  • 1. Data: 2004-12-17 19:56:53
    Temat: Konta off-shore
    Od: Maciej Wójcik <wmaciej@.N.O.post.S.P.A.M.pl>

    Witam!

    Googlełem, ale nie znalazłem satysfakcjonującej mnie odpowiedzi na pytanie:
    czym różnią się konta typu off-shore od "normalnych"? Czy ktoś mógłby mi to
    jakoś łopatologicznie wyjaśnić? Z góry dziękuję.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Wójcik::WaRsZaWa

  • 2. Data: 2004-12-17 23:25:13
    Temat: Re: Konta off-shore
    Od: "<buraxta>" <b...@o...pl>

    Maciej Wójcik wrote:
    > Googlełem, ale nie znalazłem satysfakcjonującej mnie odpowiedzi na
    > pytanie: czym różnią się konta typu off-shore od "normalnych"? Czy ktoś
    > mógłby mi to jakoś łopatologicznie wyjaśnić? Z góry dziękuję.

    AFAIK konta off-shore są zakładane w dalekich krajach, gdzie regulacje
    bankowe są mniej restrykcyjne, a podatki niższe (raje podatkowe), często
    w celu prania pieniędzy ;)

    --
    // \\
    // // // http://www.buraxta.prv.pl \\ \\ \\

  • 3. Data: 2004-12-18 09:29:56
    Od: Maciej Wójcik <wmaciej@.N.O.post.S.P.A.M.pl>

    > AFAIK konta off-shore są zakładane w dalekich krajach, gdzie regulacje
    > bankowe są mniej restrykcyjne, a podatki niższe (raje podatkowe), często w
    > celu prania pieniędzy ;)
    Tyle też wyczytałem. Ale np. taki brytyjski HSBC oferuje konta off-shore i
    specjalnie się z tym nie kryje, ale nie wydaje mi się, żeby było to cichę
    przyzwolenie dla prania pieniędzy. Chyba, że się mylę? ;-)

  • 4. Data: 2004-12-18 12:30:30
    Od: "<buraxta>" <b...@o...pl>

    Maciej Wójcik wrote:
    > Tyle też wyczytałem. Ale np. taki brytyjski HSBC oferuje konta off-shore
    > i specjalnie się z tym nie kryje, ale nie wydaje mi się, żeby było to
    > cichę przyzwolenie dla prania pieniędzy. Chyba, że się mylę? ;-)

    Samo pranie pieniędzy nie następuje przy używaniu takiego konta - być
    może opłaca się trzymać oszczędności właśnie w rajach podatkowych z
    różnych względów. Co ciekawe AFAIK Francja uważa za raj podatkowy każdy
    kraj, który ma niższe podatki niż we Francji :)

    --
    // \\
    // // // http://www.buraxta.prv.pl \\ \\ \\

  • 5. Data: 2004-12-20 01:36:17
    Od: f...@y...com

    Podstawowa roznica: bank nie sciaga podatkow od zyskow wypracowanych na takim
    koncie i nie informuje o nich urzedow skarbowych - z tej prostej przyczyny, ze
    konta offshore sa w "rajach podatkowych". W przypadku UK - np. na Wyspie Man
    albo na ktorejs z wysp na kanale La Manche. W przypadku USA - zazwyczaj gdzies
    na Karaibach. Zazwyczaj bank zamieszcza tez informacje, ze "na posiadaczu
    rachunku ciazy obowiazek poinformowania odpowiedniego urzedu skarbowego o
    osiagnietych zyskach" - ktora zazwyczaj nikt sie nie przejmuje.
    Szczegolnie lubiane przez obywateli panstw, ktore wymagaja od nich placenia
    podatkow ze wzgledu na posiadany paszport, a nie miejsce zamieszkania.