  • 1. Data: 2008-04-29 14:02:37
    Temat: Kredyt hipoteczny z przedpłatą
    Od: Lewy <l...@p...onet.pl>

    Witam,
    Nie wiem o co zapytać googla, więc za jakąkolwiek pomoc będę wdzięczny.
    Słyszałem o możliwości wzięcia kredytu hipotecznego z przedpłatą. Już
    zaczynam spłacać kredyt a jak się zdecyduję to kupuję/buduję. Czy taka
    forma ma jakąś nazwę i czy jest ogólnie dostępna? Jak sam pogooglam, to
    zacznę zadawać pytania. Głównie interesuje mnie moment, na jaki
    określana jest zdolność kredytowa (umowa czy budowa).

    Lewy

  • 2. Data: 2008-04-30 09:17:10
    Temat: Re: Kredyt hipoteczny z przedpłatą
    Od: "axell" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > zacznę zadawać pytania. Głównie interesuje mnie moment, na jaki określana
    > jest zdolność kredytowa (umowa czy budowa).

    No ciekawe a gdzie o tym słyszałeś, bo nie specjalnie rozumiem co by
    przyświecało idei dawania takiego kredytu bankom. Ze strony klienta
    rozumiem - lada chwila traci zdolność kredytową i szybko chce wziąć kredyt,
    ale dla banku chyba nie jest to taka prosta sprawa. Drugi plus jaki widzę
    dla klienta - ma uruchomiony kredyt spotyka rano na ulicy sprzedawcę
    nieruchomości, umawia się po południu u notariusza a wieczorem się
    przeprowadza;). Problem jednak jest z zabezpieczeniem - jak bank może dać
    kredyt hipoteczny skoro nie ma nieruchomości która byłaby zabezpieczeniem.
    Rozwiązaniem wydaje się pożyczka hipoteczna - która to jednak ma zazwyczaj
    wyższą marżę - no i trzeba posiadać nieruchomość.

    Pozdrawiam
    axell

  • 3. Data: 2008-04-30 10:01:04
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Cos takiego było kiedyś w PeKaO SA, kasa mieszkaniowa czy jakoś tak...
    JaC

    -----

  • 4. Data: 2008-04-30 14:49:03
    Od: Grzegorz Hul <g...@o...pl>

    666 pisze:
    > Cos takiego było kiedyś w PeKaO SA, kasa mieszkaniowa czy jakoś tak...
    > JaC

    Dokładnie to się nazywa kasa mieszkaniowa. Było też kiedyś w BPH. Polega
    to na tym, że najpierw deponujesz tam swoje oszczędności, które potem
    mają być przeznaczone na nieruchomość (np budowę) i deklarujesz okres
    oszczędzania. Potem możesz dostać od Banku do 150% zgromadzonego
    depozytu kredyt mieszkaniowy dosyć nisko oprocentowany. Były też jeszcze
    jakieś korzyści podatkowe...

    Grzegorz Hul
    --------------------
    szukasz kredytu hipotecznego
    - zapraszam na moją stronę:
    http://finance4u.com.pl

  • 5. Data: 2008-05-05 10:15:55
    Od: Lewy <l...@p...onet.pl>

    Grzegorz Hul pisze:

> [...]
    > oszczędzania. Potem możesz dostać od Banku do 150% zgromadzonego
    > depozytu kredyt mieszkaniowy dosyć nisko oprocentowany. Były też jeszcze

    Dziękuję, to pewnie to.

    Lewy