  • 11. Data: 2005-06-30 10:43:38
    Temat: Re: Kredyt hipoteczny - doradztwo Expandera...
    Od: "Graham" <z...@p...fm>

    > A jakie spełniałeś kreyteria? (wkład własny / wielkość branego kredytu). W
    > sumie
    > jednak 0.5% prowizji za przyznanie w tą czy w tą to nie jest aż tak wielki

    > pieniądz...

    kredyt: 100% wartości (400tys). przestudiowałem umowy 3 banków;
    BOŚ,MILENIUM,PKOBP i jedyna znacząca różnica w umowach to to, że w BOŚ
    musisz informać o zaciągnięciu ew.innych kredytów. Innych haczyków nie
    znalazłem, a różnica w oprocentowaniu (koszcie kredytu) znacząca.
    I jeszcze jedno w BOŚ nie musisz mieć polisy na życie jeśli jesteś jedynym
    zywicielem, a to jest kolejny ok 180pln/m-c do przodu

    pzdrw

  • 12. Data: 2005-06-30 10:50:33
    Od: "Graham" <z...@p...fm>

    jednak 0.5% prowizji za przyznanie w tą czy w tą to nie jest aż tak wielki
    > pieniądz...

    i jeszcze małe wyliczenie co do niewielkich pieniędzy w moim przypadku:

    te 0,5% to dla mnie 2000pln którego nie płacę z góry w okresie najbardziej
    gorącym (wykończenie)
    polisa nazycie 180/m-c to rocznie kolejne 2160 rocznie

    czyli na dzień dobry jestem 4200 do przodu

    no i to co najważniejsze odsetki (dla uproszczenia z I rok): BOŚ 1,77% -
    7100pl/rok; BPH 3,23%- 13000pln/rok tj. ok 80% większe i tak już pozostanie
    do końca kredytu.

    wydaje mi się, że spore oszczędności są.

    pzdr

  • 13. Data: 2005-06-30 11:41:56
    Od: m...@o...pl

    > kredyt: 100% wartości (400tys). przestudiowałem umowy 3 banków;

    Duża kwota kredytu chyba wyjaśnia dlaczego udało ci się wynegocjować bardzo
    niską prowizję. Co do reszty to się zgadzam (tzn. oprocentowania, sprawy polisy
    na życie). Zwykle ludzie jedank biorą niższy kredyt i wtedy nie zejdą z prowizją
    na 0,7%. A jakich argumentów preswazji użyłeś w negocjacji?

  • 14. Data: 2005-06-30 11:54:10
    Od: "mo" <s...@p...onet.pl>

    wiele zalezy od tego na jakiego pracownika trafisz (i w banku i u posrednika) -
    pod wzgledem wiedzy merytorycznej i sklonnosci do 'wciskania kitu'. moim
    zdaniem z tego ze sa to instytucje komercyjne musi wynikac, ze ich celem nie
    jest obiektywne informowanie tylko realizacja celow sprzedazowych. stad
    promowanie okreslonych produktow podpierane analizami uwzgledniajacymi tylko
    niektore czynniki. oczywiscie warto wybrac sie na taka darmowa pogadanke, ale
    wnioski trzeba umiec wyciagnac samemu.
    bralem kilka miesiecy temu kredyt hipoteczny, tez bylem z wizyta w ekspanderze -
    nawet zlozylem za ich posrednictwem wnioski w 2 bankach, ale wzialem kredyt w
    innym. po prostu samemu udalo mi sie wynegocjowac lepsze warunki.
    jesli chodzi o BOSia to tak jak piszesz ich marza pomimo asymetrycznego kursu
    (ktory pewnie kiedys przesuna w gore) powoduje ze kredyt jest duzo tanszy niz u
    konkurencji (nawet po uwzglednieniu wyzszej prowizji, oplaty za wycene
    nieruchomosci, oplaty za prowadzenie rachunku 7PLN miesiecznie) - pod warunkiem
    ze traktujemy kredyt w CHF dlugoterminowo. w tej chwili biore nastepny kredyt
    hipoteczny i mam do wyboru:
    nordea (po negocjacjach):marza 2.0, prowizja 0.5, brak wyceny, ubezpieczenie 1%
    rocznie do czasu wpisu hipoteki
    bos: marza 1.0, prowizja 1.0, wycena, ubezpieczenie 0.84% rocznie do czasu
    wpisu hipoteki
    w bosiu w zwiazku z tym ze maja duzo klientow i jest to promocja ciezko jest
    cokolwiek znegocjowac, ale powiedzmy ze wyceny udaloby sie uniknac.
    asymetryczne kursy bosia (kurs kupna o 0.06 gorszy niz w nordei) powoduja, ze
    zwraca sie to w 52 miesiace.
    jesli dodatkowo kurs sprzedazy by przesuneli w gore (w tej chwili jest lepszy
    niz w nordei) tak aby byl rowniez o 0.06 gorszy niz w nordei, to zwraca sie to
    w 159 miesiecy.
    jest kwestia czy warto czekac te 4-13 lat. przez ten czas:
    - moge chciec czesciowo splacic kredyt (co w bosiu bedzie sie wiazalo z 0.7%
    prowizji i pozostala czesc kredytu dodatkowo wolniej wychodzilaby na plus),
    - moge chciec w calosci go splacic,
    - marze pewnie spadna, wiec pewnie uda mi sie za 3 lata (przez ten czas nie
    moge splacic calego kredytu w nordei) ja zbic z aktualnych 2.0,
    - kiedys wprowadzone zostanie EUR, co byc moze sprawi, ze kredyty w CHF w
    zwiazku z ryzykiem walutowym stana sie mniej oplacalne

    wiec o tym ktory wezme zadecyduje pewnie w wiekszym stopniu sprawnosc obslugi i
    brak koniecznosci donoszenia papierkow niz te cyferki...

  • 15. Data: 2005-06-30 12:05:16
    Od: "topjes" <n...@d...rady>

    "mo" <s...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    obslugi i
    > brak koniecznosci donoszenia papierkow niz te cyferki...

    Bardzo ciekawy wątek. Czytam z zainteresowaniem, gdyż jestem na etapie
    zastanawiania się czy przenieść moje 6% w PLN na te np BOŚowskie CHF - tylko
    nie wiem czy tak dobre warunki dają też na refinansowanie kredytu
    (mieszkanie było kupione na rynku pierwotnym).

    pzdr
    topjes

  • 16. Data: 2005-06-30 15:39:09
    Od: "MarP" <p...@w...pl>

    >Zwykle ludzie jedank biorą niższy kredyt i wtedy nie zejdą z prowizją
    > na 0,7%. >

    Wlasnie. Bylem tez w BOS. Konsultant powiedzial ze 0,7% to dla klientow VIP
    i to z 6-miesiecznym rachunkiem. No i nie przy kredytach ponizej 100.000
    PLN.

    MarP

  • 17. Data: 2005-07-11 12:08:53
    Od: m...@p...pl (McMac)

    On Thu, 30 Jun 2005 14:05:16 +0200, "topjes" <n...@d...rady> wrote:

> [...]
    >nie wiem czy tak dobre warunki dają też na refinansowanie kredytu
    >(mieszkanie było kupione na rynku pierwotnym).

    Z tego co patrzyłem na ich www, to chyba tak. Promocyjne oprocentowanie dotyczy
    również kredytu na refinansowanie. Nie dotyczy jedynie kredytów
    konsolidacyjnych.
    --
    - Maciej Kulawik ----------------