  • 1. Data: 2005-12-13 20:23:59
    Temat: Inteligo pare spraw..
    Od: "mik" <m...@a...ds>

    Witam posiadam w inteligo konto wspolne w 3 osoby
    i od jakiegos czasu dziwne info sie wyswietlaja na tych kontach
    np na jednym jest wiecej kasy niz na innym za chwile jest OK i takie bzdety

    Kolejna sprawa bylem sobie w hipermarkecie wczoraj i dzis widze ze mam w
    blokadach 2x ta sama sume z ta sama data i kwota dokladnie taka jak zakupy,
    czas wygasniecia blokady za kilka dni
    Teraz nie wiem czy znowu mi sie jakies glupoty wyswietlaja
    czy mnie w sklepie zrobili w ch. niby rachunek i druczek z karty mam na ta sama
    kwote
    wiec nie wiem dlaczego w blokadach sa dwie takie same kwoty za to samo ?

  • 2. Data: 2005-12-13 23:38:23
    Temat: Re: Inteligo pare spraw..
    Od: Mlody Book <m...@g...pl>

    mik napisał(a):
    > Witam posiadam w inteligo konto wspolne w 3 osoby
    > i od jakiegos czasu dziwne info sie wyswietlaja na tych kontach
    > np na jednym jest wiecej kasy niz na innym za chwile jest OK i takie bzdety

    Konto jest jedno, tylko trzech użytkowników. Nie ma możliwości, żeby
    będąc jednocześnie zalogowanymi wszystkie trzy osoby po kliknięciu
    przycisku Moje rachunki zobaczyły inną kwotę. Natomiast (najczęściej
    przed południem) możliwe jest, że w przypadku podglądu stanu konta w
    ciągu kilku minut, będzie on wyświetlany różnie. Wynika to z faktu, że
    kiedy płacisz kartą, zakładana jest blokada zmniejszająca stan środków
    dostępnych (dla przypomnienia saldo dostępne = (saldo księgowe + debet)
    - blokady). Kiedy bank otrzymuje rozliczenie transakcji najpierw
    odejmuje środki z salda księgowego, a dopiero po jakimś czasie (wg moich
    obserwacji 1 - 30 minut) usuwa niepotrzebną już blokadę. Więc w tym
    czasie masz to samo obciążenie widoczne podwójnie.

> [...]
    > kwote
    > wiec nie wiem dlaczego w blokadach sa dwie takie same kwoty za to samo ?

    Pewnie kasjer dwa razy przeciągnął kartą przez czytnik, albo system
    banku otrzymał sygnał dwa razy i za każdym razem autoryzował transakcję,
    zakładając dwie blokady. Czasem tak się zdarza - jedną transakcję sklep
    rozliczy (bo ma slipa z Twoim podpisem), a druga blokada sama wygaśnie
    za tydzień.

    --
    "- Why do they call him a bullet dodger?
    - Because he dodges bullets, Avi." (Snatch)

  • 3. Data: 2005-12-21 08:53:56
    Od: "Albert Litwiniuk" <a...@p...com>

    Spotkaly mnie podobne watpliwosci i przypadki, wiec bardzo dziekuje za
    rzeczowa i klarowna odpowiedz. Podejrzewam, ze po 30 min czekania na
    dodzwonienie sie na infolinie Inteligo i tak paniusia mialaby klopoty by
    udzielic tak precyzyjnej odpowiedzi.

    Pozdrawiam
    Albert