  • 1. Data: 2005-09-01 21:27:42
    Temat: Jak starać się o kredyt hipoteczny?
    Od: Varg <v...@m...pl>

    Witam!

    Ma prośbę do grupowiczów o radę. Chciałbym kupić (raczej na rynku
    wtórnym: nie stać mnie na nowe) mieszkanie za kredyt hipoteczny... Jak
    najlepiej to przeprowadzić? Czy najpierw "załatwić" kredyt (lub chociaż
    promesę kredytu), czy może wyszukać sobie upragnione mieszkanie i
    podpisać z właściecielem wstępną umowę kupna, a o kredyt starać się w
    bankach później? Który sposób jest "właściwy"? Logicznym wydawałoby się:
    najpierw mieszkanie, potem kredyt na jego zakup, ale teoretycznie może
    być tak, że żaden z banków nie udzieli mi kredytu i co wtedy?

    --
    Frozen woods holding within the wisdom
    Forbidden spirit of war and our blood

  • 2. Data: 2005-09-01 21:34:51
    Temat: Re: Jak starać się o kredyt hipoteczny?
    Od: "kursor" <mKursor@_USUN_wp.pl>

> [...]
    > najpierw mieszkanie, potem kredyt na jego zakup, ale teoretycznie może
    > być tak, że żaden z banków nie udzieli mi kredytu i co wtedy?

    zrob rundke po bankach
    przedstaw swoja sytuacje majatkowa
    niech sprawdza Twoja zdolnosc kredytowa
    dowiesz sie na czym stoisz
    a przy okazji dowiesz sie rowniez jaki bank jakie oferuje warunki

    pozdrawiam
    kursor

  • 3. Data: 2005-09-01 21:41:50
    Od: Varg <v...@m...pl>

    "kursor" <mKursor@_USUN_wp.pl> wrote:

    > zrob rundke po bankach
    > przedstaw swoja sytuacje majatkowa
    > niech sprawdza Twoja zdolnosc kredytowa
    > dowiesz sie na czym stoisz
    > a przy okazji dowiesz sie rowniez jaki bank jakie oferuje warunki

    A Expander, OpenFinance czy inne podobne? Muszę przyznać że pracę mam
    nie za bardzo pozwalającą na rundki po Warszawie, a samochodu brak (co
    może być też dodatkowym atutem podczas starania się o kredyt: mniejsze
    koszty utrzymania).

  • 4. Data: 2005-09-01 21:58:25
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

> [...]
    > (co
    > może być też dodatkowym atutem podczas starania się o kredyt:

    Czy za taksówki zapłacisz więcej niż pośrednicy wezmą prowizji ?

    MichalL

  • 5. Data: 2005-09-02 08:04:12
    Od: "Elvis" <n...@n...tpi.pl>

    > Ma prośbę do grupowiczów o radę. Chciałbym kupić (raczej na rynku
    > wtórnym: nie stać mnie na nowe) mieszkanie za kredyt hipoteczny... Jak

    Nowe nie znaczy koniecznie droższe, różnie z tym bywa, czasami nowe w
    podobnej lokalizacji wychodzą taniej (ale np. musisz czekać aż wybujdują no
    i ryzyko, że w ogóle nie wybudują).

> [...]
    > najpierw mieszkanie, potem kredyt na jego zakup, ale teoretycznie może
    > być tak, że żaden z banków nie udzieli mi kredytu i co wtedy?

    Najlepiej osobiście udaj się do kilku banków i spytaj, jeśli robisz taką
    inwestycję jak kupno mieszkania, to nie patrz na koszty typu taksówka,
    wyjście na 3 godziny z pracy, itd. Najważniejszą kwestią jest zdolność
    kredytowa, sprawdź czy ją masz.

    Jak ja kupowałem mieszkanie to taką miałem kolejność:
    1) znalezienie mieszkania,
    2) umowa z deweloperem (płacę 10% ceny mieszkania - ale to do dogadania),
    3) wniosek do banku o kredyt (jeśli bank nie dałby kredytu, tracę to co
    zapłaciłem deweloperowi).

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 6. Data: 2005-09-02 11:04:07
    Od: "flagor" <f...@w...pl>

    1) oceń za ile mieszkanie możesz kupić
    2) zbadaj w banku swoją zdolność kredytową mając na względzie pkt. (1)
    3) znajdź mieszkanie do kupna
    4) weź promesę z banku
    5) umowa przedwstępna k-s
    6) umowa k-w i uruchomienie kredytu