  • 1. Data: 2011-02-20 19:23:52
    Temat: Komunikacja banków z Urzędem Skarbowym
    Od: " Res C." <r...@g...pl>

    Dzień dobry,

    wiadomo, że prawo podatkowe i jego interpretacje to dziedzina bardzo
    skomplikowana i mogą się pojawić nieporozumienia. Czy w takiej sytuacji
    Urząd Skarbowy jest w stanie przetrzepać wszystkie banki w Polsce (łącznie
    ze spółdzielczymi) pod kątem współpracy z danym podatnikiem? Proszę o
    wyjaśnienie.
    Res

  • 2. Data: 2011-02-20 19:38:01
    Temat: Re: Komunikacja banków z Urzędem Skarbowym
    Od: Tomek z Wawy <t...@t...pl>

    On 20 Lut, 20:23, " Res C." <r...@g...pl> wrote:

    > wiadomo, e prawo podatkowe i jego interpretacje to dziedzina bardzo
    > skomplikowana i mog si pojawi nieporozumienia. Czy w takiej sytuacji
    > Urz d Skarbowy jest w stanie przetrzepa wszystkie banki w Polsce ( cznie
    > ze sp dzielczymi) pod k tem wsp pracy z danym podatnikiem? Prosz o
    > wyja nienie.

    Z tego co mi wiadomo, to najpierw urząd musi wszcząć postępowanie
    wobec podatnika, następnie powinien wystąpić do podatnika o dobrowolne
    udostępnienie potrzebnych urzędowi skarbowemu informacji objętych
    tajemnicą bankową, a dopiero po odmowie podatnika urząd może wystąpić,
    a swoje wystąpienie powinien uzasadnić ową odmową, a bank przed
    udzieleniem informacji winien tę odmowę sprawdzić i jeśli jej nie było
    to może urzędowi pokazać środkowy palec.

    Jeśli coś się w tym zakresie ostatnio zmieniło to niech ktoś
    zaprzeczy :)

  • 3. Data: 2011-02-20 20:05:47
    Od: s_13 <s...@i...pl>

> [...]
    > udzieleniem informacji winien tę odmowę sprawdzić i jeśli jej nie było
    > to może urzędowi pokazać środkowy palec.

    czyli jak US zapyta, to milczeć jak grób...
    chyba, że brak odpowiedzi jest automatycznie odmową...

    pozdrawiam
    s_13

  • 4. Data: 2011-02-20 20:12:35
    Od: Tomek z Wawy <t...@t...pl>

    On 20 Lut, 21:05, s_13 <s...@i...pl> wrote:

    > czyli jak US zapyta, to milczeć jak grób...
    > chyba, że brak odpowiedzi jest automatycznie odmową...

    Tego nie wiem, ale gdyby nie był to nigdy by się nic nie dowiedzieli.
    Ale można lawirować, a do banku wysłać pismo, że w tej sprawie
    udostępniliśmy US wszystko co urząd chciał i że nic więcej mu nie
    potrzeba. Zresztą US chyba mało korzysta z tego, bo w sumie słyszałem,
    że banki na zapytanie czy podatnik posiada konto w danym banku
    odpowiadają zazwyczaj nic, a jeśli już to że brak podstawy prawnej do
    udzielenia informacji, więc ten US musi coś o nas wiedzieć już, żeby
    się dowiedzieć czegoś więcej, więc może warto na pytanie o ROR mieć
    jakiś ROR na którym nigdy nie było ani jednej operacji... :)

  • 5. Data: 2011-02-20 21:06:18
    Od: zg <z...@v...pl>

    On 20/02/2011 20:12, Tomek z Wawy wrote:

> [...]
    > się dowiedzieć czegoś więcej, więc może warto na pytanie o ROR mieć
    > jakiś ROR na którym nigdy nie było ani jednej operacji... :)

    Najprosciej miec rachunek za granica, nawet w UE, nie trzeba raju
    podatkowego - bo dobranie sie do niego nie jest juz dla US takie proste
    i szybkie, o ile oczywiscie znaja procedure i chce im sie za to zabierac.

    --
    zg

  • 6. Data: 2011-02-20 22:18:27
    Od: Rafał <a...@m...invalid>

    W dniu 2011-02-20 22:06, zg pisze:
    > Najprosciej miec rachunek za granica, nawet w UE, nie trzeba raju
    > podatkowego - bo dobranie sie do niego nie jest juz dla US takie proste
    > i szybkie, o ile oczywiscie znaja procedure i chce im sie za to zabierac.

    Zakładanie konta w UE to najgłupszy byłby pomysł chyba. EU Savings Tax
    Directive 2005. Skarbówka wie w tym momencie wszystko.

    --
    Raf

  • 7. Data: 2011-02-20 22:30:50
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Rafał" <a...@m...invalid> napisał w wiadomości

    > Zakładanie konta w UE to najgłupszy byłby pomysł chyba. EU Savings Tax
    > Directive 2005. Skarbówka wie w tym momencie wszystko.

    Z wyjątkiem Austrii

  • 8. Data: 2011-02-21 08:03:43
    Od: zg <z...@v...pl>

    On 20/02/2011 22:18, Rafał wrote:

    > Zakładanie konta w UE to najgłupszy byłby pomysł chyba. EU Savings Tax
    > Directive 2005. Skarbówka wie w tym momencie wszystko.

    To tylko teoria. Przerabialem to w praktyce i sadze, ze nie zawiadomili
    mojego US, bo mnie o niego nie pytali, a poza tym otrzymuje odsetki
    netto, po odjeciu podatku, jak rezydenci.

    --
    zg

  • 9. Data: 2011-02-21 16:22:31
    Od: Rafał <a...@m...invalid>

    W dniu 2011-02-21 09:03, zg pisze:
    > To tylko teoria. Przerabialem to w praktyce i sadze, ze nie zawiadomili
    > mojego US, bo mnie o niego nie pytali, a poza tym otrzymuje odsetki
    > netto, po odjeciu podatku, jak rezydenci.

    Oczywiście, że nie pytali. Informacja idzie do ministerstwa. I odsetki
    też są normalne. O różnicę może upomnieć się nasza skarbówka.

    --
    Raf

  • 10. Data: 2011-02-21 19:36:37
    Od: zg <z...@v...pl>

    On 21/02/2011 16:22, Rafał wrote:

    > Oczywiście, że nie pytali. Informacja idzie do ministerstwa. I odsetki
    > też są normalne. O różnicę może upomnieć się nasza skarbówka.

    Do ktorego ministerstwa? Roznice miedzy czym a czym? Gdyby bank stosowal
    dyrektywe, to odsetki mialbym wyplacane bez wczesniejszego obciazenia
    podatkiem od zyskow kapitalowych.

    --
    zg