  • 1. Data: 2005-04-04 20:06:07
    Temat: KK - czy jest to kradziez pieniedzy?
    Od: "Adam" <...@...c>

    Witam,
    Spotkal mnie taki oto przypadek: wynajalem auto (wypozyczalnia Avis)w
    Hiszpanii. Kwota calkowita do zaplaty mialo byc to x. Po kilku dniach konto
    zostalo obciazone kwota ok.2*x. Przyczyna naliczenia podwojnej kwoty bylo
    to, iz Pani z okienka wypisala iz auto przyjela o godz 21. Faktycznie auto
    oddalem przed 13 (o 13 mijala doba), a o 21 juz dawno bylem w Polsce.
    Niestety nie mam potwierdzenia, ze auto oddalem o 13 poniewaz gdy zapytalem
    Pania o kwitek ,powiedziala ze nic nie potrzebuje - pomyslalem wiec: co
    kraj, to obyczaj. Jedynym dowodem jest tylko wykorzystany bilet lotniczy i
    kwit za zakupy w strefie wolnoclowej po 13 (bedac w strefie na lotnisku nie
    moglem juz wyjsc, aby chociazby aby oddac auto). I teraz moje pytanie: co
    zrobic z tym fantem. Napisalem juz reklamacje do Avis-u. Czy powinienem
    zglosic to do banku (jako kradziez??). Czy powinienem zadac od Avis-u
    dodatkowego zadoscuczynienia? Czy ktos juz spotkal sie z podobnym
    przypadkiem?

    Pozdrawiam
    Adam

  • 2. Data: 2005-04-04 20:20:42
    Temat: Re: KK - czy jest to kradziez pieniedzy?
    Od: Jasek <j...@p...onet.pl>

    Adam wrote:
    Czy powinienem zadac od Avis-u
    > dodatkowego zadoscuczynienia? Czy ktos juz spotkal sie z podobnym
    > przypadkiem?

    Z Avisem mialem podobny przypadek. Szlag mnie trafil, bo ani bank ani
    avis nie uznal mi zawyzonej kwoty w Genewie za wynajem samochodu. Avis
    stwierdzil, ze zwrocilem samochod DZIEN WCZESNIEJ wiec naliczyli mi wg.
    innego cennika i 120 CHFow poszlo w plecy.
    Argument w postaci rachunku za tankowany samochod ostatniego dnia nie
    byl uznany.
    Jako zadoscuczynienie dostalem kwit na 20% znizki nastepnym razem. Od
    tej pory omijam Avisa szerokim lukiem (choc mialo to miejsce kilka lat
    temu).

    Pozdrawiam,
    Jacek

  • 3. Data: 2005-04-04 20:50:01
    Od: "Robert Tomasik - praca" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam" <...@...c> napisał w wiadomości

    Bilet lotniczy, czy rachunek ze sklepu nie są tu żadnym dowodem, albowiem w
    ostateczności samochód mogła zwrócić inna osoba. Natomiast nie wiem, w jaki
    sposób rozwiązali obciążenie karty? No bo jak rozumiem transakcja powinna
    być rozliczona w POS w chwili zwrotu smaochodu. Jeśli wystawili dokument bez
    autoryzacji POS oarz bez Twojego podpisu, to procedury bankowe przewidują
    odwołanie przez Ciebie takiej transakcji. Wówczas to oni będą mieli kłopot,
    a nie Ty. Będą musieli dowieść przed sadem, ze samochód dostali później -
    choć nie wiem jakie tam u nich jest w tym zakresie prawo. W każdym razie
    zainteresuj sie taką możliwością. No bo nie widzę możlwiości uzyskania przez
    nich potwierdzenia transakcji przez Ciebie o 21:00, skoro byłeś wówczas w
    Polsce.

  • 4. Data: 2005-04-04 21:07:59
    Od: "Adam" <...@...c>

> [...]
    > autoryzacji POS oarz bez Twojego podpisu, to procedury bankowe przewidują
    > odwołanie przez Ciebie takiej transakcji.

    Transakcja autoryzowana byla papierowo - za pomoca "zelazka". Podpisywalem
    tam pismo,ze zgadzam sie na obciazenie mnie wieksza kwota w razie wypadku,
    zwrotu auta w pozniejszym terminie itp..

    Adam

  • 5. Data: 2005-04-04 23:03:32
    Od: "Marcin Jackowski" <m...@p...pl>

    > kwit za zakupy w strefie wolnoclowej po 13 (bedac w strefie na lotnisku
    > nie
    > moglem juz wyjsc, aby chociazby aby oddac auto). I teraz moje pytanie: co

    a kto Ci zabronil wyjsc??

    Marcin

  • 6. Data: 2005-04-04 23:09:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > tam pismo,ze zgadzam sie na obciazenie mnie wieksza kwota w razie
    wypadku,
    > zwrotu auta w pozniejszym terminie itp..

    A zwróciłeś później? Bo jak nie, to nie mieli prawa.

  • 7. Data: 2005-04-05 08:43:42
    Od: "topjes" <n...@d...rady>

    "Adam" <...@...c> wrote in message news:d2s706$baq$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    > zglosic to do banku (jako kradziez??). Czy powinienem zadac od Avis-u
    > dodatkowego zadoscuczynienia? Czy ktos juz spotkal sie z podobnym

    Spróbuj reklamować w banku, że nigdy w Avisie nie zakupiłeś usługi na taką
    kwotę - co jest zgodne z prawdą.

    pzdr
    topjes

  • 8. Data: 2005-04-05 09:00:21
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "topjes" <n...@d...rady> napisał w wiadomości

    > Spróbuj reklamować w banku, że nigdy w Avisie nie zakupiłeś usługi na taką
    > kwotę - co jest zgodne z prawdą.

    ehemmm, z powyzszego wynika ze nie jest zgodne z prawda
    a przynajmniej z dokumentami, gdzie jest napisane ze oddal auto o 21ej
    nie zadbal o dokument z godzina 13, wiec ma dokument z godzina 21.
    Ewidentnie bank nie ma podstaw do uznania reklamacji.

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 9. Data: 2005-04-05 10:05:31
    Od: "topjes" <n...@d...rady>

    "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl> wrote in message
> [...]
    > nie zadbal o dokument z godzina 13, wiec ma dokument z godzina 21.
    > Ewidentnie bank nie ma podstaw do uznania reklamacji.

    Klient oddał samochód, wg cennika miał zapłacić X, podpisał slipa. Teraz ma
    na wyciągu Y. Nie reklamowałbyś? Twoja sprawa. Ja bym się nie zastanawiał 5
    minut :)
    Znam przypadek klienta, który SKUTECZNIE reklamował transakcję z punktu
    handlowego X bo na slipie widniał opis punkt handlowy Y (często tak bywa, że
    na slipach jest inna nazwa niż na wyciągu). Bo rację miał, że nie otrzymał
    żadnej usługi od firmy X.

    pzdr
    topjes

  • 10. Data: 2005-04-05 11:13:27
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    > "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl> wrote in message
    >
    > Klient oddał samochód, wg cennika miał zapłacić X, podpisał slipa.

    gdzie nasz autor watku napisal, ze podpisal slipa z okreslona kwota?

    --
    Pozdrowienia
    ---