  • 1. Data: 2003-10-18 16:55:11
    Temat: Kanada -> Polska, ok. $ 3000 CAD, jak ?
    Od: "Alter Nator" <a...@n...fls>

    Witam

    Nie ja pierwszy poruszam ten temat i nie ostatni - w archiwum nie znalazlem
    jednak konkretnej i jednoznacznej odpowiedzi na ten temat. Znajomi w
    Kanadzie winni mi sa ok. 3000 dolarow kanadyjskich i wkrotce beda chcieli je
    przeslac. Jaka bedzie najlepsza (najtansza dla obu stron, prosta i w miare
    szybka) droga przeslania pieniedzy ?

    * przelew swiftowy na konto w PeKaO ?
    * czek ? (jaki ? ile za iknaso w PL ?)
    * cos innego ?

    Western Union i Moneygram raczej odpadaja.

    Pozdrawiam,
    A.

  • 2. Data: 2003-10-18 17:18:26
    Temat: Re: Kanada -> Polska, ok. $ 3000 CAD, jak ?
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    bmrra4$cvl$...@a...news.tpi.pl,
    Alter Nator <a...@n...fls>:

    > * czek ? (jaki ? ile za iknaso w PL ?)

    Czek wyjdzie najtaniej, do inkasa ok. 4 tygodnie oczekiwania.
    Koszt rzedu 10-20zl jesli pojdziesz do wlasciwego banku (Pekao SA, BPH-PBK
    chyba maja najkorzystniej). Nie BZWBK.

    --
    Robert

  • 3. Data: 2003-10-18 17:36:13
    Od: "Alter Nator" <a...@n...fls>

    "Robert" <u...@o...pl> wrote in message

    > Czek wyjdzie najtaniej, do inkasa ok. 4 tygodnie
    > oczekiwania. Koszt rzedu 10-20zl jesli pojdziesz do
    > wlasciwego banku (Pekao SA, BPH-PBK
    > chyba maja najkorzystniej). Nie BZWBK.

    Czy orientujesz sie jakiego rodzaju powinien to byc czek ?

    Pozdrawiam,
    AN

  • 4. Data: 2003-10-18 17:45:39
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    bmrtnb$msv$...@a...news.tpi.pl,
    Alter Nator <a...@n...fls>:
    > "Robert" <u...@o...pl> wrote in message

    > Czy orientujesz sie jakiego rodzaju powinien to byc czek ?

    Zupelnie normalny, taki jak w Kanadzie w sklepie placa, albo wysylaja przy
    platnosciach rachunkami (nie crossed).

    Chyba, ze postarali by sie o Banker's Cheque, to wtedy byc moze w Polsce
    zrealizuja od ręki, bez inkasa, ale tu nie jestem pewien, poza tym mogliby
    miec dodatkowe koszty za wystawienie. Moze ktos lepiej zorientowany sie
    wypowie.

    --
    Robert

  • 5. Data: 2003-10-18 18:24:42
    Od: "W.Lewar" <L...@c...net>

    "Alter Nator" <a...@n...fls> wrote in message
    > "Robert" <u...@o...pl> wrote in message

    > Czy orientujesz sie jakiego rodzaju powinien to byc czek ?

    Bankiers check. Absolutnie nie personal check

  • 6. Data: 2003-10-18 19:33:08
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik Robert napisał:

    > Czek wyjdzie najtaniej, do inkasa ok. 4 tygodnie oczekiwania.
    > Koszt rzedu 10-20zl jesli pojdziesz do wlasciwego banku (Pekao SA, BPH-PBK
    > chyba maja najkorzystniej). Nie BZWBK.

    Można jeszcze sprawdzic czy nie są w stanie wyrobić jakiejś karty do
    bankomatu, żebyś mógł dostać ją pocztą i wyjąć sobie w Polsce pieniądze
    ze ściany. Tylko niech znajdą taką z możliwie małymi prowizjami przy
    wypłatach za granicą. Kartą Citibank Canada w bankomatach Citibank
    Handlowy powinno być za free. Niech to sprawdzą.

    pzdr

    Tomek

    --
    Zaloz prywatne forum:
    http://forum.onet.pl

  • 7. Data: 2003-10-18 19:36:51
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    Tomasz Staszewski <t...@p...fm>:

> [...]
    > prowizjami przy wypłatach za granicą. Kartą Citibank Canada w
    > bankomatach Citibank Handlowy powinno być za free. Niech to sprawdzą.

    W Polsce nie wyjmie CAD ze sciany, beda musialby byc zlotowki.

    --
    Robert

  • 8. Data: 2003-10-18 21:06:09
    Od: "Marek" <m...@U...gazeta.pl>