  • 1. Data: 2006-04-15 22:00:00
    Temat: Karty kredytowe - podwojne ksiegowanie
    Od: Marcin <r...@g...pl>

    Witam Wszystkich

    Czy spotkaliscie sie moze z sytuacja opisana ponizej ?
    CZy wina lezy po stronie banku czy np. hotelu za ktory placimy karta ?
    Jak sie przed tym ustrzec (bez zwiekszania limitu na karcie)

    ".....
    Uwaga do wszystkich korzystajacych z kart kredytowych za granica
    (Ponizsza sytuacja wystapila w Szwecji i w USA).

    Ze wzgledu na niekompatybilne informatyczne systemy ksiegujace,
    aktualnie polskie banki moga kazda operacje dokonana karta kredytowa za
    granica zaksiegowac dwukrotnie. Operacja jest potracana z konta w sposob
    jawny, oraz dodatkowo blokowana po raz drugi po stronie "kwoty
    zablokowanej".

    Przykladowo jezeli posiadamy limit 5000,- PLN na karcie Citibank I
    zaplacimy za hotel rownowartosc 2500,- PLN po dokonaniu operacji stan
    dostepnych srodkow na karcia wynosi 0 (ZERO!). Jezeli kwota bylaby
    wyzsza niz polowa limitu karty, karta bedzie wykazywac dostepne saldo w
    ujemny sposob.
    "

    Pozdrawiam

    MArcin

  • 2. Data: 2006-04-15 23:39:25
    Temat: Re: Karty kredytowe - podwojne ksiegowanie
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Marcin wrote:
    > Witam Wszystkich
    >
    > Czy spotkaliscie sie moze z sytuacja opisana ponizej ?
    Nie.

  • 3. Data: 2006-04-16 01:00:46
    Od: Michal Kolodziejczyk <m...@w...pl>

    Marcin wrote:
    > Witam Wszystkich
    >
    > Czy spotkaliscie sie moze z sytuacja opisana ponizej ?

    Owszem, juz kilka lat temu w hotelu w Londynie. Musialem biegac to
    bankomatu za rogiem :( Po powrocie od razu zwiekszylem limit.

    > CZy wina lezy po stronie banku czy np. hotelu za ktory placimy karta ?

    Po stronie "systemu" - ten typ tak ma i juz.

    > Jak sie przed tym ustrzec (bez zwiekszania limitu na karcie)

    Ja mam 2 karty. I swiadomosc.

> [...]
    > granica zaksiegowac dwukrotnie. Operacja jest potracana z konta w sposob
    > jawny, oraz dodatkowo blokowana po raz drugi po stronie "kwoty

    To nie jest prezyzyjna informacja. Kwota jest raz potracana (ksiegowana)
    i raz blokowana (ale ta druga nie bedzie potracona).

> [...]
    > dostepnych srodkow na karcia wynosi 0 (ZERO!). Jezeli kwota bylaby
    > wyzsza niz polowa limitu karty, karta bedzie wykazywac dostepne saldo w

    To prawda. Trzeba miec swiadomosc ze to tak dziala. Jesli to komus
    przeszkadza, mozna albo podniesc sobie limit na karcie, albo miec wiecej
    niz jedna karte.

    miko

  • 4. Data: 2006-04-16 03:31:27
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Michal Kolodziejczyk wrote:

    > To prawda. Trzeba miec swiadomosc ze to tak dziala. Jesli to komus
    > przeszkadza, mozna albo podniesc sobie limit na karcie, albo miec wiecej
    > niz jedna karte.

    No właśnie.
    Dziwię się tym, którzy wybierają się dalej niż własny ogródek mając
    tylko jedną kartę w kieszeni.

  • 5. Data: 2006-04-16 06:39:53
    Od: "dadco" <k...@p...co.uk>

    > Czy spotkaliscie sie moze z sytuacja opisana ponizej ?
    > CZy wina lezy po stronie banku czy np. hotelu za ktory placimy karta ?
    > Jak sie przed tym ustrzec (bez zwiekszania limitu na karcie)

    Tak to najczęściej działa.
    Jak się czekujesz to blokują Ci pewną kwotę (najczęściej koszt 1-2 nocy).
    Jak wyjeżdzasz to realizują drugą tranzację, a pierwsza blokada wisi.
    Zdażało mi się, że koleś wyjmował slip pierszej blokady i z ręki, podając
    numer
    ją zdejmował. Czasem sam o to prosiłem, ale hotele lubią mieć górkę, jakby
    się okazało że wziołeś żarówki i minibar.

    lolek

  • 6. Data: 2006-04-16 11:52:32
    Od: Marcin <r...@g...pl>

    dzieki za info,

    wyglada wiec ze trzeba sie do tego przyzwyczaic, "mieć świadomość" ,
    zwiekszyc limit, zalozyc druga karte (co jest mniej sensowne - dodatkowe
    koszta)

    Pozdrawiam

    MArcin

  • 7. Data: 2006-04-16 21:57:12
    Od: Michal Kolodziejczyk <m...@w...pl>

    Marcin wrote:
    > dzieki za info,
    >
    > wyglada wiec ze trzeba sie do tego przyzwyczaic, "mieć świadomość" ,
    > zwiekszyc limit, zalozyc druga karte (co jest mniej sensowne - dodatkowe
    > koszta)

    Zauwaz, ze jesli masz tylko jedna karte, w dowolnej chwili moze sie
    zdarzyc, ze bank akurat moze miec awarie, przerwe konserwacyjna,
    reorganizacje itp. Slowem: jest to malo prawdopodobne, ale jednak
    prawdopodobne, ze wtedy, kiedy bardzo bedziesz tego potrzebowal, nie
    bedziesz mial dostepu do swojej jedynej karty. Jesli bedziesz mial 2
    karty (najlepiej z roznych bankow), takie prawdopodobienstwo jest
    znacznie nizsze.
    Moze sie okazac (tu pozostawiam wyobrazni w jakich sytuacjach: czy na
    wycieczce zagranicznej, czy w hotelu, itp), ze ta jedna potrzeba w
    zyciu przebija kosztami wszelkie ewentualne dodatkowe karty, na ktorych
    chcielismy oszczedzic.
    No ale to dotyczy w zasadzie ludzi, ktorzy opieraja sie glownie na
    kartach. Jesli ktos uzywa karty "dodatkowo i opcjonalnie" (bo np. zawsze
    ma gotowke albo zlote zeby przy sobie) to moze nie ma sie czym przejmowac.

    miko

  • 8. Data: 2006-04-17 11:15:27
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Michal Kolodziejczyk <m...@w...pl> writes:

> [...]
    > prawdopodobne, ze wtedy, kiedy bardzo bedziesz tego potrzebowal, nie
    > bedziesz mial dostepu do swojej jedynej karty.

    Pomnoz to przez STIPa i szansa na takie cos jest mniejsza niz wygrana
    w totolotku.

    Bardziej bym sie martwil np. jakims zastrzezeniem karty itp.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 9. Data: 2006-04-18 11:50:11
    Od: Michal Kolodziejczyk <m...@w...pl>

    Krzysztof Halasa wrote:

    > Pomnoz to przez STIPa i szansa na takie cos jest mniejsza niz wygrana
    > w totolotku.

    Hm, mi sie kilka razy zdarzylo, a w totka nie wygralem. Chyba zaczne
    grac, skoro mowisz ze mam tak duze szanse ;)

    miko

  • 10. Data: 2006-04-18 18:28:32
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Michal Kolodziejczyk <m...@w...pl> writes:

    > Hm, mi sie kilka razy zdarzylo, a w totka nie wygralem.

    Tzn. kilka razy nie dostales autoryzacji ze wzgledu na brak odpowiedzi
    banku dla karty ze STIPem?
    --
    Krzysztof Halasa