  • 1. Data: 2002-03-07 07:57:49
    Temat: Kasa mieszkaniowa BSK. Kredyt. Rozliczenie z US
    Od: "Piotr S." <p...@p...fm>

    Witam,

    Wlasnie zakonczylem okres oszczedzania i przygotowuje wniosek.

    Oszczednosci i kredyt chce wykorzystac na gruntowny remont domku
    jednorodzinnego. Mam projekt i kosztorys budowlany.

    Jezeli ktos z grupowiczow juz to cwiczyl to bede wdzieczny za
    podzielenie sie doswiadzczeniami.

    Moje watpliwosci dotycza wysokosci kredytu - szczegolnie ujmowania uslug
    bo wiadomo ze placac "do reki" nie placi sie VATu i jeszcze mozna urwac
    z ceny.

    Na ile BSK jest regorystyczny w rozliczeniu wydatkow?

    Jak Urzad Skarbowy interpretuje "modernizacje i remont" - np. moge
    wrzucic w to saune? wyposazenie kuchni?

    Inne uwagi - haki?

    Pozdrawiam

    Piotr

  • 2. Data: 2002-03-07 14:17:29
    Temat: Re: Kasa mieszkaniowa BSK. Kredyt. Rozliczenie z US
    Od: "bb" <m...@a...com.pl>

    mnie też ten temat interesuje (kredyt kontraktowy z kasy mieszkaniowej)
    kończę oszczędzanie już niedługo i też ING BSK
    jak długo się czeka na kredyt i czy mogę dostać maxa czyli 150%
    oszczędności...
    jakie wymagają poręczenia i do jakiej kwoty?

  • 3. Data: 2002-03-10 06:56:56
    Od: "Adam" <g...@o...pl>

    Już kiedyś pisałem
    To znaczy
    Kredyt
    Zdolność kredytowa masz
    czyli na dwie pierwsze osoby po 500, następna 300
    +opłaty auto, szkoła, prąd itp.- ok. 500
    czyli na dwie osoby ok, 1500
    Twój dochód na rękę weźmy 2000netto
    to daje 2000-1500=== 500 tyle wyniesie twoja rata
    teraz 12 miesieczy razy 3 lata ( może być wiecznej jeżeli mialesz dłuyza
    umowę) czyli 3 lat za 3
    500 razy 12 razy 3 =18000 - prowizje ,opłaty, oprocentowanie- około 15000
    na rękę
    Szam oblicz ile dostaniesz
    Po drugie nie wieczej niz. 150 procent która oszczędziłeś
    Tak samo licz dochód osoby która by ci żyrowała , możesz na hipotekę wpiszac
    dom, jako zabezpieczenie
    wiem kiepski pomysł
    Wiec informacji wyślij mi na emal , to spróbuje odpowiedzieć
    ADAM T
    g...@o...pl

  • 4. Data: 2002-03-11 07:11:50
    Od: "Piotr S." <p...@p...fm>

    "Adam" <g...@o...pl> wrote in message

    > teraz 12 miesieczy razy 3 lata ( może być wiecznej jeżeli mialesz
    dłuyza
    > umowę) czyli 3

    dokladnie maks 1.5 x okres oszczedzania

    interesuje mnie kwestia rozliczenia wydatkow BSK / US.

    robie remont i moja interpretacja jest taka ze majac z BSK umowe na
    kredyt (chca kosztorys i rozliczenie fakturami) rozliczam kredyt,

    a z US to co bylo podstawa odliczen podatkowych czyli oszczednosci - tak
    mysle czy nie daloby sie w BSK i US pokazac te same faktury

    czy ktos to cwiczyl?

    piotr