  • 11. Data: 2004-12-07 14:54:10
    Temat: Re: Karty pre-paid na okaziciela w ofercie BZ WBK!
    Od: maHo <m...@p...net>

    gornik wrote:
    [ciach]

    > Wydaje mi się, że ktoś kto by zrobił chipa off-line na karcie, na której
    > jest też pasek, musiałby być zupełnie pozbawiony wyobraźni (a przynajmniej
    > nie znać polskich realiów).

    czegoś nie rozumiem, dlaczego chip i pasek na jednej karcie ma być
    kiepskim rozwiązaniem w polskich realiach?

    pozdrav

    maHo

  • 12. Data: 2004-12-07 14:57:45
    Od: gornik <g...@g...w.pl>

    Osoba zwana maHo <m...@p...net> napisała:

    >czegoś nie rozumiem, dlaczego chip i pasek na jednej karcie ma być
    >kiepskim rozwiązaniem w polskich realiach?
    Chip pracujący off-line. Przeczytaj to co napisał blad

    --
    Górnik | "Więc kimże w końcu jesteś ?
    g...@g...w.pl | która wiecznie zła pragnąc
    www.eridanus.org | wiecznie czyni dobro." (J.W.Goethe "Faust")

  • 13. Data: 2004-12-07 15:15:13
    Od: "Grzexs" <g...@u...to.go2.pl>

    > Chip pracujący off-line. Przeczytaj to co napisał blad

    Czyżby wreszcie od co najmniej 10 lat przepowiadana "elektroniczna
    portmonetka"???

    Grzexs

  • 14. Data: 2004-12-07 15:54:29
    Od: Dentarg <d...@i...com>

    On Tue, 7 Dec 2004 14:29:55 +0100, "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>
    wrote:

    >wlasnie cos mi przyszlo do glowy jesli chodzi o testy karty za 100 zl:
    >- najpierw zrobic operacje na 100 pln tam gdzie uzywaja chipa (podobno jak
    >terminal moze czytac chipy a pani wczyta pasek to terminal chce chipa).
    >- jesli faktycznie chip dziala off-line (podaje mu haslo i OK) to nastepna
    >operacje na 100 pln robimy w terminalu tylko z paskiem - terminal sprawdza,
    >pokrycie jest i OK
    >Tak obslugiwana anonimowa karta spowoduje, ze bank nawet nie bedzie wiedzial
    >kogo scigać :-)
    >- testujemy?
    Nie wiem jak akurat w przypadku tej karty, ale może limit na karcie
    będzie bezpośrednio przy transakcji zmieniany w samej karcie ? ;)
    Wtedy nawet transakcja off-line (ale z wykorzystaniem chipa)
    powodowałaby zmniejszenie dostępnych na niej środków. Potem przy
    drugiej transakcji, ale już z paskiem on-line CA dowiadywałoby się o
    zmniejszeniu limitu :)). Fantazjuje ? :)))

    pzdr,
    Dentarg

    --
    Moje CV online - http://dentarg.it64.com
    Warcraft2 - http://warcraft2.it64.com

  • 15. Data: 2004-12-07 16:01:46
    Od: Michał Szafrański <s...@v...not.found>

    Dentarg wrote:

> [...]
    > drugiej transakcji, ale już z paskiem on-line CA dowiadywałoby się o
    > zmniejszeniu limitu :)). Fantazjuje ? :)))

    A jak dane o zmiejszeniu limitu przeniosą się z chipu na pasek? A nawet
    gdyby to: "...kartami upominkowymi można także dokonywać płatności
    za transakcje internetowe w Polsce...".
    --
    m.

  • 16. Data: 2004-12-07 20:29:14
    Od: Dentarg <d...@i...com>

    On Tue, 07 Dec 2004 17:01:46 +0100, Michał Szafrański
    <s...@v...not.found> wrote:

    >A jak dane o zmiejszeniu limitu przeniosą się z chipu na pasek?
    Hehe ... nie wiem :). Automagicznie ? :) Rzeczywiście nierealne, czyli
    *** blad *** ma rację ? Będą nadużycia ? :(.

    >A nawet
    >gdyby to: "...kartami upominkowymi można także dokonywać płatności
    >za transakcje internetowe w Polsce...".
    Czyli, że niby najpierw off-line w sklepie z użyciem chipa, a potem
    on-line w internecie ... sprytnie :).

    pzdr,
    Dentarg

  • 17. Data: 2004-12-07 20:45:01
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJTO.info>

    Dentarg napisał(a):

    > Hehe ... nie wiem :). Automagicznie ? :) Rzeczywiście nierealne, czyli
    > *** blad *** ma rację ? Będą nadużycia ? :(.

    Jakie nadużycia? Fantazjujecie i to mocno... Na pewno *ten* chip nie
    będzie trzymać salda, a nawet jeśli by trzymał (nie znam dokładnych
    parametrów zapisu na tym chipie), to transakcja bez autoryzacji nie
    przejdzie. Bez przesady.

    > Czyli, że niby najpierw off-line w sklepie z użyciem chipa, a potem
    > on-line w internecie ... sprytnie :).

    Zdecydowanie za bardzo ponosi Was fantazja...

  • 18. Data: 2004-12-08 09:44:45
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    Użytkownik "Marcin Kubiczek" <u...@h...com> napisał w
    wiadomości news:cp42m9$qoq$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Szkoda że nie ma jej w ofercie na śląsku, może ktoś z Poznania i okolic
    > kupiłby mi ją :) przeleję na konto należność :)

    A te z BSK są niedobre?
    http://www3.ing.pl/u235/navi/54632/
    One na Śląsku są wg mnie optymalne

  • 19. Data: 2004-12-08 10:00:20
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Wojciech Nawara wrote:
> [...]
    > przejdzie. Bez przesady.

    > Zdecydowanie za bardzo ponosi Was fantazja...

    karty chipowe typu "portmonetka" z pewnoscią są off-line i zdejmują z salda
    przelanego na karte. Jesli maja pasek to przy obsludze przy jego pomocy operacja
    obciaza konto bankowe a nie portmonetke.

    sam juz nie wiem czy te karty podarunkowe to beda "portmonetki" - ale jesli tak
    to po kiego im pasek?
    a o kartach chipowych mozna wiele znalezc na www.kartyonline.pl :-)
    *** blad ***

  • 20. Data: 2004-12-08 10:05:48
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    SP9LWH wrote:

    > A te z BSK są niedobre?

    "Karty upominkowe dostępne są obecnie w wybranych oddziałach Banku Zachodniego
    WBK na terenie Poznania, Wrocławia, Warszawy, Słubic, Łomianek, Jeleniej Góry,
    Buku, Legnicy oraz Legionowa."

    Dowiadywałem się w BZWBK - od 13 grudnia beda dostepne rowniez w "wybranych
    placowkach pocztowych", ale w korespondencji wewnetrznej bank nie oglosil w
    których
    W Warszawie karty maja oddzialy 1, 7, 12, 14, 24 i 30 jak pani czytala dane z
    adresami to wynikalo mi z nich ze to glownie Żoliborz i Bemowo
    *** blad ***