  • 1. Data: 2005-04-14 13:55:26
    Temat: Jaka karta do Hiszpanii?
    Od: "Christophoros" <j...@t...pl>

    Moja córka (14 l.) jedzie z wycieczką szkolna do Hiszpanii. Zastanawiam się
    w jakiej formie zapewnić jej finansowanie na drobne wydatki: gotówka czy
    jakaś karta (ale jaki bank)? Może ktoś z Państwa ma jakieś doświadczenia z
    pobytu w Hiszpanii i mógłby coś poradzić?

    Dziękuję z góry
    Krzysztof

  • 2. Data: 2005-04-14 15:24:43
    Temat: Re: Jaka karta do Hiszpanii?
    Od: "Franz " <f...@g...pl>

    Christophoros <j...@t...pl> napisał(a):

> [...]
    > jakaś karta (ale jaki bank)? Może ktoś z Państwa ma jakieś doświadczenia z
    > pobytu w Hiszpanii i mógłby coś poradzić?

    Moze pre-paid Maestro Podroznik w ING BS http://www3.ing.pl/u235/navi/54632/

    Franz

  • 3. Data: 2005-04-14 15:39:58
    Od: "Jurek" <n...@p...onet.pl>

    W Hiszpanii akceptuja karty bez wiekszych problemow. W miejscowosciach
    turystycznych mozna sie spodziewac dwoch typow utrudnien:
    - podejrzanych turystow prosza o dowod
    - rekrutacja personelu sklepow jest podobna jak u nas - mozna sie natknac na
    sprzedawcow niekumatych, a nawet nieuczciwych. (Reszte tez warto
    przeliczyc.)
    Jesli wziac pod uwage wiek turysty i fakt, ze karta zawsze moze nie dostac
    autoryzacji "z przyczyn niezaleznych", zdecydowanie polecam gotowke.
    Nie wiem jak obecnie, ale 3 lata temu zdecydowanie nie byly lubiane banknoty
    100 euro i powyzej. Dla spokoju ducha (o ile takie sumy wchodza w gre)
    nalezy na wyjazd zaopatrywac sie wylacznie w banknoty o mniejszych
    nominalach.
    Karte mozna zabrac jako rezerwe. Przy widelkach, jakie mozna uzyskac w
    dobrym kantorze, koszt nabycia Euro i ewentualnej ponownej wymiany na zlote
    jest calkowicie do zaakceptowania.
    Pozdrawiam
    Jurek

  • 4. Data: 2005-04-14 21:06:03
    Od: "christophoros" <j...@t...pl>

    Użytkownik "Jurek" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Karte mozna zabrac jako rezerwe. Przy widelkach, jakie mozna uzyskac w
    > dobrym kantorze, koszt nabycia Euro i ewentualnej ponownej wymiany na

    Dziękuję za informację
    Krzysiek