  • 1. Data: 2002-07-24 12:03:16
    Temat: Kredyt mieszkaniowy - co robić ?
    Od: "Cyprian Sawicki" <U...@p...onet.pl>

    W roku 2001 udzielono mi kredytu hipotecznego w PKO BP, na budowane
    mieszkanie.
    Kilka miesięcy później, - o czym dowiedziałem się dopiero niedawno - także
    inwestor wziął swój kredyt inwestorski pod hipotekę gruntu na którym stoi
    budynek -
    co istotne również w banku PKO BP. Sam bank PKO zapowiedział że mieszkania /
    wydzielone księgi wieczyste lokalowe w przypadku których cała kwota wpłacona
    przez klienta została przelana na spłatę w/w kredytu inwestorskiego nie będą
    obciążane
    hipoteką z racji kredytu inwestorskiego. I do tej pory wszystko wygląda OK,
    ale ...

    1)Większość wpłaty własnej (40 % wartości mieszkania) została wpłacona PRZED
    uzyskaniem kredytu przez inwestora i nie pokwapił się on z przelaniem tej
    kwoty
    na konto banku (na spłatę swojego kredytu inwestorskiego)

    2) Mam obawy że inwestor może za jakiś czas (a jeszcze przed podpisaniem
    aktów
    notarialnych) ogłosić bankructwo. W takim przypadku jak rozumiem bank
    przejmie
    nieruchomość i ... no właśnie, i co wtedy? Czego mogę się spodziewać?

    Że np. będę miał mieszkanie obciążone podwójną hipoteką? (z racji mojego i
    inwestorskiego kredytu?) I co musiałbym w takim przypadku zrobić żeby mieć
    docelowo za x lat mieszkanie nieobciążone żadnymi wpisami ?

    A jeśli już na wstępie nie udźwignę tego finansowo? Czy mam cierpliwie
    czekać,
    czy mogę coś zrobić już teraz ? Jakoś się układać z bankiem

    Z góry dziękuję za odpowiedź.

    C. Sawicki