  • 1. Data: 2002-07-15 07:35:39
    Temat: Kollaps finansow Panstwa [6] teoria zysku pienieznego - fikcja w ujeciu globalnym.
    Od: <k...@p...onet.pl>

    Koniec teorii zysku pieniężnego

    Dotychczas liczyliśmy dochody i wydatki następującą:
    Gospodarka składająca się z 4 firm

    Firma A
    Saldo początkowe 100
    Wydatki 100 transakcja z firmą C
    Dochody 110 transakcja z firmą D
    Wynik pieniężny 10
    Saldo końcowe 110

    Firma B
    Saldo początkowe 90
    Wydatki 90 transakcja z firmą D
    Dochody 100 transakcja z firmą C
    Wynik pieniężny 10
    Saldo końcowe 100

    Firma C
    Saldo początkowe 10
    Wydatki 100 transakcja z firmą B
    Dochody 100 transakcja z firmą C
    Wynik pieniężny 0
    Saldo końcowe 10

    Firma D
    Saldo początkowe 20
    Wydatki 110 transakcja z firmą A
    Dochody 90 transakcja z firmą B
    Wynik pieniężny -20
    Saldo końcowe 0

    Jak teraz zliczyć wyniki pieniężne całej gospodarki?
    A liczy się tak jak dla firmy, najpierw sumujemy wpływy z poszczególnych
    transakcji a później sumujemy wydatki z poszczególnych transakcji.
    Inaczej przedstawiając osiągam wpływy z transakcji A i wydatki z transakcji B.
    Różnica między nimi stanowi nasze wyniki finansowe ( dodatnie lub ujemne)
    Tą metodą zliczmy wynik pieniężny naszej gospodarki składającej się z 4 firm
    Wpływy (dochody) = 400
    Wydatki (koszty) = 400
    W takiej gospodarce nie ma zysków, liczenie mnóstwa przychodów i mnóstwa
    wydatków, dojście do tego wniosku utrudnia.

    Proponuje inne bardzo proste zliczanie.
    W każdej transakcji jedna firma dostaje pieniądze a druga firma je wydaje, np.
    Kowalski za towar płaci Nowakowi 100 zł, dla Kowalskiego jest to wydatek a dla
    Nowaka dochód.
    Kowalski płaci 100
    Nowak dostaje 100
    W każdej transakcji zachodzącej na świecie, przychód jednej osoby jest
    wydatkiem drugiej osoby w transakcji miedzy tymi osobami.
    Teraz zliczamy przychody (dochody) z wszystkich transakcji i wydatki z
    wszystkich transakcji. Każdy dochód jest jednocześnie wydatkiem. Z tego wynika,
    że dochody równają się wydatkom. Nie ma miejsca na dodatnie lub ujemne wyniki
    finansowe całej gospodarki.
    Tak więc zyski nie są możliwe do osiągnięcia w gospodarce traktowanej jako
    całość. Bilans wpływów i wydatków jest równy ZERO.
    Powyższe obowiązuje, gdy nie drukuje się pieniążków, tzn. gdy Bank Centralny
    nie pożycza Rządowi. Od zatwierdzenia w Konstytucji RP w 1997r Bank Centralny
    nie może pożyczać Rządowi.
    Oczywiście drukowanie nie rozwiąże problemu braku zysków. Może po prostu
    prawdziwe jest stwierdzenie, że zysk to fikcyjna rzecz w ujęciu pieniężnym. Nie
    zmieni tego zastosowanie pokrycia pieniądza złotem. Zyski pieniężne to fikcja.
    A to co się dzieje w gospodarce to wyrywanie sobie pieniążków, w przypadku
    brania pod uwagę pojedynczych jednostek. Zysk jednej osoby jest jednocześnie
    stratą innej osoby, bo bilans (dochody-wydatki) całej gospodarki to ZERO.

    Powyższy dowód ma potężne implikacje, pozwalające zmienić zasady funkcjonowania
    życia gospodarczego opartego na pieniądzu, zapoczątkowanego w momencie
    wymyślenia go przez Fenicjan.

    Pozdrawiam Ciepło
    klus
    k...@p...onet.pl

    Uwaga : Przychody, dochody ,wpływy, koszty, wydatki nie są ujmowane w sensie
    podatkowym.

  • 2. Data: 2002-07-15 09:22:27
    Od: <j...@p...onet.pl>

    Ale bredzisz człowieku!!!!
    Ogólnie to jest tak, ze jednak firmy kupują taniej a sprzedają drożej. gdzie w
    Twoim wywodzie jest pojęcie wartości dodanej?
    Janek

  • 3. Data: 2002-07-15 10:17:28
    Od: <m...@p...onet.pl>

    > Ale bredzisz człowieku!!!!
    > Ogólnie to jest tak, ze jednak firmy kupują taniej a sprzedają drożej. gdzie
    > Twoim wywodzie jest pojęcie wartości dodanej?
    > Janek
    To pewnie nowe wcielenie Experta :)

  • 4. Data: 2002-07-15 20:45:01
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@s...net.pl>

    Użytkownik <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:7...@n...onet.pl...
    gdzie
    > To pewnie nowe wcielenie Experta :)

    Nie nie. To nie ekspert. To Klus :) Bardzo bystry chlopak. I fachmen on
    teori fal Eliota. Tylko szkoda, ze tak duzo naraz napisal tekstow :((( Nie
    sposob tego strawic jednego wieczora :(

    Malin

    --

    Jacek Maliszewski, Analityk Bankier.pl
    OFE, TFI, waluty i takie tam inne...www.bankier.pl

  • 5. Data: 2002-07-16 07:46:30
    Od: <k...@p...onet.pl>

    > Ale bredzisz człowieku!!!!
    > Ogólnie to jest tak, ze jednak firmy kupują taniej a sprzedają drożej. gdzie
    > Twoim wywodzie jest pojęcie wartości dodanej?
    > Janek

    Janku wartość dodana to wg onet.pl

    Wartość dodana, rzeczywisty wkład podmiotu gospodarczego w wartość wytworzonych
    produktów, obejmuje: zysk netto, podatek dochodowy, amortyzację, zapłacone
    odsetki od kredytów i pożyczek oraz koszty pracy (wynagrodzenia brutto wraz z
    narzutami).

    Jak widać Janku zysk netto to tylko część wartości dodanej.
    Ja napisałem, że zysk netto w gospodarce traktowanej jako całość jest równy
    ZERO.
    Oczywiście pod warunkiem, że Bank Centralny nie drukuje pieniędzy.
    Ale w gospodarce opartej na kredytach zysk zerowy zamienia się w straty,
    ponieważ wielkość kredytów staje się niespłacalna i banki masowo zaczynają
    tworzyć rezerwy na trudno ściągalne kredyty. Spirala bankructw dopiero się
    rozwija. PKB ma przed sobą co najmniej 30 % spadku.

    pozdrawiam Ciebie Janku
    klus
    k...@p...onet.pl

    W zeszłym roku rentowność firm była ujemna.

  • 6. Data: 2002-07-16 07:52:32
    Od: <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > teori fal Eliota. Tylko szkoda, ze tak duzo naraz napisal tekstow :((( Nie

    Faktycznie to ciężkie sprawy, ale pewnie wyłuskasz kilka wakacyjnych wieczorków.

    Klus

  • 7. Data: 2002-07-16 08:14:43
    Od: <j...@p...onet.pl>

    > Ja napisałem, że zysk netto w gospodarce traktowanej jako całość jest równy
    > ZERO.
    Nie rozumiem, to nie jest przeciez tak, ze jak któś zyskuje to ktos traci
    Jeśli firma ma zysk to nie znaczy, ze inna firma w tym momencie stratę.
    Firmy wytwarzają!!! Przez co osiagają zysk i ten zysk globalnie wcale nie jest
    równy zero.

    > Oczywiście pod warunkiem, że Bank Centralny nie drukuje pieniędzy.
    A dlaczego niby Bank Centralny nie ma drukować pieniędzy???
    Każdy BC na świecie drukuje pieniadze.
    Bo musi!!!! Jeśli firmy wytwarzaja na rynek nowe dobra to musi pojawic się
    nowa ilość pieniądza która będzie miała odzwierciedlenie w tym towarze.
    Ważne jest tylko to aby BC nie drukował pieniądza bez pokrycia i w nadmiarze.
    I tyle.

    Janek

  • 8. Data: 2002-07-16 13:54:09
    Od: <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > Jeśli firma ma zysk to nie znaczy, ze inna firma w tym momencie stratę.
    > Firmy wytwarzają!!! Przez co osiagają zysk i ten zysk globalnie wcale nie
    Gdy BC nie "drukuje" to zysk jest Zero

> [...]
    > Ważne jest tylko to aby BC nie drukował pieniądza bez pokrycia i w nadmiarze.
    No nie kazdy bank drukuje, w Argentynie była Izba Walutowa.

    Zauważ, że "drukowanie" to droga do nikąd.
    Firmy tych pieniążków nie dostają, tylko muszą pobrac kredyt.
    Zadłużenie w USA rośnie, przykładowo osoby prywatne w latach 50 XXw miały
    zadłużenie w wysokości 5% PKB, obecnie jest to już ok 80% PKB.
    Zbyt długo w nieskończoność kredytów nie będziemy brać.
    "Drukowanie" skończy się bankructwem.

    Zajrzyj do innych wątków.

    Klus

  • 9. Data: 2002-07-16 14:15:38
    Od: <j...@p...onet.pl>

    Na jakiej podstawie tak twierdzisz???
    Bo to, że podsumowałeś sobie zyski i straty 4 firm to nie jest zaden dowód.
    Owszem takie coś można zastosować do firm powiązanych ze sobą.
    Wtedy zysk z jednej mozna przetransferowac do drugiej, itp. itd.
    Ale gospodarka to nie to samo.
    Gdyby BC nie drukował to wartośc piniadza by wzrastała. Za tą samą ilość
    pieniędzy mogłbys kupić więcej, bo więcej towarów byłoby na rynku,
    przy tej samej ilości pieniądza.

    > Zauważ, że "drukowanie" to droga do nikąd.
    Dlaczego???
    > Firmy tych pieniążków nie dostają, tylko muszą pobrac kredyt.
    Firmy nie dostają tych pieniedzy, bo nie taki jest cel drukowania piniędzy.

    > Zadłużenie w USA rośnie, przykładowo osoby prywatne w latach 50 XXw miały
    > zadłużenie w wysokości 5% PKB, obecnie jest to już ok 80% PKB.
    > Zbyt długo w nieskończoność kredytów nie będziemy brać.
    To juz inny problem. Zadłuzanie sie ponad miare oczywiście jest błedem.

    > "Drukowanie" skończy się bankructwem.
    Nadmierne drukowanie pieniądza kończy sie wzrostem inflacji a nie bankructwem.
    Pieniądz traci na wartości.

    > Zajrzyj do innych wątków.
    Po co?? Juz w tym jest tyle rewolucyjnych treści, ze nie chce mi się czytac
    pozostałych.
    Nie znasz się na fundamentach ekonomii albo celowo je wywracasz do góry nogami
    i tyle Ja tez się nie znam ale przynajmniej nie wciskam kitu ludziom.

    Janek

    PS
    Poczytaj sobie ksiązki Miltona Friedmana,
    to może trochę Ci się rozjaśni w mózgu.

  • 10. Data: 2002-07-16 17:26:01
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    <k...@p...onet.pl> writes:

    > Tak więc zyski nie są możliwe do osiągnięcia w gospodarce traktowanej jako
    > całość. Bilans wpływów i wydatków jest równy ZERO.

    To chyba oczywiste?
    Pieniadze nie sluza do osiagania zysku, a do rozliczen. Przynajmniej
    teoretycznie.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator