  • 1. Data: 2006-06-02 17:11:12
    Temat: KK Raiffeisen
    Od: "Rafal" <k...@w...pl>

    Dwa pytania:
    1.Czy mając KK Raiffeisena można robić przelewy z karty za pomocą Internetu
    2.Czy na pewno nie wymagają żeby przy przenosinach karty zamykać poprzednią
    przy dużych limitach (rzędu kilkunastu tys. zł) spłacaną oczywiście w
    całości w grace-period. Ktoś to przetestował na własnej skórze? Nie ma
    żadnych takich zapisów w umowie?

    R.

  • 2. Data: 2006-06-02 17:33:56
    Temat: Re: KK Raiffeisen
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    Rafal napisał(a):

    > Dwa pytania:
    > 1.Czy mając KK Raiffeisena można robić przelewy z karty za pomocą Internetu

    Można

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098

  • 3. Data: 2006-06-02 20:14:18
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "Rafal" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Dwa pytania:
    > 1.Czy mając KK Raiffeisena można robić przelewy z karty za
    > pomocą Internetu

    Mozna robic jako "przelew dowolny". Choc niegdy w praktyce nie
    przetestowalem, wiec nie wiem czy to faktycznie dziala. :-)

> [...]
    > oczywiście w
    > całości w grace-period. Ktoś to przetestował na własnej skórze?

    Przy przenoszonym limicie 15k nie. Przetestowane na wlasnej
    skorze. Przy naprawde duzych to nie wiem, ale przypuszczam, ze
    takze nie.

    marekz

  • 4. Data: 2006-06-02 20:18:05
    Od: "Baton" <k...@N...fm>

    > Przy przenoszonym limicie 15k nie. Przetestowane na wlasnej skorze. Przy
    > naprawde duzych to nie wiem, ale przypuszczam, ze takze nie.

    Co to znaczy "naprawde duzych:". Jakie limity w takim razie daja na kk
    jesli 15kpln nie jest duzy?

    Pozdrawiam

    Baton

  • 5. Data: 2006-06-02 20:29:11
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "Baton" <k...@N...fm> napisał w wiadomości

    > Co to znaczy "naprawde duzych:". Jakie limity w takim razie daja
    > na kk jesli 15kpln nie jest duzy?

    15k jest relatywnie wysoki, ale znam osoby z limitami 40k-50k na
    normalnych zlotych kartach (nie zadne tam platinumy czy inne
    cuda). A i ja planuje sie wybrac w te okolice, a najchetniej
    wyzej, za jakis roczek, "komasujac" posiadane karty do jakiejs
    jednej-dwoch (maksimum trzech, bo zal sie rozstawac z amex'em, a
    warto miec i Vise i MC) a konkretnych. :-)

    marekz

  • 6. Data: 2006-06-02 20:35:34
    Od: "Baton" <k...@N...fm>

    > 15k jest relatywnie wysoki, ale znam osoby z limitami 40k-50k na
    > normalnych zlotych kartach (nie zadne tam platinumy czy inne

    Mozesz mi powiedziec jaki jest sens posiadania limitu na kk w wysokosci
    40KPLN? No chyba ze ktos wydaje po kilkadziesiat tysiecy miesiecznie za
    pomoca kk (zarabia pewnie podobnie) ... chociaz ciezko to sobie wyobrazic
    :-)

    Pozdrawiam

    Baton

  • 7. Data: 2006-06-02 20:45:01
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

> [...]
    > wysokosci 40KPLN? No chyba ze ktos wydaje po kilkadziesiat
    > tysiecy miesiecznie za pomoca kk (zarabia pewnie podobnie) ...

    U mnie sens posiadania nawet wyzszego sumarycznego limitu jest
    nastepujacy: okazjonalne, wysokodochodowe transakcje na wysokie
    kwoty. Bezproblemowy i natychmiastowy krotkoterminowy kredyt, bez
    koniecznosci noszenia swistkow, chodzenia gdzies itp. Dodatkowy
    argument, to posiadanie dosc wysokiej linii WWJ w Multi. Pieknie
    ona wspolgra z kartami kredytowymi, stajac sie niezmiernie tanim
    zrodlem pozyskiwania kapitalu. Jeszcze kolejny argument to: zawsze
    cos sie moze zdarzyc zlego, ze bedzie pilnie potrzebna gotowka.
    Czasami jestes za granica w jakims dziwnym kraju i rozne rzeczy
    sie moga zdarzyc, prawda ? jakis rak, czy cos, i lapowki tzeba
    bedzie dawac zeby nie czekac 3 miesiace w kolejce ... ;-)

    Nie zarabiam kilkudziesieciu tysiecy miesiecznie (i zazwyczaj tylu
    tez nie wydaje). W rzeczywistosci zarabiam znacznie mniej. :-) A
    zaczynalem jakies 4 latka temu z jedna karta z limitem 3k (VC
    Lukas Banku). Przez te 4 latka pomnozylem go przez ponad 20 i
    uwazam, ze to jest dobra strategia na bezproblemowe funkcjonowanie
    na swiecie. Za 60k mozna bezproblemowo przezyc pewnie ponad 2
    latka, gdyby mi przyszlo do glowy sie trwale zadluzac (na razie mi
    nie przychodzi).

    marekz

  • 8. Data: 2006-06-02 23:45:32
    Od: "Beniowa" <p...@...odpowiedz.in.public>

    Użytkownik "Rafal" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    [ciach]
> [...]
    > przy dużych limitach (rzędu kilkunastu tys. zł) spłacaną oczywiście w
    > całości w grace-period. Ktoś to przetestował na własnej skórze? Nie ma

    Ode mnie nie wymagali zamkniecia poprzedniej KK (przenosilem VC z Lukasa),
    ale limit byl pewnie przynajmniej trzykrotnie nizszy... Swoja droga
    gratuluje zarobkow, biorac pod uwage, ze mi Rajwajzen zaproponoal limit na
    poziomie ok. 60% dochodow netto (nieusuwalnosc ze stanowiska, powyzej 30
    lat, rodzina, dzieci, wlasne mieszkanie i samochod, karta kredytowa od 5 lat
    itp.), to na limit rzedu kilkunastu tysiecy trzeba zarabiac chyba ze 20 000
    netto (czyli jakies 40 000 brutto, biorac pod uwage, ze praktycznie wszystko
    opodatkowane wg stawki 40%).

    Pozdrawiam, Beniowa

  • 9. Data: 2006-06-03 06:57:01
    Od: "Cyprian Prochot" <c...@e...pl>

    Użytkownik "Beniowa" <p...@...odpowiedz.in.public> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Rafal" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    niekoniecznie
    nie wiem jak jest w Rajfim ale mBank bez problemu dal mi pare lat temu
    pierwsza VC u nich na ponad dwukrotna wartosc dochodu netto, przy
    ODNAWIANYCH COMIESIECZNIE UMOWACH O DZIELO.

    wiec pewnie zalezy to od konkretnego przypadku.

    --
    pozdrawiam
    Cyprian Prochot

  • 10. Data: 2006-06-03 07:08:25
    Od: SebCz <n...@t...is>

> [...]
    > na swiecie. Za 60k mozna bezproblemowo przezyc pewnie ponad 2
    > latka, gdyby mi przyszlo do glowy sie trwale zadluzac (na razie mi

    Jakbym słuchał swojej historii :) Tez zaczynałem od Lukasa 3K, obecnie mam
    limit na kilku kartach w okolicach 47K. Kojąca jest świadomość, że 'w
    razie potrzeby' masz tę gotówkę. A karty aktywnie używam 1/2 (VC CITI BP i
    MC (jesli mają jakiś konkurs ::)

    Seb