    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Wed, 4 Mar 2020 01:19:16 -0800 (PST)
    Subject: Re: Kradziez przez zgadywanie numeru karty
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    No to ten serwis beknie zdrowo, a przynajmniej jego acquirer.
    Mnie zaciekawiło co innego - "Niektórzy klienci dostawcy kart Privacy.com zauważyli
    na swoich kontach ślady po wielu nieudanych próbach obciążenia ich kart".
    Najpierw myślałem, że to privacy.com to właśnie ten serwis, który nie stosuje CVV (a
    może nawet daty ważności), ale nie - to jakiś wystawca wirtualnych kart - i nawet
    ciekawy pomysł, można tam ustawiać limity osobno dla każdego serwisu, w którym się
    płaci - a być może w ogóle działa na zasadzie białej listy.
    I, czego w bankach nie uświadczysz, pokazuje nieskuteczne próby obciążenia karty.

    Co do google pay to wciąż nie wiem, czy płatność tymi kartami jest jako zwykła czy
    jako IO.
    Zapewne "zbliżeniowo telefonem" jest to płatność zwykła - ale czy płatność google pay
    przez internet to jest IO czy "zwykła" to pewien nie jestem.
    Gdyby była "zwykła" to rozwiązywałoby kwestię takiego ataku - a za "zwykłością"
    przemawia to, że do wirtualnego numeru nie masz podanego CVV (w przeciwieństwie np.
    do "wirtualnej" karty z banku - a taki mBąk do tej pory i tak wysyłał plastik
    "wirtualnej" karty).

    Zaś data ważności - nie zawsze jest to jakikolwiek kłopot, np. taki citek radośnie od
    lat numeruje karty kredytowe po kolei - w środku numeru mojej mam cztery zera. Co
    ciekawe, debetówki potrafią numerować losowo.