  • 1. Data: 2005-04-26 07:20:31
    Temat: ING oszukuje?
    Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <n...@a...sggw.waw.pl>

    W dniu 19 kwietnia wypłaciłem w bankomacie Bank of Georgia na Placu
    Niepodległości w Tbilisi kartą VE ING 100 USD, a konto obciążono kwotą
    342,06 PLN + 10,26 PLN prowizji. Jakoś absolutnie mi się to nie zgadza z
    kursem Visa. Czy powinienem to reklamować?
    Pozdrawiam,
    Grzegorz Niedźwiecki

  • 2. Data: 2005-04-26 07:39:49
    Temat: Re: ING oszukuje?
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Grzegorz Niedzwiecki napisał(a):

> [...]
    > 342,06 PLN + 10,26 PLN prowizji. Jakoś absolutnie mi się to nie zgadza z
    > kursem Visa. Czy powinienem to reklamować?

    czy VE ING jest przeliczana przez EUR?

    if true

    skąd znasz kursy VISA?

  • 3. Data: 2005-04-26 09:10:41
    Od: "Paweł Nyczaj" <pnyczaj@[wytnij] poczta.onet.pl>

    Tu są http://corporate.visa.com/pd/consumer_ex_rates.jsp

  • 4. Data: 2005-04-26 09:27:20
    Od: Marcin Jurczuk <m...@t...pl>

    On 2005-04-26, Paweł Nyczaj <pnyczaj@[> wrote:

    > Tu są http://corporate.visa.com/pd/consumer_ex_rates.jsp

    Karty VISA Electron ING są rozliczane w USD.
    ING oferuje do rachunku dwa rodzaje kart:
    - Maestro rozliczane w EURO
    - VISA Electron rozliczna w USD - możę stąd te 10 PLN jako jakieś
    koszty przewalutowania dodatkowego ..?

    --
    Marcin Jurczuk, NIC-HDL: MJ1679-RIPE

  • 5. Data: 2005-04-26 09:27:40
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Paweł Nyczaj napisał(a):

    > Tu są http://corporate.visa.com/pd/consumer_ex_rates.jsp

    To pytanie było ściśle powiązane z pierwszym. Ten formularz przelicza
    przez USD. A ja obawiam się, że VE ING jest przeliczana przez EUR, ale
    głowy nie dam.

  • 6. Data: 2005-04-26 09:32:14
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Wojciech Nawara napisał(a):

    > To pytanie było ściśle powiązane z pierwszym. Ten formularz przelicza
    > przez USD. A ja obawiam się, że VE ING jest przeliczana przez EUR, ale
    > głowy nie dam.

    Jednak się myliłem. ING przelicza VE przez USD i stwierdza, że nie
    dolicza dodatkowych prowizji.

  • 7. Data: 2005-04-26 09:43:18
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

> [...]
    > 342,06 PLN + 10,26 PLN prowizji. Jakoś absolutnie mi się to nie zgadza z
    > kursem Visa. Czy powinienem to reklamować?

    Ale zaraz, jakim kursem VISA?

    Przewalutowania z USD dokonuje bank, wg swojego kursu w dniu rozliczenia
    transakcji. Nie VISA.

  • 8. Data: 2005-04-26 10:01:06
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Niedzwiecki" <n...@a...sggw.waw.pl>
    napisał w wiadomości news:d4kq40$scl$1@pippin.nask.net.pl...
> [...]
    > 342,06 PLN + 10,26 PLN prowizji. Jakoś absolutnie mi się to nie zgadza z
    > kursem Visa. Czy powinienem to reklamować?

    Dzisiejszy kurs sprzedazy gotowki w ING to 3,32PLN/USD wiec do 3,42 jeszcze
    troche brakuje...
    A moze wyplata USD w Tbilisi obarczona jest przez tamtejszy bank
    przewalutowaniem na USD?
    tak ze 3% to by pasowalo...
    Rozumiem, ze karta ma 3% prowizje za wyplate z zagranicznych bankomatow
    (Podroznik?) i stad te 10,42 prowizji...

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 9. Data: 2005-04-26 10:08:27
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Slawek Kos said the following On 2005-04-26 12:01:
    [...]

    > Rozumiem, ze karta ma 3% prowizje za wyplate z zagranicznych bankomatow
    > (Podroznik?) i stad te 10,42 prowizji...

    Przecież napisał że VE.

    KJ

  • 10. Data: 2005-04-26 10:08:49
    Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <n...@a...sggw.waw.pl>

    > Jednak się myliłem. ING przelicza VE przez USD i stwierdza, że nie
    > dolicza dodatkowych prowizji.

    A może gruzini jeszcze przeliczają USD -> GEL -> USD i puźniej Visa USD ->
    PLN lub Bank of Georgia USD -> GEL i Visa GEL -> USD -> PLN
    W styczniu i lutym jak wypłacałem w GEL tą samą kartą to był całkiem dobry
    kurs.

    Trochę odchodząc od tematu to w piątek wziołem Maestro Podróżnika 120000 i
    20000 BYR w grodnie i teraz z niecierpliwością czekam na rozliczenie.
    Narazie jest blokada na 220 PLN.

    Pozdrawiam,
    Grzegorz Niedźwiecki