    From: "Baton" <k...@p...fm>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Kredyt budowlano - hipoteczny w BPH SA...
    Date: Sat, 27 Mar 2004 22:41:50 +0100

    Pytanie do osob ktore mialy lub maja kredyt b-h w tym banku lub tez posiadaj
    na ten temat wiedze.

    Jestem na etapie zaciagania kredytu b-h w tym banku na kupno mieszkania od
    developera - rynek pierwotny - Krakow. Wiekszosc podstawowych informcji juz
    mam ale interesuja mnie wszelkie mozliwe 'miny' , 'haki' , 'ukryte prowizje'
    , etc... Jednym slowem wszystko to co najczesciej dopisywane jest drobna
    czcionka na dole stron, a czasem nawet i tam tego nie znajdziemy... ;-)

    Interesuje mnie tez co mozna maksymalnie 'ugrac' przy negocjacjach. O co
    mozna powalczyc i jak? Na co uwazac itd.

    Zaciagam kredyt w PLN, ok. 100-150KPLN. Interesuje mnie jak najdluzszy okres
    kredytowania, ale problem w tym ze wspolkredytobiorca jest moj Ojciec
    (55lat) i oznajmiono mi ze w gre wchodzi tylko kredyt na 15 lat... no coz
    przezyje jesli nie ma wyjscia... Raty raczej stale. 0% wplaty wlasnej (do
    50% w.wlasnej nie wplywa na wysokosc oprocentowania). Oprocentowanie: WIBOR
    6M + 2.0% (do konca kwietnia). Obowiazkowe ubezpiecenie kredytu - 3.5% z 20%
    wart. kredytu przez pierwsze 5 lat. Prowizja: 1%. Do czasu ust. hipoteki
    0,07% w.kredytu - platne z gory za kazdy miesiac. Z zabezpieczeniem i
    zdolnoscia kredytowa nie mam problemow... to z grubsza tyle...

    Dowiedzialem sie juz iz roczne zestawienie 'pobranych' odsetek od kredytu
    (ulga odsetkowa') kosztuje 30PLN :-(

    Bank moze odstapic takze od wyceny nieruchomosci - oplata dla
    rzeczoznawcy...

    Posiadam ror w bphu...

    Z gory dzieki za wszystkie opinie i rady

    Pozdrawiam

    Baton