  • 1. Data: 2003-06-23 10:36:43
    Temat: KB - punkt w umowie na kredyt hipoteczny
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

    Kredyt Bank zgodzil sie na dodanie do mojej umowy na kredyt hipoteczny
    punktu w brzmieniu:

    "Od wczesniejszych splat czesci lub calosci kwoty kredytu Bank nie pobiera
    zadnej prowizji ani oplat dodatkowych."

    Umowa wzorcowa opiera sie na TOiP.

    Pani Naczelnik oddzialu wystapila z zapytaniem do Centrali, a Centrala
    zgodzila sie na taki punkt. Jednym slowem umowa prawie idealna.

  • 2. Data: 2003-06-23 10:50:26
    Temat: Re: KB - punkt w umowie na kredyt hipoteczny
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    Użytkownik "Darek" <g...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Pani Naczelnik oddzialu wystapila z zapytaniem do Centrali, a Centrala
    > zgodzila sie na taki punkt. Jednym slowem umowa prawie idealna.

    od takiego punktu chyba ważniejsze jest ustalenie czy bank przelicza odsetki
    czy też skraca termin spłaty oraz kiedy księguje wpłatę- czy w dniu wpływu
    czy w dniu w którym kolejna rata jest wymagana

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 3. Data: 2003-06-23 11:28:39
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

    Użytkownik "plusz" <p...@i...usun_spam.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > czy też skraca termin spłaty oraz kiedy księguje wpłatę- czy w dniu
    > czy w dniu w którym kolejna rata jest wymagana
    Akurat na wszystkie twoje pytania odpowiem TAK i to chyba jest w wiekszosci
    bankow juz standardem (na pewno nie jest tak w BPHPBK - tam splata
    wczesniejsza moze nastapic w dniu splaty raty i trzeba zlozyc konkretna
    dyspozycje bankowi; bardzo niekorzystne jesli chodzi o kredyty w CHF)
    KB przelicza oczywiscie odsetki uwzgledniajac rzeczywista date splaty
    (napisane ladnie i wyraznie w umowie). Oczywiscie standardowo po
    wczesniejszej splacie okres kredytowania pozostaje bez zmian. Jesli chce sie
    go skrocic trzeba podpisac aneks do umowy (tez standard). Ale tak jest tez w
    innych bankach z ktorymi mialem do czynienia.
    A dla mnie byl to bardzo wazny punkt bo zauwaz ze np. PeKaO SA zyczy sobie
    2,5% za wczesniejsza splate, Mille 2% itd. To jest kupa kasy.
    Nie zakladam ze z KB bede zwiazany do konca splaty kredytu. W szczegolnie
    niekorzystnej sytuacji (a nie wiem co bedzie za kilka lat) moze sie okazac
    ze bede chcial refinansowac kredyt. I wtedy mogloby sie okazac ze musialbym
    zaplacic wiecej prowizji za te operacje niz za przyznanie kredytu (bo KB
    zmieni TOiP).
    Wiec nie wiem czy ten punkt jest tak malo wazny.
    Jesli wolisz odwolanie do TOiP to twoja sprawa.

  • 4. Data: 2003-06-23 12:12:40
    Od: jaszczur <j...@a...at.reply-to.invalid>

    Przeglądam pl.biznes.banki
    a tam użytkownik Darek pisze:

> [...]
    > go skrocic trzeba podpisac aneks do umowy (tez standard). Ale tak jest tez w
    > innych bankach z ktorymi mialem do czynienia.
    Czyli Bank może pobrać prowizję od zmiany warunków umowy
    (podpisanie aneksu skracającego okres kredytowania).
    A będzie to realne w przypadku konieczności skreślenia hipoteki z KW.

    > Wiec nie wiem czy ten punkt jest tak malo wazny.
    Ciekawe takie dodawanie paragrafów w umowie. Ma KB jakąś tabelę opł.
    za nowe paragrafy? ;-)
    --
    '''..\
    < _| (

  • 5. Data: 2003-06-23 12:30:09
    Od: t...@p...onet.pl

    > Czyli Bank może pobrać prowizję od zmiany warunków umowy
    > (podpisanie aneksu skracającego okres kredytowania).
    > A będzie to realne w przypadku konieczności skreślenia hipoteki z KW.

    Nie. Zapis w umowie jest bardzo wyrażny i żadnych dodatkowych opłat nie trzeba
    wnosić. Tensor1

  • 6. Data: 2003-06-23 13:47:51
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

    Użytkownik "jaszczur" <j...@a...at.reply-to.invalid> napisał w
    wiadomości
    ome.or.workplace.pl...
> [...]
    > (podpisanie aneksu skracającego okres kredytowania).
    > A będzie to realne w przypadku konieczności skreślenia hipoteki z KW.

    Tak kazdy bank ma taka pozycje w umowie. Od 50-150 PLN za aneks do umowy.

    > Ciekawe takie dodawanie paragrafów w umowie. Ma KB jakąś tabelę opł.
    > za nowe paragrafy? ;-)
    A sadzisz ze umowa jest sztywna i nalezy zgodzic cie na to co Bank ci
    podsunie bez proby zmian? Daj spokoj. Przeciez to zwykla umowa dwustronna.
    Bedzie taka jak strony wynegocjuja.
    A mowie o tym dodanym punkcie dlatego ze KB reklamuje sie ze nie pobiera
    prowizji od wczesniejszej splaty ale w umowie jest odniesienie do TOiP.

  • 7. Data: 2003-07-03 10:44:29
    Od: m-s <m...@w...pl>

    On Mon, 23 Jun 2003 12:50:26 +0200, "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>
    wrote:

    >od takiego punktu chyba ważniejsze jest ustalenie czy bank przelicza odsetki
    >czy też skraca termin spłaty [ciach]

    mozesz rozwinac jak to sie przeklada na praktyke z punktu widzenia
    kredytobiorcy? jakie plusy i minusy kazdego z rozwiazan?

    Pozdrowionka
    mira-s