  • 1. Data: 2012-09-25 20:42:54
    Temat: Jak liczyć osobiste finanse?
    Od: SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com>

    Tak mnie naszło, żeby sprawdzić ile wydaję i na co.
    No i d. zbita, zimna i blada, bo się nie da.
    Kiedyś, to było łatwo. 1-go była wypłata, kładło się do szuflady i
    każdego dnia było widać ile zostało. Można było sobie ew. na karteczce
    zapisywać wydatki.

    Tymczasem teraz... Przesrane!
    Płacimy coś debetówką, płacimy kredytówką, spłacamy ją za miesiąc,
    bierzemy coś z bankomatu, mamy paragony albo-i-nie, pamiętamy
    albo-i-nie. Jest jakiś "wpływ zasadniczy" (powiedzmy pensja), są
    zapadnięcia lokat, odsetki z lokat, nie wspominając o innych operacjach,
    nie-daj-Boże gra na giełdzie, albo-co...
    Jedyne uchwytne punkty, to jeśli siądę powiedzmy raz na miesiąc na
    godzinę i starannie podliczę "wszystko". Też złudne, bo wystarczy się
    minąć o dzień z płatnością za mieszkanie np i wszystko ch. strzela. No i
    i tak mam tylko saldo. A jak się połapać ile pozyskałem i na co wydałem?

    Jak sobie z tym radzicie?

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. SQLwiel.

  • 2. Data: 2012-09-25 21:01:45
    Temat: Re: Jak liczyć osobiste finanse?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    SQLwiel wrote:
    > Jak sobie z tym radzicie?

    msMoney, Quicken quick book

    ten pierwszy juz nie istnieje,ale byl o nieeeeeeeeebo lepszy od innych

    zobacz czy jeszcze uda ci sie go zainstalowac

    http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx
    ?id=20738

    A jak polskie banki zauwazal wreszcie ze formaty takie jako OFX i QFX
    są uzywane w bakowosci od sredniowicza i da sie historię sciagnac
    bezposrednio do tych programow to chyba orgazmu dostane z radosci.

  • 3. Data: 2012-09-25 21:12:01
    Od: notveryoldman <n...@g...pl>

    witek:

    > msMoney, Quicken quick book
    >
    > ten pierwszy juz nie istnieje,ale byl o nieeeeeeeeebo lepszy od innych
    >
    > zobacz czy jeszcze uda ci sie go zainstalowac

    Używam MS Money od 15 lat. Teraz tę wersję, którą wskazał witek (pod Win
    7). Wiele rzeczy nie działa (zwłaszcza te, które używały serwisów
    internetowych). Jednak to, co działa, jest bardzo dobre i wielce
    przydatne, zwłaszcza, że za free.

    --
    notveryoldman

  • 4. Data: 2012-09-25 21:38:13
    Od: "mx" <@m...@o...pl@>

> [...]
    >7). Wiele rzeczy nie działa (zwłaszcza te, które używały serwisów
    >internetowych). Jednak to, co działa, jest bardzo dobre i wielce

    Też moje trzy grosze wtrącę. Z programów tylko Quicken, najlepsza stara
    wersja 5 z 95 czy 96 roku. Używam nieprzerwanie od 17 lat, na starym
    laptopie z Win98, na XP też chodził. Tylko po roku 2000 daty inaczej
    wyświetla. 25/9' 2 zamiast 25/09/02. Super raporty i wykresy, łatwe do
    personalizacji. MSMoney próbowałem, to bullshit.

    Ale najwygodniejszy, pomijając strach przed fraudem, to kontomierz.pl

    I taka smutna refleksja. Wpisuje wszystko od lat, przeglądam raporty, wiem
    ile na paliwo, na gaz, na prąd czy żarcie. Ale żadnej wymiernej korzyści nie
    odniosłem, nie przybyła ani złotówka. Czyli jeden ch......, czy wiesz na co
    wydałeś czy nie i tak kasy brakuje

  • 5. Data: 2012-09-25 21:48:53
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2012-09-25 20:42, SQLwiel pisze:
    > Jak sobie z tym radzicie?

    Bo to wszystko właśnie jest po to tak zagmatwane żebyś się nie
    zorientował gdzie wydajesz pieniądze bez sensu a gdzie już jesteś
    okradany :-)

    Mam jedno konto, jeden kredyt (hipoteczny) i w dużym poważaniu lokaty,
    akcje i inne "produkty wyciągania pieniędzy" :-)
    Zamiast wścibiać nos w te wszystkie drobne druczki wolę trochę dłużej
    popracować, podłapać jakąś fuchę a spekulacją niech się zajmują ci co
    nic innego nie potrafią ;-)

  • 6. Data: 2012-09-25 22:13:43
    Od: "Jarek S." <p...@g...pl>

    Użytkownik "SQLwiel" <"[nick]"@guglowapoczta.com> napisał w wiadomości
> [...]
    > dzień z płatnością za mieszkanie np i wszystko ch. strzela. No i i tak mam
    > tylko saldo. A jak się połapać ile pozyskałem i na co wydałem?

    Ja używam zajebisty program autorstwa mojego kolegi..... ale zapomnij o
    opcji "raz na miesiąc na godzinkę"... raczej trzy razy dziennie po 15 minut
    na wprowadzenie danych, robię to od 1996n roku i ..... chyba to już
    zboczenie ale wiem wszystko, ile gorzała, ile fajki .... o innych nie
    wspomnę :)

  • 7. Data: 2012-09-25 22:20:27
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2012-09-25 22:13, Jarek S. pisze:
    > Ja używam zajebisty program autorstwa mojego kolegi.....

    To żeby takie rzeczy policzyć nie wystarczają podstawy arkusza
    kalkulacyjnego? Żałość :-)

  • 8. Data: 2012-09-25 22:20:28
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 25.09.2012 21:38, mx pisze:

> [...]
    > korzyści nie odniosłem, nie przybyła ani złotówka. Czyli jeden ch......,
    > czy wiesz na co wydałeś czy nie i tak kasy brakuje

    Może doszedłeś do jakiejś (psychologicznej bądź realnej) granicy
    optymalizacji wydatków?

    p. m.

  • 9. Data: 2012-09-25 22:52:01
    Od: Grzexs <g...@g...u-su-nto.pl>

    > Jak sobie z tym radzicie?

    Ja tam tylko przed wypłatą notuję stan wszystkich kont i gotówki w
    portfelu. Jakiegoś Open Office'a używam do tego, co by wykresik móc
    łatwo wygenerować. Starczy.
    --
    Grzexs

  • 10. Data: 2012-09-25 22:52:12
    Od: Piotr Hołda <p...@g...com>

    W dniu wtorek, 25 września 2012 22:21:04 UTC+2 użytkownik m napisał:
> [...]

    Też wątpię w praktyczne korzyści z takiej analizy wydatków. Przykład: Wiem, że wydaję
    na żarcie o 20% więcej niż przed rokiem a GUS mi mówi o inflacji <4%. Można się
    wkurzyć ale jaka korzyść z tego wynika? Mam zacząć kupować tanie, syfiaste produkty?
    Dla mnie o wiele ciekawsza jest analiza wpływów typu: poświęcony czas vs dochód. Tu
    można znaleźć ciekawe wnioski na temat pracy zawodowej, inwestowania i innych form
    zarabiania pieniędzy :)