  • 1. Data: 2002-03-09 16:58:06
    Temat: Kredyt mieszkaniowy USD - gdzie jednakowy kurs wyplaty i splaty?
    Od: "TS" <n...@p...onet.pl>

    Witam wszystkich,
    Mam pytanie jak w temacie. Chodzi o bank, ktory przy splate kredytu
    hipotecznego liczy po takim samym kursie jak przy wyplacie (najlepiej po
    kursie srednim NBP).
    Na liscie zdaje sie ktos podawal BudBank i GEBM - czy to prawda?
    Bo jak sie spojrzy na roznicze kupno/sprzedaz to wychodzi conajmniej 2%
    drozej.
    I jeszcze np. obowiazkowe ubezp. na zycie (jak w Millenium) da jakis 1%
    rocznie (liczac ze skladka na ubezp. zwieksza splate kredytu).
    Aha, nie piszcie ze jak chce nie miec ryzyka kursowego to mam wziac PLN, bo
    to juz wiem.
    Po prostu mam cene zapisana w USD i latwiej jest wziac kredyt tez w USD. I
    tutaj wlasnie unikam ryzyka, ze cana w PLN skoczy i mi nie starczy kredytu.
    Albo przestrzele.
    Licze na Wasze doswiadczenia,
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 2. Data: 2002-03-09 19:04:53
    Od: Marcin Kasperski <M...@a...waw.pl>

    "TS" <n...@p...onet.pl> writes:

    > Po prostu mam cene zapisana w USD i latwiej jest wziac kredyt tez w USD. I
    > tutaj wlasnie unikam ryzyka, ze cana w PLN skoczy i mi nie starczy kredytu.
    > Albo przestrzele.

    No, aby się dokładnie wpasować to musiałbyś mieć gwarancję, że Twój
    developer użyje tego samego kursu, co Twój bank (bo przelew pójdzie w
    złotówkach czy weźmiesz kredyt walutowy czy złotówkowy)...

    --
    ( Marcin Kasperski | Working overtime sucks the spirit and motivation )
    ( http://www.mk.w.pl | out of a team. (Wells) )

  • 3. Data: 2002-03-09 21:42:24
    Od: "TS" <n...@p...onet.pl>

  • 4. Data: 2002-03-09 23:39:57
    Od: <g...@p...onet.pl>

    Nawiazujac do ryzyka walutowego, napisales ze cene masz w dolarach i biorac
    kredyt w dolarach zabezpieczysz sie przed ryzykiem. To nie tak, cena moze byc w
    walucie obcej, ale pamietaj ze dolary musisz kupic za PLN (no chyba ze wasz
    wplywy w dolarach to problem ryzyka nie wystepuje wcale). Kazde oslabienie
    zlotowki, a co za tym idzie spadek twojej pensji w przeliczeniu na dolary
    powoduje automatycznie wyzsza cene zakupu, czyli ryzyko jak bylo tak jest i
    bedzie. Warto tutaj powiedziec, ze w 100% nigdy nie zabezpieczymy pozycji
    walutowej, tzn zabezpieczymy, ale poniesione koszty zrownaja cene kredytu
    dolarowego ze zlotowym (to wynika z teorii parytetu stop procentowych)

  • 5. Data: 2002-03-10 08:07:23
    Od: "TS" <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > walutowej, tzn zabezpieczymy, ale poniesione koszty zrownaja cene kredytu
    > dolarowego ze zlotowym (to wynika z teorii parytetu stop procentowych)
    OK,OK,OK...
    Nie pisalem, ze chce zlikwidowac ryzyko walutowe!!! Chce uniknac sytuacji,
    kiedy kredyt bedzie mial inna wielkosc niz cena. Tyle, i tylko tyle. Zdaje
    sobie sprawe, ze i tak pozniej to trzeba splacic w PLN. Ale i tutaj kurs
    sredni daje niewielka korzysc w stosunku do kursu sprzedazy banku.
    Dalej czekam na jakies konkretne odpowiedzi.
    Pozdrawiam,
    Tomek