    From: "Darek" <g...@p...fm>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: KB - punkt w umowie na kredyt hipoteczny
    Date: Mon, 23 Jun 2003 13:28:39 +0200

    Użytkownik "plusz" <p...@i...usun_spam.pl> napisał w wiadomości
    news:bd6m09$4aq$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "Darek" <g...@p...fm> napisał w wiadomości

    > od takiego punktu chyba ważniejsze jest ustalenie czy bank przelicza
    odsetki
    > czy też skraca termin spłaty oraz kiedy księguje wpłatę- czy w dniu
    > czy w dniu w którym kolejna rata jest wymagana
    Akurat na wszystkie twoje pytania odpowiem TAK i to chyba jest w wiekszosci
    bankow juz standardem (na pewno nie jest tak w BPHPBK - tam splata
    wczesniejsza moze nastapic w dniu splaty raty i trzeba zlozyc konkretna
    dyspozycje bankowi; bardzo niekorzystne jesli chodzi o kredyty w CHF)
    KB przelicza oczywiscie odsetki uwzgledniajac rzeczywista date splaty
    (napisane ladnie i wyraznie w umowie). Oczywiscie standardowo po
    wczesniejszej splacie okres kredytowania pozostaje bez zmian. Jesli chce sie
    go skrocic trzeba podpisac aneks do umowy (tez standard). Ale tak jest tez w
    innych bankach z ktorymi mialem do czynienia.
    A dla mnie byl to bardzo wazny punkt bo zauwaz ze np. PeKaO SA zyczy sobie
    2,5% za wczesniejsza splate, Mille 2% itd. To jest kupa kasy.
    Nie zakladam ze z KB bede zwiazany do konca splaty kredytu. W szczegolnie
    niekorzystnej sytuacji (a nie wiem co bedzie za kilka lat) moze sie okazac
    ze bede chcial refinansowac kredyt. I wtedy mogloby sie okazac ze musialbym
    zaplacic wiecej prowizji za te operacje niz za przyznanie kredytu (bo KB
    zmieni TOiP).
    Wiec nie wiem czy ten punkt jest tak malo wazny.
    Jesli wolisz odwolanie do TOiP to twoja sprawa.