  • 1. Data: 2002-12-23 22:33:33
    Temat: Konto w Niemczech - znowu
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Witam!
    Ze wzgledu na doswiadczenia opisane w poscie "Nordea - plus minus" szukam
    konta w ktoryms z bankow niemieckich z dostepem przez internet, z niskimi
    oplatami i niskimi wymaganiami (salda/obroty). Chcialbym zalozyc takie
    podczas maksimum jednej wizyty w Niemczech (albo lepiej wirtualnie). Raz -
    dwa razy w miesiacu planuje dokonywac przelewow na kwoty ok. 1 tys. Euro.
    Nie ukrywam, ze interfejs w jezyku angielskim jest mile widziany.
    Znacie jakis bank bliski mojego idealu?

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 2. Data: 2002-12-24 07:56:23
    Temat: Re: Konto w Niemczech - znowu
    Od: "Marcin Bawolski" <b...@y...co.uk>

    Użytkownik "BaLab" <b...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > dwa razy w miesiacu planuje dokonywac przelewow na kwoty ok. 1 tys. Euro.
    > Nie ukrywam, ze interfejs w jezyku angielskim jest mile widziany.

    Witam,

    Ja zalatwilem bezproblemowo konto w Deutsche Bank 24 ( www.db24.de ) -
    wystarczyla jedna wizyta w oddziale, konto OnLine za 3,07Euro miesiecznie,
    wyplaty z bankomatow DB na calym swiecie bez prowizji ( w Polsce tez) Nie ma
    minimalnej kwoty jaka musi wplywac na konto. Z tego co pamietam, to dostep
    przez www jest tez po angielsku. Wczesniej probowalem otwierania konta w
    typowo wirtualnych bankach ( www.netbank.de , www.norisbank.de ,
    www.1822direkt.de , www.advance-bank.de i zawsze wymyslali jakies problemy,
    choc poczatkowo polskie obywatelstwo i brak zameldowania w EU nie byl
    problemem.

    Marcin

  • 3. Data: 2002-12-24 08:14:16
    Od: Maciej <d...@N...poczta.fm>

    > Nie ma minimalnej kwoty jaka musi wplywac na konto. Z tego co pamietam,
    > to dostep przez www jest tez po angielsku. Wczesniej probowalem
    otwierania konta w typowo wirtualnych bankach

    Wlasnie sie zalogowalem na www.db24.de i niestety nigdzie nie ma wersji
    angielskiej? Jest tam Demokonto i eehh niestety tam rowneiz wszystko jest
    w jezyku naszych sasiadow.
    Ja rowniez naleze do ososb, ktore chca posiadac konto zagranica, ale w
    jezyku naprawde mozliwym do zrozumienia "angielski".

    Pozdrawiam
    Maciej

  • 4. Data: 2002-12-24 08:42:28
    Od: "Marcin Bawolski" <b...@y...co.uk>

    Użytkownik "Maciej" <d...@N...poczta.fm> napisał w wiadomości
    ..
> [...]
    > Ja rowniez naleze do ososb, ktore chca posiadac konto zagranica, ale w
    > jezyku naprawde mozliwym do zrozumienia "angielski".

    Po kliknieciu na Kontoubersicht pojawia sie Transaction Manager i w lewym
    gornym oknie jest wersja angielska. Ja osobiscie tez lepiej ardze sobie z
    angielskim, np w banku rozmawialem po angielsku, ale ze slownikiem mozna sie
    doczytac, o co chodzi w dostepie do konta.

    Marcin

  • 5. Data: 2002-12-24 20:17:56
    Od: Maciej <d...@N...poczta.fm>

    In article <au96m9$j8j$1@okapi.ict.pwr.wroc.pl>, Marcin Bawolski wrote:
> [...]
    > angielskim, np w banku rozmawialem po angielsku, ale ze slownikiem mozna sie
    > doczytac, o co chodzi w dostepie do konta.

    Oki rzeczywiscie jest OKI. Powied zmi tylko jakie formalnosci trzeba
    spelniac, jakie dokumenty przedstawic oddzialowi db24 w Niemczech zeby
    takowe konto otrzymac?Na co szczegolnie zwracaja uwage etc?

    Maciej

  • 6. Data: 2002-12-27 00:00:13
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Marcin Bawolski" <b...@y...co.uk> napisał w wiadomości

> [...]
    > minimalnej kwoty jaka musi wplywac na konto. Z tego co pamietam, to dostep
    > przez www jest tez po angielsku. Wczesniej probowalem otwierania konta

    A mógłbyś jeszcze przetłumaczyć najważniejsze punkty ich cennika:

    http://www.deutsche-bank.de/pbc/popupframes/pu_oas_k
    onditionen_okonto_frame.
    html

    i czy tą kartą za free (SB Card, Erste eo-Karte, SparCard ???) da się
    wypłacać gotówkę u nas (też za free)? Jak zasilasz to konto?

    Z góry dziekuję i pozdrawiam,
    BaLab

  • 7. Data: 2002-12-27 08:23:38
    Od: "Marcin Bawolski" <N...@y...co.uk>

    > A mógłbyś jeszcze przetłumaczyć najważniejsze punkty ich cennika:

    http://www.deutsche-bank.de/pbc/popupframes/pu_oas_k
    onditionen_okonto_frame.
    > html

    Za 3.07 Euro miesiecznie mamy:
    - prowadzenie konta,
    - karte ( ec z funkcja Maestro, SB Card )
    - wplaty/ wyplaty w kasie
    - wyplaty w bankomatach Grupy Deutsche Bank na calym swiecie ( w Polsce tez
    bez prowizji) i Cash Group( umowa kilku najwiekszych niemieckich bankow)
    - wydruki wyciagow z konta w drukarce-terminalu,
    - dostep do konta przez Telefon, www-OnLine, terminale klienta
    - wydruk czekow
    - zlecenia stale ( zmiana, kasowanie przez www i terminal klienta za darmo)
    - przelewy przychodzace krajowe
    - przelewy wychodzace krajowe realizowane przez www-OnLine, telefon
    (komputer glosowy), terminal klienta
    - wystawienie i przygotowanie czekow ? 1,53E dokladnie nie wiem o co
    chodzi, czekow nie mam
    - przelewy z papierowym potwierdzeniem, krajowe - 1,53E
    - zmiana, kasowanie zlecenia stalego w filii banku albo przez telefon ( zywy
    pracownik banku ) 1.53E
    - Geld-Karte ( elektroniczna, chipowa portmonetka ) do karty ec - 2,56E
    rocznie
    - dodatkowa karta ec 5,11E rocznie
    - wysylanie miesiecznego wyciagu - 1,25E
    - anulowanie przelewu 5,11E
    - wyplaty karta ec:
    - w bankomatach DB, Commerzbank, Dresdner Bank, HypoVereinsbank, Postbank -
    bez prowizji
    - w innych krajowych instytucjach 1%, min 3,75E
    - w obcych zagranicznych ale EU instytucjach, wyplata w Euro - 1%, min
    3,75E
    - w obcych zagranicznych instytucjach, wyplata _NIE_ w Euro - 1%, min 3,95E
    - w obcych zagranicznych ( nie europejskich) instytucjach - 1%, min 4,50E

    - placenie bezgotowkowe karta ec w ramach funkcji Maestro:
    - w krajach EU i walucie Euro - bez prowizji
    - w pozostalych przypadkach - 1%

    To chyba tyle na temat najwazniejszych oplat i prowizji.
    Co do zasilania konta z Polski, nie mam pomyslu, na moje pieniadze wplywaja
    bezposrednio z zagranicy a wyjmuje je w bankomatach poskiego Deutsche Banku,
    BTW, zwroccie uwage na podobienstwo www.db24.de a www.dbank24.pl , lacznie z
    dostepem do konta, promocjami w stylu klienci polecaja klientow...
    Przy zakladaniu konta mialem swoj paszport, bez zadnych specjalnych wiz,
    jako adres do korespondencji podalem adres pewnej zaprzyjaznionej
    niemieckiej firmy.
    Dla ciekawych "zagranicznych kont" rok temu mialem konto w belgijskim
    KBC-Banku www.kbc.be zalozone studentowi na stypendium(potrzeba bylo
    oficjalnych papierow i czasowego zameldowania w Belgii ), a pozniej
    przysylali nawet wyciagi do Polski :-) Zlikwidowalem go niedawno, bo Belgia
    troche za daleko i juz sie tam nie wybieram. DB blizej....

    to chyba najdluzszy post jaki poslalem na newsy...
    pozdrawaim po-swiatecznie wszystkich
    Marcin