  • 31. Data: 2005-02-01 02:20:49
    Temat: Re: Kradziez karty i pieniedzy, bank odmawia odpowiedzialnosci [Pekao SA]
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    Przepraszam, że wejdę między "wódkę a zakąskę", ale

    ania napisała:

    > Bogdanie, poufałości zostaw proszę dla bliższych Ci osób.

    To raczej nie poufałość a grzecznościowa forma towarzyska używana na
    grupach dyskusyjnych - taki egalitaryzm internetowy.

    > Jeżeli nie mam racji, mylę się co do karty, napisz proszę jaka to karta
    > i dodatkowo gdzie była reklamowana. Jest to naprawdę bardzo ciekawa
    > sprawa, zwłaszcza jeśli chodzi o kartę pekao sa. A parę kart z oferty
    > pekao znam.

    Grupy dyskusyjne często przeglądają "dziennikarze" w poszukiwaniu
    "atrakcyjnych" tematów. Tyle, że kiedy zabiorą się za pisanie powstają z
    tego koszmarki, właśnie ze względu na pomijanie przez nich istotnych
    faktów. I potem czytamy bzdury jak w "Fakcie" typu "nie odbieraj
    połączenia na komórkę z nieznanego numeru i jak będą prosili, żeby
    wcisnąć gwiazdkę, kratkę to nie wciskaj bo zapłacisz milion baksów za
    połączenie!!!".

    K.

  • 32. Data: 2005-02-01 09:38:53
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    On Sun, 30 Jan 2005 19:43:57 +0100, Circulus
    <b...@n...polbox.com> wrote:

    >Co można jeszcze zrobić? Czy inspektor nadzoru bankowego to odpowiednia
    >instytucja, aby próbować interweniować? Jeśli tak, to jak powinno wyglądać
    >pismo w tej sprawie. Czy też raczej pożegać się już z tymi pieniędzmi?

    1. Arbiter bankowy
    2. Sąd.
    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ IRC: _555, http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/koty/kropek/

  • 33. Data: 2005-02-01 09:38:55
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    On 31 Jan 2005 23:39:20 +0100, "Poirot" <n...@o...pl>
    wrote:

    >Po drugie, jak wstukujemy pin w bankomacie to ZAWSZE zakrywajmy reka zeby nikt
    >nie widzial tego.

    Jaka masz pewnośc, że klawiatura bankomatu przesyła PIN TYLKO do
    modułu szyfratora?

  • 34. Data: 2005-02-01 12:49:45
    Od: Circulus <b...@n...polbox.com>

    On Tue, 01 Feb 2005 10:38:53 +0100, Adam Płaszczyca wrote:

    >1. Arbiter bankowy

    Dzięki. Podałbyś może proszę jakieś dodatkowe wskazówki i namiary? Np.
    odpowiadając na: <2...@4...com>

    Pozdrawiam, Bogdan.

  • 35. Data: 2005-02-01 15:02:22
    Od: "Miroo_news" <m...@R...o2.pl>

    In message 7...@n...onet.pl, Poirot
    <n...@o...pl> wrote:
    > Bardzo mozliwe. Piny sa latwe do zapamietania wiec czemu wlasciciel
    > trzymal razem z karta? Co za glupota!

    Zależy ile się tych pinów ma i jak często używa,
    panie Au Revoir. ;)
    Ja np (w pekao) mam 1 do karty identyfikacyjnej,
    1 do maestro i 1 do internetu.

    A to tylko jeden bank i jedno konto.

    W sumie pamiętam i używam regularnie przynajmniej
    kilkanaście pinów i haseł. Mniej regularnie - znacznie
    więcej.

    Pozdrawiam
    Miroo

  • 36. Data: 2005-02-01 15:21:27
    Od: "Henryk \"Plumski\" Plumowski" <k...@O...fm>

    Pewna osoba, czyli *Miroo_news*
    oświadczyła nam oto tak, jak widać poniżej:

    > W sumie pamiętam i używam regularnie przynajmniej
    > kilkanaście pinów i haseł...

    A ja do kart(4), telefonów(3) używam *jednego* pinu.
    Cholernie wygodne.

    --
    Pozdrawiam,
    Heniek

  • 37. Data: 2005-02-01 16:10:52
    Od: quwert <q...@t...toooo.gazeta.pl>

    Albo cholernie niebezpieczne
    4 x 4 karty po 5000 = 20.000 :o

  • 38. Data: 2005-02-01 16:32:10
    Od: "Henryk \"Plumski\" Plumowski" <k...@O...fm>

    Pewna osoba, czyli *quwert*
    oświadczyła nam oto tak, jak widać poniżej:

    > Albo cholernie niebezpieczne
    > 4 x 4 karty po 5000 = 20.000 :o

    Eee, jakoś mam zaufanie do mojego pinu.
    Nawet Żona go nie zna...

    --
    Pozdrawiam,
    Heniek

  • 39. Data: 2005-02-01 21:13:38
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    http://www.zbp.pl/
    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ IRC: _555, http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/kropek/

  • 40. Data: 2005-02-02 09:55:17
    Od: Tomasz <t...@p...fm>

    Circulus wrote:
> [...]
    > ubezpieczona, a bank Pekao SA konsekwentnie odmawia jakiejkolwiek
    > odpowiedzialności za ukradzione pieniądze. Bank dwukrotnie odrzucił skargę w
    > tej sprawie twierdzac, że klient nie dochował należytej staranności w
    > zabezpieczeniu karty i numeru PIN. W związku z tym zdaniem banku, nie ma
    > zastosowania przepis o ograniczeniu strat klienta do 150 Euro.
    > Co można jeszcze zrobić? Czy inspektor nadzoru bankowego to odpowiednia
    > instytucja, aby próbować interweniować? Jeśli tak, to jak powinno wyglądać
    > pismo w tej sprawie. Czy też raczej pożegać się już z tymi pieniędzmi?

    O ile wiem mogą to uczynić. Odszedłem z PeKaO SA, po wielu jego dziwnych
    zachowaniach. Niestety włoskie standardy obsługi...
    Może się poprawili choć dla mnie to bank pełen chaosu i niekompetencji.

    Rada na przyszłość:
    - bankomat - TYLKO - karta elektroniczna z ustawionym limitem (z
    możliwością podniesienia). Dla takiej karty sugerowałbym ograniczyć
    limit płatności bezgotówkowych i wypłat w banku do zera.
    [Rozwiązanie to daje np. mBank]
    - płatności bezgotówkowe (bez PINu) - "dobra" karta kredytowa - z pełną
    ochroną Twojej odpowiedzialności. (Uznanie Twoich reklamacji - nie
    płacisz za to co reklamujesz. Odpowiedzialność Twoja przed zastrzeżeniem
    możliwie najbardziej ograniczona.) Istotna jest też uproszczona
    procedura ew.reklamacji, czy zastrzegania karty, tj. bez konieczności
    osobistego potwierdzania w placówce, czy choć faksem (czasem wymagane
    jest uczynienie tego na specjalnym dokumencie reklamacyjnym).
    [Szukaj faksu na wycieczce w Syrii...] a także bez konieczności
    składania dodatkowych dokumentów (protokół policyjny) [Dogadaj się z
    Turkiem, Grekiem, etc., a potem szukaj zaprzysięgłego tłumacza, ech...]
    Generalna strategia, to nie znać i nie używać PINu, bądź o ile się da
    zablokować transakcje gotówkowe (limit 0).
    [Częściowe rozwiązanie dają m.in.DC i CITI]
    - płatności bezgotówkowe (z PINem) - karta kredytowa dla której możesz
    płynnie regulować limit, masz łatwość nadzoru nad spływającymi
    transakcjami, możesz ew. zablokować inne płatności (gotówka) i to co
    wyżej. [Nie ma ideału...]

    Tomek