  • 1. Data: 2002-03-18 13:36:22
    Temat: JPM: Pekao najlepiej w regionie zarządzanym bankiem
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    za expander.pl

    (byl ktos w Wawie w placowce expandera BTW? bo az ciekaw jestem co tam
    "daja" chyba trzeba bedzie sie wybrac? :)

    JPM: Pekao najlepiej w regionie zarządzanym bankiem

    JP Morgan po raz pierwszy wydał rekomendację dla Pekao.
    Analitycy tego banku inwestycyjnego wycenili akcje Peako na 104 zł. Ich
    zdaniem aktualny kurs giełdowy akcji polskiego banku odzwierciedla jego
    faktyczną wartość. Nie jest to więc najlepszy moment na ich zakup. JP Morgan
    zaleca swoim klientom wstrzymanie się z inwestycją do momentu pojawiania się
    w Polsce wyraźniejszych symptomów powrotu koniunktury. Zdaniem analityków,
    kurs walorów spółki będzie się w przyszłości zachowywał tak jak rynek.

    W ocenie JP Morgan, Pekao jest najlepiej zarządzanym bankiem w
    Europie Środkowo-Wschodniej. Mocnym punktem Pekao jest rozbudowana baza
    depozytowa (bank ma 19 proc. udział w rynku depozytów). JP Morgan docenia
    też strategię inwestora większościowego Pekao - UniCredito Italiano, która
    polega na osiąganiu zysków operacyjnych w krótkim okresie i dostarczaniu
    wartości dla akcjonariuszy. Na korzyść Peako przemawia także fakt, jego
    główni konkurenci (Citibank, BZ WBK) uwikłali się w czasochłonne i kosztowne
    procesy konsolidacyjne. Jeśli procesy łączenie zakończą się, konkurencja
    może się znacznie zaostrzyć. Zagrożeniem dla Pekao może być także
    prywatyzacja PKO BP. Ten scenariusz JP Morgan uważa jednak za mało
    prawdopodobny.

    JP Morgan prognozuje zysk netto banku w roku bieżącym na 1,513
    mld zł, a w roku przyszłym na 1,832 mld zł.

    --

    ------
    Amra the Freelancer

  • 2. Data: 2002-03-18 14:32:17
    Od: "pablos" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > może się znacznie zaostrzyć. Zagrożeniem dla Pekao może być także
    > prywatyzacja PKO BP. Ten scenariusz JP Morgan uważa jednak za mało

    PKO BP to chyba nikomu nie zagraża :-)