  • 41. Data: 2010-12-22 19:32:20
    Temat: Re: Jak zmarnować życie pracując na innych?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/22/2010 11:26 AM, Jan Werbinski wrote:

    > Wiesz jaka jest główna zaleta wynajmu nad posiadaniem? Jak znajdziesz
    > korzystną pracę lub kontrakt w innym kraju, to się przeprowadzasz. A tak
    > to masz problem.

    wytłumacz mi w takim razie po cholere ludzie kupują po kilka mieszkań na
    raz?

    wiesz po co?
    bo kapitał to jest właśnie głowna zaleta posiadania nad wynajmem.
    A frajerów na wynajem zawsze się znajdzie.

  • 42. Data: 2010-12-22 19:36:38
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/22/2010 1:17 PM, Jan Werbinski wrote:
    > Użytkownik "przemon" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    >
    > Przy ujemnym wzroście demograficznym zapotrzebowanie na ilość mieszkań
    > będzie spadało. No chyba że aby chronić ZUS i nasze emerytury przed
    > bankructwem sprowadzimy sobie np parę milionów Chińczyków czy Hindusów.

    oczywiscie, ze sprowadzimy, bo juz to robimy.

    > Polacy się nie rozmnażają.

    Europa sie nie rozmnaza.
    Za to Azja i Afryka jak cholera.

    > Statystycznie zatem (pomijając ostatnie kilka
    > lat tanich kredytów i boomu) kolejne pokolenia będą miały do dyspozycji
    > mieszkania po rodzicach (niekoniecznie swoich).

    chętnie kupione przez azjatów i będą wynajmować polakom

    > Dlaczego mają płacić za
    > mieszkanie dwa lub trzy razy, jeżeli utrzymanie tego mieszkania przez
    > całe życie kosztuje znacznie mniej?

    bo przynosi całkiem niezły dochód.

  • 43. Data: 2010-12-22 19:38:39
    Od: Ralf <g...@g...pl>

    W dniu 2010-12-22 15:18, RobertS pisze:

    > oczywiście można domu/mieszkania nie kupować tylko np. całe życie wynajmować płacąc
    po 2kzł miesięcznie i liczyć na łaskę właściciela, który z miesięcznym wypowiedzeniem
    może wynajem wypowiedzieć i
    > kolejne przenosiny, koszty z tym związane etc...
    >
    > wychodzi taniej? wygodniej?

    Jest łatwy przelicznik 1 godzina dojazdu dziennie to 10 dni zmarnowanych w ciągu
    roku.
    W dużym mieście jest to 15-20 dni rocznie.

  • 44. Data: 2010-12-22 19:58:27
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    Wojciech Bancer wrote:

    > Tyle, że takie warunki są teraz nie do osiągnięcia.

    Zbyt stanowczo powiedziane, mysle, ze daloby sie znalezc cos zblizonego,
    do tego bankierzy w dzisiejszej rzepie narzekaja na konkurencje i
    wieszcza obnizke marz kredytowych o 0,5pp w 2011...

    Wieslaw

  • 45. Data: 2010-12-22 20:02:58
    Od: Michał Kurowski <m...@g...pl>

    > Europa sie nie rozmnaza.
    > Za to Azja i Afryka jak cholera.

    Populistyczne dyrdymały.

    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/27/P
    opulation_growth_rate_world.PNG

    Pozdrawiam,

    --
    Michał

  • 46. Data: 2010-12-22 20:06:51
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Tomek z Wawy" <t...@t...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    On 22 Gru, 16:03, Wojciech Bancer <p...@p...pl> wrote:

    > Pewne rodzaje remont w obci aj w a ciciela. Np. wymiana okien.
    > Tylko te nie kosztuj ce du o s w gestii lokator w. :)

    >A gdzie można za 420 tysięcy kupić dwa mieszkania w których może
    .>zamieszkać 8 osób?

    Np tu gdzie ja mieszkam za 420 tys możesz kupić prawie 4mieszkania po ok
    40mkw. kazde z nich wynajmiesz za min 850zł.

  • 47. Data: 2010-12-22 20:08:32
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > On 2010-12-22, Kris <k...@w...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Pewne rodzaje remontów obciążają właściciela. Np. wymiana okien.
    Nie podobaja sie okna to sie moga wyprowadzic. Nie ma obowiazku mieszkania
    u mnie. Akurat okna miałem wymienione ale drzwii wymienili sobie lokatorzy
    sami niedawno. Chcieli miec nowe to wymienili.

    > Tylko te nie kosztujące dużo są w gestii lokatorów. :)
    Kwestia dogadania.

  • 48. Data: 2010-12-22 20:10:06
    Temat: Re: [OT]Re: Jak zmarnować życie pracując na innych?
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    news:4d124057$0$2446> Raz pozwoliłem lokatorom wyremontować łazienkę. Nawet
    się ucieszyłem, bo
    > całkiem ładnie im wyszło. Do czasu - miesiąc po ich wyprowadzce farba
    > zaczęła złazić płatami ze ścian.

    > Właśnie, dlatego lepiej tego nie dawać robić lokatorom. Bo malować, to
    > "trza umić" i trzeba mieć interes w tym żeby ta farba się trzymała
    > więcej niż rok (a jednoroczny lokator takiego interesu nie ma).

    Mi tam w sumie wisi co i jak oni tam remontuja. Ja tam bywam raz w miesiacu
    kase odebrac a oni niech maluja jak chca To nie ja tam mieszkam tylko oni
    przeciez.

  • 49. Data: 2010-12-22 20:19:17
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Jan Werbinski pisze:
    > Najpierw trzeba wziąć kredyt na dom na 30 lat. W ten sposób razem z
    > odsetkami płacimy podwójnie kupując jeden dom, za cenę dwóch.
    > Następnie na stare lata za marną rentę której suma wyniesie statystycznie
    > 1/3 wartości nieruchomości oddajemy dom na odwróconą hipotekę.
    >
    > Załóżmy że dom jest wart 300 tys. Trzeba zapłacić z odsetkami 600 tys i w
    > rencie otrzymamy 100 tys. Razem idzie pół miliona złotych dla banków i
    > cwaniaków.
    > Licząc że średni czas pracy człowieka to 40 lat, oznacza to stratę 1000 zł
    > miesięcznie.

    ...czyli mniej niż kosztuje miesięcznie wynajem takiego samego
    mieszkania. :-)

    --
    MiCHA

  • 50. Data: 2010-12-22 20:27:55
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

> [...]
    >
    > wiesz po co?
    > bo kapitał to jest właśnie głowna zaleta posiadania nad wynajmem.
    > A frajerów na wynajem zawsze się znajdzie.

    Opłacało się kupować mieszkania jako lokatę kapitału, jak były tanie. Już
    nie są tanie i się nie opłaca.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/