  • 11. Data: 2004-07-12 12:41:07
    Temat: Re: Jak oszczędzać? bryndza w bankach
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@e...com>

    Użytkownik "Robert Wicik" <r...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:cctqkp$i81$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "pix" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    Blad metodologiczny. Jesli teraz otworzysz lokate, to to czy zarobisz
    (realnie) czy stracisz bedzie mogl powiedziec dopiero wtedy, gdy poznasz
    wskaznik inflacji za 12 miesiecy od teraz liczac. Czyli po roku sie
    przekonasz. Teraz mozesz sprawdzic, jaki wyszedl wynik z inwestycji
    czynionej rok temu i pomniejszyc to o biezacy wskaznik inflacji za ostatnie
    12 miesiecy. I teraz faktycznie wychodzi wartosc ujemna. Jesli ktos zalozyl
    rok temu lokate i dzis mu sie konczy, to odsetki nie pokrywaja mu inflacji
    za ostatnie 12 miesiecy.

    Malin

    --

    ------

    Jacek Maliszewski - Analityk FOREX
    EFIX Polska - www.efixpolska.com
    Oddział Szczecin, Monte Cassino 24
    tel.: (91) 422-84-63; 601-247-423

  • 12. Data: 2004-07-12 12:47:29
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > czasem nie kwota jest problemem, a co do tego trzymania 3 miesiace, to w
    > kazdej chwili mozesz przeciez wycofac wklad..

    ...tak jak z każdej lokaty.
    O ile jednak dobrze zrozumiałem warunki to w takim
    przypadku jest 1pkt. do tyłu (w przeciwieństwie np. do
    INGu, który za to daje niestety niższy procent).
    No ale to w sumie szczegół i chyba nie warto dzielić
    włosa na czworo.

    > a tak w ogole kazdy ma jakis swoj sposob na "skarpete" a najlepszym jest
    > korzystanie z kilku roznych ofert jednoczesnie...
    > posiadajac juz jakies wieksze srodki

    Tak się mówi, ale IMO to raczej kwestia osobistej
    skłonności do ryzyka.

    > jako, ze kolejne "inwestycje" przede mna wiec ja rowniez chetnie poznam
    Twoj
    > pomysl na zarabianie :-)

    No i tu mnie masz bo dręczy mnie identyczny problem i jeszcze
    nie znalazłem dobrego rozwiązania.
    Przyznam, że dosyć kusząco działa na mnie wykres USD/PLN
    jednak na razie nie mogę sie zdecydować na właściwy moment
    wejścia...

    > co polecasz?

    w tej sytuacji nie mam śmiałości aby dawać jakiekolwiek
    rekomendacje :-))

    Pix

  • 13. Data: 2004-07-12 13:27:50
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Blad metodologiczny. Jesli teraz otworzysz lokate, to to czy zarobisz
    > (realnie) czy stracisz bedzie mogl powiedziec dopiero wtedy, gdy poznasz
    > wskaznik inflacji za 12 miesiecy od teraz liczac.
    (..)

    tak - cichym założeniem powyzszego było oczywiście
    "zamrozenie" bieżących parametrów.
    Ale aby nie wybiegać naprzód o całe 12 miesięcy (przez które
    IMO moze sie zdarzyć prawie wszystko w naszym pieknym kraju)
    rozważmy sobie okres krótszy i bardziej "namacalny".
    AFAIK ostatni oficjalny to bodajże maj:
    wzrost cen do poprz. mies.: 1.0% (!!!)
    odsetki z lokaty: 0.81*4.45/12=0.3% - pokrywają niecałe 1/3 strat, czyli
    sytuacja wygląda jeszcze tragiczniej ;-)

    Pix

  • 14. Data: 2004-07-12 14:23:52
    Od: "Wojtas" <w...@w...pl>

    "pix" <p...@w...pl> wrote in message
    > Przyznam, że dosyć kusząco działa na mnie wykres USD/PLN
    > jednak na razie nie mogę sie zdecydować na właściwy moment
    > wejścia...

    To może warto kupić jakieś fundusze USD akcji/obligacji?

    --
    Wojtek

  • 15. Data: 2004-07-12 15:14:34
    Od: "Robert Wicik" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojtas" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

    > To może warto kupić jakieś fundusze USD akcji/obligacji?

    Warto jeśli USD więcej nie spadnie :)

  • 16. Data: 2004-07-12 16:51:13
    Od: "Adam" <d...@a...tk>

    Użytkownik "Assking" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Zastanawiam się jak oszczędzać, ewentualnie inwestować wolne środki.
    > Oprocentowanie lokat w bankach aktualnie poniżej inflacji.
    > Fudusze inwestycyjne z tego co zdążyłem się zorientować dają zysk niewiele
    > wyższy ponad inflację, a zachodu z tym nie mało.
    > Może kupować dolce? Czy czekać jeszcze na większy dołek tej waluty?
    > Co myślicie, co radzicie?
    > Assking

    Jak dłuższe oszczędzanie to raczej fundusze, te akcji przynosiły zysk raczej
    wyższy zysk niż lokaty i w dłuższej perspektywie pewnie jeszcze podskoczą,
    jak wolisz ostrożniej to mieszane też nie wyglądały najgorzej nawet przez
    ostatnie kilka miesięcy.

    A zachodu z tym nie jest aż tak dużo jakby się wydawało, zresztą jak tyle
    się nie chcesz potrudzić to nic lepszego nie zdziałasz :)

    --
    pozdrawiam,
    Adam