  • 1. Data: 2002-02-19 11:24:51
    Temat: Jak to jest z limitem zadluzenia na KK?
    Od: "Arek Łach" <a...@f...net.pl>

    Witam.

    Przykladowa sytuacja do pytania:
    * limit na karcie 3000 PLN
    * wyciag generowany 15'tego dnia miesiaca
    * grace period 20 dni

    Zalozmy, ze w poprzednim okresie rozliczeniowym wlasciciel karty zadluzyl
    sie na 2500 PLN.
    Jaki dostepny limit bedzie mial na poczatku nowego okresu rozliczeniowego,
    zakladajac, ze poprzednie zadluzenie zamierza splacic pod koniec okresu
    "grace period"?

    500 PLN? - Tak mi powidziano na infolinii Lukas'a, choc wydawalo mi sie, ze
    powinien to byc nowy pelny limit, czyli 3000 PLN... ale moze zle wydaje mi
    sie.....

    Pozdrawiam.
    Arek

  • 2. Data: 2002-02-19 11:35:36
    Temat: Re: Jak to jest z limitem zadluzenia na KK?
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Arek Łach wrote:

    > 500 PLN? - Tak mi powidziano na infolinii Lukas'a, choc wydawalo mi sie, ze
    > powinien to byc nowy pelny limit, czyli 3000 PLN... ale moze zle wydaje mi
    > sie.....

    Źle Ci się wydawało. Infolinia miała rację. Tak jak piszesz jest w
    przypadku kart charge.

    pzdr

    Tomek

  • 3. Data: 2002-02-19 11:37:07
    Od: "G. M." <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Arek Łach" <a...@f...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    ze
    > powinien to byc nowy pelny limit, czyli 3000 PLN... ale moze zle wydaje mi

    Zgodnie z regulaminem kart limit dostępny=500 PLN

  • 4. Data: 2002-02-19 11:37:29
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Arek Łach" > Przykladowa sytuacja do pytania:
    > * limit na karcie 3000 PLN

    > Zalozmy, ze w poprzednim okresie rozliczeniowym wlasciciel karty zadluzyl
    > sie na 2500 PLN.

    > 500 PLN? - Tak mi powidziano na infolinii Lukas'a,

    tak jest na wszystkich KK - zamierzenia sie nie licza - splacisz to limit
    ci sie powiekszy
    *** blad ***

  • 5. Data: 2002-02-19 11:49:10
    Od: "Arek Łach" <a...@f...net.pl>

    "Tomasz Staszewski" <t...@p...fm> wrote in message

    > Źle Ci się wydawało. Infolinia miała rację. Tak jak piszesz jest w
    > przypadku kart charge.

    ...kart charge, czyli zadluzenie od razu zaczyna procentowac (bez grace
    periodu)?

    Arek

  • 6. Data: 2002-02-19 11:58:49
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    "Arek Łach" <a...@f...net.pl> wrote:

    > 500 PLN? - Tak mi powidziano na infolinii Lukas'a, choc wydawalo mi sie, ze
    > powinien to byc nowy pelny limit, czyli 3000 PLN... ale moze zle wydaje mi
    > sie.....

    Masz rację - wydaje Ci się.

    Limit dostepny=Limit dostepny po ostatniej wpłacie - suma transakcji

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 7. Data: 2002-02-19 11:59:44
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    "Arek Łach" <a...@f...net.pl> wrote:

    > ...kart charge, czyli zadluzenie od razu zaczyna procentowac (bez grace
    > periodu)?

    Nie. To karty które muszą być spłacone do zera i zazwyczaj sa spłacane
    automatycznie.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 8. Data: 2002-02-19 12:27:15
    Od: "Dave" <d...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Arek Łach" > Przykladowa sytuacja do pytania:

    > tak jest na wszystkich KK - zamierzenia sie nie licza - splacisz to limit
    > ci sie powiekszy

    nie jest tak. Na dowod moge podac przyklad KK, na ktorej to przetestowalem:
    pod koniec okresu rozliczeniowego mialem w ponad 90% wykorzystany limit. W
    kolejnym okresie (po wygenerowaniu wyciagu), w okresie grace periodu robilem
    kolejne zakupy (przed splaceniem zadluzenia) - przekraczajac tym samym
    dostepny limit. Swiadczy to o dostepnym limicie calkowitym "od nowa" przy
    nowym okresie rozliczeniowym. Na dowod tego, ze bank byl swiadomy
    "przekroczenia limitu" mam odcinki zautoryzowanych transakcji. Oczywiscie
    nie dostalem tez kary za przekroczenie limitu, mimo ze byl on de facto
    przekroczony. Sa wiec banki dla ktorych "przekroczenie limitu" to
    przekroczenie go na wyciagu a caly dostepny limit odnawia sie z nastapieniem
    nowego okresu rozliczeniowego. Poniewaz jestem swiadomy ze byc moze jest to
    luka w systemie bankowym nie podam nazwy banku o ktory chodzi (nie jest to
    Lucas) dlatego ze zamierzam jeszcze w przyszlosci skorzystac z opcji
    "przekroczenia limitu"..:-)
    Moja rada jest taka - jesli ktos chce wiedziec jak jest naprawde musi to
    przetestowac na wlasnej skorze. Wcale bym sie nie zdziwil gdyby Lucas po
    rozpoczeciu nowego okresu rozliczeniowego dawal do dyspozycji caly limit.
    Ale nie dam za to glowy wiec nalezaloby to przetestowac. Jest chetny do
    testow na KK Lucasa i do zaplacenia ewentualnej kary za przekroczony limit ?
    :-)

    D.

  • 9. Data: 2002-02-19 12:34:20
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Adam Płaszczyca <_...@i...pl> writes:

    > Limit dostepny=Limit dostepny po ostatniej wpłacie - suma transakcji

    To jeszcze pytanie pomocnicze - czy limit "odrasta" po splacie
    "przedterminowej"? 8-)

    MJ

  • 10. Data: 2002-02-19 13:23:08
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Michal Jankowski"

    > To jeszcze pytanie pomocnicze - czy limit "odrasta" po splacie
    > "przedterminowej"? 8-)

    oczywiscie
    *** blad ***