  • 1. Data: 2003-04-22 19:07:49
    Temat: Konto dla dziecka
    Od: "Mietek" <m...@p...fm>

    Celem jest gromadzenie kieszonkowych + dodatkowych zastrzyków od babć,
    wujków, itp... no i przede wszystkim oswojenie się z elektroniczną
    bankowością. Dziecko nie ma jeszcze 13 lat czyli w praktyce trzeba założyć
    na dorosłą osobę i przekazać mu we władanie.
    Wymagania: dostęp oczywiście przez www tym samym przyjazny interfejs,
    najlepiej dziecięcoodporny, (inne kanały opcjonalnie), karta do konta,
    zerowe lub możliwie najniższe opłaty, wysokie oprocentowanie, lokaty,
    subkonta czy inna możliwość wydzielenia obcych pieniędzy np. brata.
    pozdrawiam.
    Mietek

  • 2. Data: 2003-04-22 19:24:42
    Temat: Re: Konto dla dziecka
    Od: "user:\)" <n...@...com>

    "Mietek" <m...@p...fm> wrote in message
    > Celem jest gromadzenie kieszonkowych + dodatkowych zastrzyków od babae,
    > wujków, itp... no i przede wszystkim oswojenie si? z elektroniczn?
    > bankowo?ci?. Dziecko nie ma jeszcze 13 lat czyli w praktyce trzeba za?o?yae
    > na doros?? osob? i przekazaae mu we w?adanie.
    > Wymagania: dost?p oczywi?cie przez www tym samym przyjazny interfejs,
    > najlepiej dzieci?coodporny, (inne kana?y opcjonalnie), karta do konta,
    > zerowe lub mo?liwie najni?sze op?aty, wysokie oprocentowanie, lokaty,
    > subkonta czy inna mo?liwo?ae wydzielenia obcych pieni?dzy np. brata.

    jak bank sie dowie to moze zerwac umowe.
    karte moze uzywac tylko osoba ktorej imie i nazwisko jest na niej,
    poza tym co te biedne dziecko zrobi jak poprosza od dowod osobisty.

  • 3. Data: 2003-04-22 19:28:33
    Od: "Kazimierz" <kazmirz@astercity(usuń).net>

    Uzytkownik "user:)" <n...@...com> napisal w wiadomosci
    > jak bank sie dowie to moze zerwac umowe.
    > karte moze uzywac tylko osoba ktorej imie i nazwisko jest na niej,
    > poza tym co te biedne dziecko zrobi jak poprosza od dowod osobisty.

    Pokaze legitymacje szkolna - jak przy platnosci karta chca dowod to pokazuje
    im legitymacje studencka, bo dowodu nie nosze. W Walencji uznali mi nawet
    legitke zamiast paszportu.

    --

    Kazimierz
    b. zast. red. nacz. NN ( www.nnmag.net )

  • 4. Data: 2003-04-22 20:06:53
    Temat: Odp: Konto dla dziecka
    Od: "corner" <c...@i...pl>

    Użytkownik Mietek <m...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b843t7$6pe$...@a...dialog.net.pl...

    > Dziecko nie ma jeszcze 13 lat czyli w praktyce trzeba założyć
    > na dorosłą osobę i przekazać mu we władanie.

    A ile ma lat? Nie lepiej poczekać na trzynasty rok i konto podarować na
    urodzinki... z odpowiednim wkładem :-P.

  • 5. Data: 2003-04-22 21:00:20
    Od: "Mietek" <m...@p...fm>

    > jak bank sie dowie to moze zerwac umowe.
    uff........ juz myslalem, ze dostane dozywocie

    > karte moze uzywac tylko osoba ktorej imie i nazwisko jest na niej,
    jaki problem?
    > poza tym co te biedne dziecko zrobi jak poprosza od dowod osobisty.
    gdzie? w bankomacie:-)
    Mietek

  • 6. Data: 2003-04-22 21:15:19
    Od: No Name <v...@w...pl>

    (...)
    > jak bank sie dowie to moze zerwac umowe.

    A jak ojciec sie; dowie, z.e bank "kombinuje" z TOiP, to nie be;dzie jej
    móg? zerwac', moz.e to zrobic' jedynie ma?olat. Pe?nolat odpowiada jedynie
    za zasilanie konta i debety, ale umowy wypowiedziec' nie moz.e. Mojemu
    powiedzieli, z.eby nie pe;ka?, "take it easy" - wydanie p?atnej karty nie
    zrobi debetu.
    Na czym polega?o "niezrobienie debetu" dowiedzia?em sie;, jak do mnie
    zadzwonili z.e ów debet jest i z.e to jest z'le.

    > karte moze uzywac tylko osoba ktorej imie i nazwisko jest na niej,
    > poza tym co te biedne dziecko zrobi jak poprosza od dowod osobisty.

    Zazwyczaj dziecko, któremu rodzice zak?adaja; konto, z doste;pem do www
    etc. ma juz. paszport i inne duperele s'wiadcza;ce o toz.samos'ci, wie;c
    problem raczej czysto akademicki.

    Prawdziwy problem polega na tym, z.e babci trzeba wyt?umaczyc', z.e stówka
    to ma?o - trzeba jeszcze z?ocisza, albo kilka, by m?ode mog?o podzielic'
    sie; z bankiem wybieraja;c z bankomatu.
    Prosze; fanów mB, by nie pisali o bezprowizyjnych ojronetach, bo w mojej
    wsi (jest duz.a) najbliz.szy od domu jest kilka kilometrów, a nie
    planowalismy zakupu trzeciego samochodu, by w ferworze krzewienia wiary
    w bankowos'c' elektroniczna; dziecie; mia?o czym dojez.dz.ac' do machiny z gotówka;.
    Przynajmniej uczy sie; oszcze;dzac'.

    Pzdr: Dogbert

  • 7. Data: 2003-04-23 06:36:27
    Od: t...@o...pl

> [...]
    > zerowe lub możliwie najniższe opłaty, wysokie oprocentowanie, lokaty,
    > subkonta czy inna możliwość wydzielenia obcych pieniędzy np. brata.

    Ja ćwiczyłem coś takiego jako subkonto do e-pakietu w fortisie, z osobną VE i
    wypłatami za free. Ale potem podrożało wszystko w Fortisie, że hej, więc już
    nie mam.

    Druga sprawa że prawie nie używane było

    Tom

  • 8. Data: 2003-04-23 09:48:15
    Od: "Danio" <n...@s...com>

    "No Name" <v...@w...pl> wrote in message

> [...]
    > w bankowos'c' elektroniczna; dziecie; mia?o czym dojez.dz.ac' do machiny z

    Jak mawial moj szef Dunczyk: "Lack of alternatives makes your choice easier"
    :-)))

    Pozdrawiam,
    --
    Tomek

    tomaszDOTdanieckiATwpDOTpl

  • 9. Data: 2003-04-23 10:26:50
    Od: "Marcin Mucha" <you_wish@to_know.it>

    Witam
    Ja bym polecil konto Inteligo. Jesli dziecko ma 13 lat to zaklada sie takie
    konto wplaca jednorazowo 100 zl i pilnuje zeby kwota na koncie nie byla
    mniejsza niz 100 zl to wtedy nie ma oplat za prowadzenie rachunku. Rachunek
    na taka osobe jedt otwierany za zgoda rodzicow i rodzice zawsze maja pelna
    kontrole i wglad na konto. Do konta jest wydawana Visa Electron Inteligo z
    mozliwoscia placenia nawet przez internet. Niestety za karte trzeba placic
    99 gr miesiecznie no i wykonanie przelewu z www tez kostuje 99 Gr ale
    wszystkie wplaty i wyplaty gotowki z bankomatow Pko Bp sa darmowe. Wydaje mi
    sie ze to dobre rozwiazanie bo rodzice zawsze maja kontrole nad kontem

  • 10. Data: 2003-04-23 10:43:55
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Mietek" <m...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > zerowe lub możliwie najniższe opłaty, wysokie oprocentowanie, lokaty,
    > subkonta czy inna możliwość wydzielenia obcych pieniędzy np. brata.

    IMHO to jest zbior wymagan ojca a nie wymagan dziecka. Nauczac tez nalezy
    stopniowo...
    Na poczatek proponuje karte przedpacona Maestro ING (moze byc Podroznik, a
    co...) i wybic sobie z glowy oprocentowanie itp. duperele. Najpierw niech
    sie nauczy (na MALYCH kwotach, nie na lokatach) jak wyplacic z bankomatu i
    nie dac sie zaraz okrasc...

    --
    Pozdrowienia
    ---