  • 1. Data: 2006-10-23 13:56:19
    Temat: [Multi] oplaty rachunek firmowy
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Czy ktos może zakładał albo likwidował rachunek firmowy w Multi w
    miesiącu, który ma 31 dni? Interesuje mnie czy opłata jest
    naliczana jako x/30, czy tez jako x/31 w takim przypadku. Moja
    umowa tego nie precyzuje.

    marekz

  • 2. Data: 2006-10-23 19:33:36
    Temat: Re: oplaty rachunek firmowy
    Od: "Mario" <k...@p...fm>

    MarekZ napisał(a):
> [...]
    > miesiącu, który ma 31 dni? Interesuje mnie czy opłata jest
    > naliczana jako x/30, czy tez jako x/31 w takim przypadku. Moja

    Sposób naliczania opłaty jest zawarty w regulaminie, a nie w umowie,
    którą podpisałeś. Poczytaj regulamin - pewnie jest na www.

    MARIO

  • 3. Data: 2006-10-24 09:59:34
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    a jakie to ma znaczenie?
    o ile oplata bedzie wyzsze jezeli x/30 a nie x/31?

    zastanowiles sie o jaką kwotę chcesz "walczyć"?
    zastanów się nad kosztem alternatywnym tego działania...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 4. Data: 2006-10-24 10:10:41
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "RobertS" <r...@x...pl> napisał w
    wiadomości news:ehkocf$ibc$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > a jakie to ma znaczenie?
    > o ile oplata bedzie wyzsze jezeli x/30 a nie x/31?
    >
    > zastanowiles sie o jaką kwotę chcesz "walczyć"?
    > zastanów się nad kosztem alternatywnym tego działania...

    Ale ja nie chcę o nic walczyć ani tym bardziej zastanawiać się nad
    kosztami alternatywnymi. Ja chcę to wiedzieć i ewentualnie
    zastanowić się czy BRE robi to poprawnie, bo na przykład w roku
    przestepnym BRE nalicza odsetki nie do końca poprawnie pod
    względem matematycznym, tzn. nie uwzględnia faktu, że rok ma 366
    dni. Takich drobnych nieprawidłowości jest więcej.

    Rzecz której dotyczy wątek nie jest okreslona ani w regulaminie,
    ani w umowie, ani w TOiP (no chyba, że słabo szukałem :) co mi
    sugeruje, że spotkam się z liczeniem x/30 jak znam BRE. Ot ciekawy
    jestem.

    A ta róznica to powinno być coś w granicach od 2 do 39 groszy,
    zaleznie od ilości dni.

    marekz

  • 5. Data: 2006-10-24 11:04:23
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

    Użytkownik "MarekZ" <m...@t...irc.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nalicza odsetki nie do końca poprawnie pod względem matematycznym, tzn.
    > nie uwzględnia faktu, że rok ma 366 dni. Takich drobnych

    Liczy poprawnie zgodnie z art.52 ustawy Prawo Bankowe i w zgodzie ze swoim
    regulaminem - §36
    http://www.multibank.pl/images/MultiBank2/Portal/Bin
    aryPL/65799/Regulamin_rachunek_biezacy_65799.pdf

    > Rzecz której dotyczy wątek nie jest okreslona ani w regulaminie, ani w
    > umowie, ani w TOiP (no chyba, że słabo szukałem :)

    Może kwestie te reguluje Kodeks Cywilny? (Art. 114)

  • 6. Data: 2006-10-24 11:19:26
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "K.K." <z...@h...oraz.pl> napisał
    w wiadomości news:ehks5o$2m5$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Liczy poprawnie zgodnie z art.52 ustawy Prawo Bankowe i w
    > zgodzie ze swoim regulaminem - §36
    > http://www.multibank.pl/images/MultiBank2/Portal/Bin
    aryPL/65799/Regulamin_rachunek_biezacy_65799.pdf

    Tak, paragraf 36 jest mi znany. Raczej chciałem popatrzeć na takie
    rzeczy pod kątem "matematycznym" niz zgodności z przepisami czy
    regulaminami.

    > Może kwestie te reguluje Kodeks Cywilny? (Art. 114)

    Pewnie masz rację. Wprawdzie BRE określa okres wypowiedzenia w
    dniach (30 dni), a nie w miesiącach, ale w TOiP chyba opłata jest
    okreslona jako miesięczna (nie chce mi sie teraz szukać).
    Dostałem już na maila odpowiedź, że BRE liczy to jako x/30.

    marekz

  • 7. Data: 2006-10-24 11:33:51
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

> [...]
    > jako miesięczna (nie chce mi sie teraz szukać).
    > Dostałem już na maila odpowiedź, że BRE liczy to jako x/30.

    Czyli znowu poprawnie, bo za KC miesiąc w takiej sytuacji to 30 dni.
    Oczywiście należy być czujnym, bo inny szczeólny przepis prawa może
    stanowić inaczej (na co pozwala art. 110 KC), jak na przykład w 2004 roku
    dla VAT pierwszy kwartał roku to pierwsze cztery misiące, a drugi to dwa
    następne.