  • 1. Data: 2004-03-27 21:41:50
    Temat: Kredyt budowlano - hipoteczny w BPH SA...
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

    Pytanie do osob ktore mialy lub maja kredyt b-h w tym banku lub tez posiadaj
    na ten temat wiedze.

    Jestem na etapie zaciagania kredytu b-h w tym banku na kupno mieszkania od
    developera - rynek pierwotny - Krakow. Wiekszosc podstawowych informcji juz
    mam ale interesuja mnie wszelkie mozliwe 'miny' , 'haki' , 'ukryte prowizje'
    , etc... Jednym slowem wszystko to co najczesciej dopisywane jest drobna
    czcionka na dole stron, a czasem nawet i tam tego nie znajdziemy... ;-)

    Interesuje mnie tez co mozna maksymalnie 'ugrac' przy negocjacjach. O co
    mozna powalczyc i jak? Na co uwazac itd.

    Zaciagam kredyt w PLN, ok. 100-150KPLN. Interesuje mnie jak najdluzszy okres
    kredytowania, ale problem w tym ze wspolkredytobiorca jest moj Ojciec
    (55lat) i oznajmiono mi ze w gre wchodzi tylko kredyt na 15 lat... no coz
    przezyje jesli nie ma wyjscia... Raty raczej stale. 0% wplaty wlasnej (do
    50% w.wlasnej nie wplywa na wysokosc oprocentowania). Oprocentowanie: WIBOR
    6M + 2.0% (do konca kwietnia). Obowiazkowe ubezpiecenie kredytu - 3.5% z 20%
    wart. kredytu przez pierwsze 5 lat. Prowizja: 1%. Do czasu ust. hipoteki
    0,07% w.kredytu - platne z gory za kazdy miesiac. Z zabezpieczeniem i
    zdolnoscia kredytowa nie mam problemow... to z grubsza tyle...

    Dowiedzialem sie juz iz roczne zestawienie 'pobranych' odsetek od kredytu
    (ulga odsetkowa') kosztuje 30PLN :-(

    Bank moze odstapic takze od wyceny nieruchomosci - oplata dla
    rzeczoznawcy...

    Posiadam ror w bphu...

    Z gory dzieki za wszystkie opinie i rady

    Pozdrawiam

    Baton

  • 2. Data: 2004-03-28 00:06:55
    Temat: Re: Kredyt budowlano - hipoteczny w BPH SA...
    Od: "zbiggy" <z...@n...poczta.onet.pl>

    Baton napisal/a:

    > Interesuje mnie tez co mozna maksymalnie 'ugrac' przy negocjacjach. O
    > co mozna powalczyc i jak? Na co uwazac itd.

    chyba nie za wiele zwojujesz - choć z tego co czytałem na tej grupie to BPH
    "outsource'uje" rozpatrywanie wniosków i przez expandera można dostać kredyt
    taniej.

    moim zdaniem - niedobrze stawiasz sprawę "ten bank i jak można w tych ramach
    zminimalizować koszty" zamiast "chcę zapłacić jak najmniej (przy
    założeniach: kwota kred., wkład własny, itp.) i który bank"

    --
    Pozdrawiam,
    Zbiggy

  • 3. Data: 2004-03-28 21:42:20
    Od: "Marcin Kozlowski" <s...@...SUNTOwp.pl>

    Użytkownik "Baton" <k...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > 0,07% w.kredytu - platne z gory za kazdy miesiac. Z zabezpieczeniem i
    > zdolnoscia kredytowa nie mam problemow... to z grubsza tyle...

    jakos dziwnie drogo mi sie to wydaje...

    > Bank moze odstapic takze od wyceny nieruchomosci - oplata dla
    > rzeczoznawcy...

    ale zaloze sie ze nie odstapia..

    BPH sciaga kase jak tylko moze.

    jeden kolega bral kredys mieszkaniowy.. i procedura mu sie przeciagala..
    drugi bral kredyt samochodowy przy w.wlasnym 50%, na poczatku wszystko
    dobrze..
    ale jak juz co do czego to zaczeli robic problemy... a to taki dokumencik a
    to inny
    a to jeszcze jedna oplata ..a na koniec sie okazalo ze musi miec konto za
    ktore musi placic

    kolezanka chciala kredyt mieszkaniowy . zlozyla wszystkie mozliwie potrzebne
    dokumenty
    decyzja pozytywna , ale nie mogla sie doczekac momenty podpisania umowy...
    zwodzili ja ponad 2 miesiace
    zmienila bank..

    ja mam jak najgorsze zdanie o tym banku..

    pozdro
    SirmarK

  • 4. Data: 2004-03-29 07:08:22
    Od: "Andrzej Boloczko" <A...@i...pl>

    "Baton" <k...@p...fm> wrote in message
    > Pytanie do osob ktore mialy lub maja kredyt b-h w tym banku lub tez
    posiadaj
    > na ten temat wiedze.

    ja mam wziety, tyle, ze w warszawie.

> [...]
    >
    > Interesuje mnie tez co mozna maksymalnie 'ugrac' przy negocjacjach. O co
    > mozna powalczyc i jak? Na co uwazac itd.

    a potem? - dowiedz sie, bo moze wcale nie byc to oplacalne..

    > Obowiazkowe ubezpiecenie kredytu - 3.5% z 20%
    > wart. kredytu przez pierwsze 5 lat.
    ja mialem tylko do czasu ustanowienia hipoteki - w koncu ona jest
    wystarczajacym zabezpieczeniem - mozesz spobowac wywalczyc cos
    takiego, w koncu takie ubezpieczenie troche kosztuje..

    > Dowiedzialem sie juz iz roczne zestawienie 'pobranych' odsetek od kredytu
    > (ulga odsetkowa') kosztuje 30PLN :-(

    mi dali za darmo.

    > Bank moze odstapic takze od wyceny nieruchomosci - oplata dla
    > rzeczoznawcy...

    to juz zalezy od umowy z deweloperem, jesli deweloper jest im znany,
    i nie mieli z nim problemow, to powinni odstapic - zawsze to kilkaset
    zlotych w kieszeni.

    To tyle - aha, kredyt bralem jakis rok temu - pewnie troche sie pozmienialo.
    Pozdrawiam
    Andrzej B

  • 5. Data: 2004-03-30 08:16:01
    Od: "Eljot" <e...@N...yahoo.com>

> [...]
    > , etc... Jednym slowem wszystko to co najczesciej dopisywane jest drobna
    > czcionka na dole stron, a czasem nawet i tam tego nie znajdziemy... ;-)

    Jesli kredyt w walucie obcej - zwroc uwage na kursy, wg ktorych wyliczana
    jest kwota kredytu a potem poszczegolne raty. Upewnij sie, wg jakiego kursu
    sie to odbywa (sredni, kupno, sprzedaz). Bank zarabia na roznicy miedzy
    kursami, zatem im mniejsze 'widelki' tym lepiej. Stanowi to ukryty koszt
    kredytu.

    Marza banku powinna byc wpisana bezposrednio w umowie. Jesli w umowie jest
    tylko odwolanie do tabeli oplat i prowizji banku, to pamietaj ze bank moze
    ja zmieniac dowolnie (bez Twojej zgody) a jakakolwiek zmiana w umowie wymaga
    uzgodnienia z Toba.

    Pozdrowienia,
    Eljot