  • 1. Data: 2002-02-15 11:57:39
    Temat: Inteligo jest wyjatkowo glupie
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    Tym razem nie bede uzywal emocjonalnych argumentow, nie bede porownywal
    oferty tego banku do konkurenta jakim jest mBank czy "marmurek", ale
    chcialbym
    zacytowac kilka fragmentow, ktore jak ulal pasja do sytacji Inteligo. Strach
    tylko pomyslec dlaczego badz co badz dobry bank pozwala sobie na cos
    takiego.
    Mowie dobry - bo widze, ze maja naprawde niezlych gosci od public relations.
    Oczywiscie mozna tu ich posadzac o konszachty ponadnarodowe (wystarczy
    zobaczyc strukture wlasnosciowa tytulow prasowych w ktorych sa "zajebistym
    bankiem" a moze sie ukazac drugie dno tej ich jakosci PRowej, ale niech
    tam...).

    Szanowny Pan Kotler: "Utracony klient to wiecej niz strata nastepnej
    sprzedazy; to utrata przyszlych zyskow ze wszystkich zakupow, jakich mogl
    dokonac".

    Jak klienci uciekali - mozna sie tylko domyslec po ich ostatnich ruchach -
    czyli promocji na niepobieranie oplat za karty itp.

    (tutaj taki tez przyklad jeden klient robiacy 100 zl miesiecznie obrotu
    (malo, prawda?), 1200 rocznie, 6000 zl przez 5 lat, pomnozymi to przez
    powiedzmy 40 tysiecy = 240 000 000 zl )

    P.R. Smith: " Wedlug analiz IBM kazda poprawa wskaznika satysfakcji klienta
    o 1 punkt procentowy przeklada sie na wzrost dochodow w ciagu 5 lat
    wielkosci 500 mln dolarow".

    Oczywiscie mniejsza skala dzialalnosci, ale.... regula zostaje. Jak
    "poprawil" sie wskaznik satysfakcji po ukrytych pod plaszczykiem
    rewolucyjnych ulepszen podwyzkach? Mysle, ze w trudnej w sumie do okreslenia
    i subiektywnej skali satysfakcji to bylo nie 1 ale kilka punktow
    procentowych w dol....

    Wedlug analiz Bain & Co. zmniejszenie tylko o 5% liczby odchodzacych od
    marki
    klientow powoduje wzrost zyskow w branzy serwisu samochodow o 33%, w
    oprogramowaniu komputerowym o 35%, W PRZYPADKU kart kredytowych i DEPOZYTOW
    BANKOWYCH o 75% (sic!!!) (...). Wedlug Bain & Co. wzrost wskaznika
    utrzymania klientow o 2% ma taki sam wplyw na zyski jak redukcja kosztow o
    10%.

    Chyba nie musze nic dodawac? A tak BTW - to zacytowac mozna ludziom z BPHPBK
    czy Pekao SA, czy CITI......

    Wedlug badan American Management Centre spadek wskaznika utrzymania klienta
    z 98% do 94% powoduje spadek poziomu zysku o 50%.

    no i koronny argument: koszt utrzymania dotychczasowego klienta jest
    5-krotnie nizszy niz koszt znalezienia nowego.

    Oczywiscie do tego sa implikacje przerozne - inny jest odplyw klientow z
    tradycyjnego banku gdzie nawyk zwycieza z lojalnoscia niz w takim zwyklym
    i-banku...
    Dlaczego zwyklym???

    Bo odsetek klientow, dla ktorych jest to podstawowy bank jest z pewnoscia
    nikly.....
    Wystarczy popatrzec na ankiety przeprowadzane przez mBank - ile kont maja
    klienci i-bankow - w wiekszosci co najmniej 2!!!

    Jesli oprocentowanie zmalalo, jesli trzeba placic za wyplate z bankmatu, za
    utrzymanie karty, za przelewy...
    Jesli dodamy do tego istotne ograniczenia wynikajace z "wirtualnosci" tych
    bankow... Inteligo jest wyjatkowo glupie!!!!
    Nie wiem kto i dlaczego u nich pracuje w marketingu, ale ostatnie ruchy sa
    wyjatkowo nieprzemyslane.

    Moze wynika to z ogolnej sytuacji na rynku a w zwiazku z tym z fiaskiem
    podstawowego planu strategii rozwoju banku, ale...

    Ale tak nieprzemyslane ruchy jakie robi w tej chwili ten bank zasluguja na
    jedno okreslenie - wyjatkowy debilizm.

    I ja nie podaje przykladu mbanku. Ja podam przyklad takiego Lukasa, takiego
    WBKu czy innych bankow "marmurkowcow".

    Radykalna obnizka oprocentowania jest zabojcza dla wszystich bankow - jak
    widac najpierw zaczyna dotykac banki wirtualne.

    Pamietacie na czym budowano fundamenty marki Inteligo? Co teraz zostalo z
    jadra tej marki??? Coraz mniej... Niestety....

    Karmieni bylismy przeroznymi obiecankami - kredytami, kk itp, a co sie
    dzieje??

    No niestety plany strategiczne okazaly sie do dupy jak widac. I to nie sa
    moje wymysly - jesli najpierw wprowadzaja a pozniej wycofuja sie z oplat,
    jednoczesnie znaczaco obnizajac oprocentowanie, to znaczy ze cos musialo sie
    stac...

    Miejmy nadzieje, ze Inteligo nie podzieli losu starszego brata First'a... bo
    bylaby to wielka szkoda, a zarazem moglby oznaczac krach i-bankowosci w jej
    wirtualnej postaci....

    AMRA
    www.amra.info

  • 2. Data: 2002-02-15 12:34:11
    Temat: Re: Inteligo jest wyjatkowo glupie
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

> [...]
    bo
    > bylaby to wielka szkoda, a zarazem moglby oznaczac krach i-bankowosci w

    Wiesz - banki via inet to nisza rynkowa. Nie ma tu miejsca na zbyt wielu.
    Ta nisza rynkowa jest dzis przepelniona....
    :-)

    Michal.

  • 3. Data: 2002-02-15 13:39:01
    Od: Lukasz Kowalczyk <l...@j...pl.nospam>

    [ "Michal Kukula" <m...@a...net.pl> ]

> [...]
    >>
    >Wiesz - banki via inet to nisza rynkowa. Nie ma tu miejsca na zbyt wielu.
    >Ta nisza rynkowa jest dzis przepelniona....

    Dwa banki i zaraz przepełniona? Przesadzasz.

    --
    Łukasz Kowalczyk
    l...@j...pl, ICQ 128693686

  • 4. Data: 2002-02-15 18:56:40
    Od: "calcium300mg" <c...@p...onet.pl>

    "AMRA" <a...@a...com> wrote in message
    > (tutaj taki tez przyklad jeden klient robiacy 100 zl miesiecznie obrotu
    > (malo, prawda?), 1200 rocznie, 6000 zl przez 5 lat, pomnozymi to przez
    > powiedzmy 40 tysiecy = 240 000 000 zl )

    Gdyby to było 100 złotych zysku, mógłbym się zgodzić. Sto złotych obrotu, to
    równie dobrze może oznaczać dla banku stratę, chociażby złotówki...
    Dwanaście złotych rocznie, sześćdziesiąt za pięć lat, pomnóż przez 40
    tysięcy :)

    Ale generalnie - to generalnie masz rację:)

  • 5. Data: 2002-02-15 23:11:43
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

> [...]
    > równie dobrze może oznaczać dla banku stratę, chociażby złotówki...
    > Dwanaście złotych rocznie, sześćdziesiąt za pięć lat, pomnóż przez 40

    Calcium Carbonikum jakos bylo??? :))
    Jakby to byly zyski, to.... ;)