  • 1. Data: 2005-04-14 12:39:45
    Temat: Obciążenie za odrzuconą transakcję
    Od: Maciej Wójcik <wmaciej@.N.O.post.S.P.A.M.pl>

    Witam!

    Chciałem naładować moje konto w StanaPhone (www.stanaphone.com) kwotą 5USD.
    Zapłaciłem Visą Clasic BZWBK. Przy wpisywaniu roku ważności karty pomyliłem
    się i zamiast 2006 zaznaczyłem 2005. Dostałem SMSem powiadomienie, że
    transakcja została odrzucona. No więc niewiele myslać, poprawiłem błąd i -
    tym razem z poprawnym rokiem - zapłaciłem. W tej samej chwili otrzymałem
    powidomienie o obciążeniu rachunku na owe 5USD. Ale co gorsza, po pięciu
    minutach dostałem takie powiadomienie raz jeszcze. Czyli mimo podania
    błędnej daty ważności, transakcja została zrealizowana. No i patrzę w
    szczegóły rachunku - a tam faktycznie obciążenie jest na 10USD. Zadzwoniłem
    na infolinkę i powiedziano mi, żebym złożył reklamację w oddziale, bo karta
    została obciążona mimo braku autoryzacji. Moje pytanie - czy składać
    reklamaję teraz, czy czekać na rozliczenie?

    No i drugie pytanie. Mawiają, że mądry Polak po szkodzie. I faktycznie.
    Mimo, że dostaną kasę, na moim koncie prepaidowym w StenaPhone nie pojawił
    sie ani cent. Coś mnie tknęło, żeby poczytać ich forum. No i przeraziłem
    się, bo ludzi episzą, jak to przez kila miesięcy czekali na swoje pieniądze
    i nic. Albo jak im nagle blokowali konto. Na support nie ma co liczyć - bo
    podobno nie odpowiadają na maile. Wysłałem im maila z zapytaniem, ale raczej
    ciemno to widzę.
    No i tu się zastanawiam - czy mogę liczyć na to, że odzyskam jakoś tę kasę?
    Pani z infolinii twierdzi, że jeśli się z umowy nie wywiążą i usługa nie
    zostanie wykonana, to jest to podstawa do złożenia reklamacji. Tylko, kto mi
    uwierzy "na gębę", że usługi nie wykonano? Ktoś miał może podobny problem?

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Wójcik::WaRsZaWa

  • 2. Data: 2005-04-15 06:35:06
    Temat: Re: Obciążenie za odrzuconą transakcję
    Od: "Seba" <b...@g...pl>

    Maciej Wójcik <wmaciej@.N.O.post.S.P.A.M.pl> napisał(a):

> [...]
    mi
    > uwierzy "na gębę", że usługi nie wykonano? Ktoś miał może podobny problem?

    reklamację składasz po zaksięgowaniu transakcji - póki co nie masz czego
    reklamować; zablokowanie kwoty w limicie kk nie jest równoznaczne z jej
    późniejszym rozliczeniem

  • 3. Data: 2005-04-15 07:07:23
    Temat: Re: Obciążenie za odrzuconą transakcj
    Od: "Krab" <_...@k...pl__>

    > reklamację składasz po zaksięgowaniu transakcji - póki co nie masz czego
    > reklamować; zablokowanie kwoty w limicie kk nie jest równoznaczne z jej
    > późniejszym rozliczeniem

    czesto nie przyjmuja reklamacji jesli jeszcze nie dostalo sie wyciagu, z
    taka sytuacja spotkalem sie juz w przypadku kk bph oraz w plusgsm, bardzo
    mnie to zloscilo, bo po co udostepniaja podglad przez www skoro go nie
    uznaja sami, ale w obu przypadkach i tak czekalem az przysla wyciag na
    pismie, aby z nim dopiero isc do reklamacji

  • 4. Data: 2005-04-15 08:33:46
    Od: "Seba" <b...@g...pl>

    Krab <_...@k...pl__> napisał(a):

> [...]
    > uznaja sami, ale w obu przypadkach i tak czekalem az przysla wyciag na
    > pismie, aby z nim dopiero isc do reklamacji

    tzn mamy 2 możliwości : zaksięgowaną transakcję (widoczną w podglądzie jako
    obciązenie konta karty kredytowej) oraz zablokowaną kwotę transakcji (tzw
    autoryzacja) - nie widac jej jako zaksiegowanej transakcji, ale limit
    dostępny na karcie jest pomniejszony o tą kwotę. I teraz - autoryzacji nie ma
    sensu reklamować, bo to de facto nie jest obciążenie, a blokada pod takie
    obciążenie, która albo się rozliczy, albo nie. Jeśli zaś transakcja jest
    zaksięgowana - to jak najbardziej można ją reklamować, i troche dziwne jest
    to że niektóre banki każą czekać na wyciąg.. Skoro widać obciążenie w
    internecie, to wiadomo że na wyciągu też będzie..