  • 1. Data: 2006-10-23 18:30:26
    Temat: Kontynuacja kredytu studenckiego a wiek żyrantów.
    Od: "Ptasiek" <t...@p...onet.tousuwamy.pl>

    Witam grupę,

    Skończyłem studia magisterskie i bezpośrednio po nich rozpocząłem studia
    doktoranckie. W czasie studiów mgr pobierałem kredyt studencki (wyłącznie
    żyranci, bez poręcznia Funduszu, w BZ WBK), który teraz chcę przedłużyć na
    okres studiów dr.

    Człowiek z Banku, z którym to załatwiam (kwintesencja niekompetencji, tak na
    marginesie ;), stwierdził dziś, że żyranci kredytu w momencie zakończenia
    jego spłaty nie mogą mieć więcej niż 70 lat, co przy długim okresie
    kredytowania i spłaty (łącznie w moim przypadku 4 + 4 + 2 (karencja) + 16
    (spłata)) daje maksymalny wiek żyranta 44 lata w momencie rozpoczęcia
    pobierania kredytu (dziś, po 4 latach, żyranci musieliby więc mieć max. 48
    lat).

    Tak się składa, że kredyt żyrują mi rodzice i ciotki, wszyscy powyżej 50
    lat, a znalezienie "na wczoraj" osób spełniających finansowe i
    "geriatryczne" kryteria Banku jest dla mnie problemem. Stąd moje pytanie:

    Skąd ten wymóg? Czy jest to kwestia prawna (w ustawie o kredytach i
    rozporzadzeniu, które ich wypłacanie reguluje niczego na temat wieku nie
    znalazłem), czy też może jest to wewnętrzna sprawa banku odnośnie do tego,
    co sobie zażyczy w ramach zabezpiecznia? Jeśli to drugie, to czy Bank może
    taki wymóg na własną rękę wprowadzić, jeśli sposób wypłacania kredytu
    reguluje ustawa, rozporządzenie i umowa Banku z Funduszem. Pan
    Niekompetentny nic mi na ten temat nie mógł powiedzieć, tylko tyle, że
    dostał dyrektywę z góry.

    I jeszcze jedno: jeśli nie dogadam się z WBK, czy mogę ubiegać o kontynuację
    kredytu (albo nowy kredyt studencki) w innym banku.

    Jeśłi ktoś orientuje się w temacie, proszę o pomoc, bo mam dość polegania na
    wiedzy człowieka, który nic nie wie.

    Pozdrawiam
    Ptasiek