  • Data: 2003-07-28 16:23:52
    Temat: Kredyt - KB kontra BPHPBK a poza kredytowe aspekty wyboru
    Od: "Wojtek" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Jestem w trakcie starania się o kredyt hipoteczny. Potrzebuje 120K PLN. Mam
    możliwość wzięcia kredytu na kontraktowego z kasy mieszkaniowej (stałe
    oprocentowanie 4%) na kwotę 45K. Resztę - 75K potrzebuje wsiąść w
    "normalnym" kredycie hipotecznym. Z racji samych procedur - wpisów do
    hipoteki, kłopotów bawienia się z dwoma Bankami mam do wyboru, których chce
    uniknąć, chce wsiąść wszystko w jednym Banku. Albo:

    1. Kredyt hipoteczny z Kasy Mieszkaniowej BPHPBK oprocentowany 4% na 45K
    oraz dodatkowo ich kredyt hipoteczny na 75K z oprocentowaniem WIBOR6M+1,25%.

    Od całości prowizja 1%. W przypadku kredytu hipotecznego zniesiony zapis o
    opłatach za wcześniejszą spłatę i zakazu spłaty więcej niż 25% kapitału w
    ciągu pierwszych 36 miesięcy.

    2. Wsiąść kredyt w KredytBanku na całość kwoty przy oprocentowaniu
    WIBOR3M+1% marży i prowizji 1%. Warunki KB (głównie dzięki Tensor-owi
    (dzięki za tą wiedzę) znane).

    Obliczałem ile tak faktycznie będzie mnie kosztował kredyt w tych dwóch
    wariantach (dla uproszczenia pominąłem zmianę WIBOR) - w przypadkach gdy
    spłacę kredyt w ciągu 7 lub 20 lat (w obu przypadkach założyłem, że cześć
    45K -czyli możliwego kontraktowego z kasy mieszkaniowej spłacam w ciągu 4
    lat). Taniej wychodzi BPHPBK - o 1495 PLN (dla spłaty w ciągu 7 lat) i 764
    PLN (dla spłaty w ciągu 20 lat). Oczywiście z racji założeń obliczenie jest
    obarczone dużym błędem. (dla zainteresowanych służę arkuszem z
    wyliczeniami).

    Przy takich różnicach znaczące zaczyna dla mnie być sama jakość całości
    oferty Banku, koszty związane z prowadzeniem rachunku oraz co dodatkowo
    jeden z tych dwóch

    Banków może mi zaoferować ( w końcu skoro jak mam mieć u nich kredyt to może
    zgodnie z idea Banku uniwersalnego i resztę obsługi).

    W związku z tym pytanie, prośba do szanownego grona - o opinie odnośnie tych
    dwóch Banków, jak również komentarze odnośnie poprawności samego toku
    rozumowania.

    pozdrawiam, wojtek

    PS. ponieważ z KB nie negocjowałem ich standardowych warunków, a z BPH PBK
    +1,25% to ich wstępna propozycja to liczę, że dacie mi do ręki jakieś
    wskazówki czy można z jednym albo drugim można coś jeszcze wynegocjować).