz stanu lokat.

    I jeszcze jedno - rozumiem ze zeby zfinalizowac transakcje z bankiem,
    bede muial przyjechechac do Polski na pare dni. Z developerem wszystko
    moge uzgodnic prez internet / fax / telefon, plany architektoniczne sa
    dostepne online, zdjecia lokalizacji mam, itp... Tu akurat nie mam
    problemu.
    Ale czy ktos sie orientuje, ile czasu potrzebuje zeby zalatwic sprawe z
    bankiem, oczywiscie po wstepnych rozmowach, przeslaniu wymaganych
    dokumentow, wtepnej akceptacji, itp... czy jest szansa zalatwienia tego
    w tydzien?

    Oraz: jakie banki udzielajace kredytow hipotecznych w USD moga Panstwo
    polecic?

    Serdecznie pozdrawiam i z gory dziekuje ze informacje!

    Marcin Gora